Foto bij Stephanie Potter ~ De Sorteerhoed

Na het lied van de Sorteerhoed komt Professor Anderling naar voren met een rol perkament in haar hand. "Als ik je naam zeg, kom je naar voren en neem je plaats op het krukje waar ik je de hoed opzet en als je bent ingedeeld mag je aan de tafel van je afdeling gaan zitten" legt ze uit. Het is zo stil in de zaal dat je een speld kan horen vallen en dan rolt Professor Anderling het perkament open en noemt de eerste naam. "Rose Weasley!" roept ze en een meisje met lange rode lokken stapt naar voren. Ze gaat op het krukje zitten en Anderling pakt de hoed en zet die op haar hoofd. "Interressant..." zei de hoed waardoor er een scheur ontstond wat blijkbaar zijn mond was waardoor ik ook zijn ogen zag. "GRYFFINDOR!" brult de hoed en iedereen klapt en Rose neemt plaats aan de Gryffindor tafel. "Scorpius Malfoy!" klinkt Anderlings stem door de zaal. Een jongen met wittig blond haar dat helemaal naar achter is gekamd met wat gel. Hij had de hoed nog niet op en de hoed brulde al "SLYTHERIN!". De Slytherin tafel klapte en Scorpius ging zitten aan de tafel. "Stephanie Potter!" klonk opeens waardoor ik schrok omdat ik mijn eigen naam hoorde. Jacky tikte me aan met haar schouder en ik liep een beetje bang naar voren. Ik ging zitten op het krukje en de hoed werd me op gezet. "Hmm, dit is moeilijk, want je bent een Potter". 'Alsjeblieft niet Slytherin' smeekte ik zachtjes maar de hoed hoorde het. "Niet Slytherin? Ik kan niet kiezen tussen Ravenclaw en Hufflepuf" antwoordde de hoed. "Ik weet een betere afdeling voor jou" zei de hoed geheimzinnig. "GRYFFINDOR!" riep de hoed waardoor ik moeite had om niet te gaan gillen van blijdschap. "Jacky Potter!" riep Anderling en Jacky stapte naar voren terwijl ik snel kennis maakte met mijn afdelingsgenoten. De hoed werd op Jacky's hoofd gezet en hij mompelde dingen terwijl hij een beetje denkend in elkaar zakte. "Moeilijke keuze, je wilt zeker in dezelfde afdeling als je zus" vroeg de Sorteerhoed en Jacky knikte zachtjes. ''Dit is echt lastig'' mompelde de hoed zacht. ''GRYFFINDOR!'' riep de hoed luid en de hoed werd afgezet en Jacky vloog in mijn armen. ''Victoire Weasley!'' riep Professor Anderling. Een meisje met lang blond haar liep zenuwachtig naar voren en ging zitten. ''RAVENCLAW!'' werd er geroepen door de hoed. Iedereen klapte weer en Victoire ging zitten. ''Teddy Lupin!'' riep Anderling. Het waren best veel kinderen, een grote groep. ''GRYFFINDOR!'' riep de hoed en ik klapte een beetje moe in mijn handen, Jacky merkte het, maar zei niks, ze was te geboeid bij de ceremonie. ''Roxanne Weasley!'' werd er geroepen en ik richtte me zelf ook maar op de ceremonie. ''GRYFFINDOR!'' riep de krakerige stem van de hoed en Roxanne ging bij ons zitten. Ze zag er heel vrolijk uit net zoals de anderen, Gryffindor is natuurlijk een leuke en goede afdeling om in te horen. ''Louis Weasley!'' riep Anderling. Ik bestudeerde Louis, een blonde jongen, kuiltjes in zijn wangen als hij lacht, ik schat dat hij in Hufflepuf of Gryffindor komt. ''HUFFLEPUF!'' riep de hoed en ik grinnikte omdat ik hetzelfde in mijn hoofd had. Er worden nog andere kinderen ingedeeld zoals Lucy Weasley in Ravenclaw, Molly Weasley in Hufflepuf, Dominique Weasley in Ravenclaw , en nog een meisje dat Audrey heette kwam in Slytherin. Na de ceremonie ging schoolhoofd Anderling nog wat zeggen en daarna zei zij dat we mochten eten maar eerst zagen we helemaal geen eten totdat het op tafel verscheen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen