Foto bij 026

Er rolde een traan over mijn wang. Hoe lang zou het nog duren voordat ik iedereen kwijt was? Op dit moment zou ik willen dat mijn moeder haar armen om me heen sloeg en zei dat alles goed zou komen. Ze is er niet meer, net zoals mijn vader, mijn neef en mijn nichtje er niet meer zijn. Ik dacht nooit meer aan mijn neef. Het is al zo lang geleden. Ik liet mijt hoofd op mijn knieën rusten. Waarom moest ik uitverkoren zijn? Waarom niet een ander? Er rolden steeds meer tranen over mijn wangen. Ik stond met moeite op en liep door de gangen die nog steeds verlaten waren. Ik kwam bij het trappenhuis en ging op een traptree zitten. Ik keek rond, niemand te zien. Ik zuchtte. Ik liep de trappen op naar het schilderij van de dikke dame. Wachtwoord? Zei ze. Knorhaan zei ik. Het schilderij opende zich en lieg me binnen. Ik liep door de gang en vervolgens opende ik de deur naar de leerlingenkamer. Ik plofte neer in een stoel tegenover Ron die met Harry toverschaak speelde. Jullie lijken wel verslaafd aan dat spelletje zei ik. Het heet toverschaak zei Ron geïrriteerd. Waar is Hermelien? Vroeg ik. Ze ging naar de meisjes wc's zei Harry. Ik stond op en rende de leerlingenkamer uit. Op de gangen bleef ik door rennen. Ik sloeg een paar keer de bocht om en kwam eindelijk bij de meisjes wc's. Het was er doodstil en er was niemand te bekennen. Hermelien riep ik. Geen antwoordt. Harry zei dat je hier was zei ik. Geen antwoordt. Geef antwoord zei ik. Weer geen antwoordt. Ik liep de wc's uit en dwaalde nu door de gangen. Soms kon Hermelien echt vervelend doen. Ik stopte toen ik Draco zag aankomen lopen met Korzel en Kwast. Zouden ze me gezien hebben? Ik begon weer met lopen. Kijk daar hebben we Lewin zei Kwast. Ben ik zo bijzonder zei ik. Ik stopte recht voor zijn neus. Gaan we ergens heen zei Korzel. Ja, dus als jullie nu op willen rotten kan ik door lopen zei ik. Het viel me op dat Draco nog geen woord had gezegd. Waarom eigenlijk niet? Helaas voor jou gaan we niet aan de kant zei Kwast. Ik pakte een zakje met zoutzuurtjes. Ik gooide het zakje naar achteren en Korzel en Kwast rende er als wilde honden achteraan. Ik liep langs Draco en fluisterde ,bedankt, net hard genoeg dat hij het kon horen. Ik liep door naar de leerlingenkamer. Waar is Hermelien vroeg Ron. Kon haar niet vinden zei ik en plofte neer in een stoel. Echt niet zei Harry. Ik kwam Draco met Korzel en kwast nog tegen zei ik. Hebben ze je lastig gevallen? Vroeg Harry. Nou en of ze blokkeerde de gang zei ik. Hoe ben je van ze af gekomen? Vroeg Ron. Simpel, ik gooide een zakje zoutzuurtjes ze rende er als honden achteraan zei ik. We lagen alle drie in een deuk. Die twee zijn echt mega dom zei Harry. En Malfidus dan? Vroeg Ron. Hij was nogal stil, hij zei niks en deed ook niks zei ik. Dat is best raar zei Harry. Ga jij je nu zorgen maken over Malfidus zei Ron. Nee, ik vind het gewoon raar zei Harry. Ik ook stemde ik met Harry in. Vast niks gekregen voor kerst zei Ron. Op dat moment kwam Hermelien binnen. Waar was je nou, Harry zei dat je op de wc's was maar dat was je niet zei ik een beetje boos. Professor Sneep gaf me een nogal vreemde opdracht zei ze. Wat dan? Vroeg Ron. Ik moest een kistje midden in het verboden bos zetten zei Hermelien. Kom we gaan kijken wat er in zit zei Harry. Professor Sneep zei dat ik er absoluut niet in mag kijken protesteerde Hermelien. Negeer hem toch zei Ron. Zeg eens wat Lucy zei Hermelien. Ik ben best nieuwsgierig zei ik.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen