Foto bij hoofdstuk 1

Zandstorm en Loofpoel werden wakker door zonlicht dat naar binnen scheen. Ze lagen in het Krijgershol. Ze rekten zich eens goed uit. "Wat maken jullie een lawaai!" Kwiklicht was wakker geworden. "Niet zo'n grote mond tegen je moeder!" Riep Zandstorm uit. Kwiklicht keek hun boos aan, maar ging weer liggen. "Die slaapt zo weer." Zei Loofpoel.
"Kom, ik heb honger." "Laten we gaan voor we nog meer katten wakker maken." Zandstorm en Loofpoel liepen het krijgershol uit, op weg naar de prooihoop. Onderweg kwamen ze Vuurster tegen. "Hallo Zandstorm en Loofpoel." "Wat zijn jullie vroeg op." "Ja, weten we," zeiden Zandstorm en Loofpoel in koor. "Mogen we mee met de Dageraadpatrouille?" "Vraag dat maar aan Witstorm, de commandant." Zei Vuurster. "We gaan eerst eten," zei Loofpoel. "Die ligt toch nog te pitten in het krijgershol." Het gesprek werd beïndigt toen Vuurster wegliep, naar het krijgershol. Zandstorm en Loofpoel gingen naar de prooihoop. Ze pakten allebei een spitsmuis en een vink, en begonnen te eten.
"Wat zullen we vandaag eens gaan doen?" Vroeg Zandstorm. "We zouden toch vragen of we mee mochten met de Dageraadpatrouille?" Zei Loofpoel. "Oh ja, das waar ook!" "Snel, eten, ik zie Witstorm het krijgershol al uitkomen." Ze schrokten hun restjes prooi naar binnen, en liepen naar Witstorm. "Hallo Witstorm," zei Loofpoel. "Mogen we mee met de Dageraadpatrouille?" Vroeg Zandstorm. "Tuurlijk, we zijn toch nog als enige wakker, op Vuurster na." Zei Witstorm. "Maar die gaat toch niet mee." "Ik ga even wat prooi eten, maken jullie je vast klaar voor de Dageraadpatrouille?" "Doen we," zeiden Zandstorm en Loofpoel tegelijk. Ze renden naar de struiken, en begonnen zich te wassen. "We moeten wel schoon zijn voor de Dageraadpatrouille," zei Zandstorm. "Das waar," zei Loofpoel, en ze gingen door me wassen. Er viel een lange stilte, maar plotseling, kwam Witpoot uit de struiken springen. "BOE!!!" riep Witpoot. "WAAAAAAAAAAH! Witpoot, we schrokken ons te pletter!!!!" "Dat was ook de bedoeling" zei Witpoot. "Mijn doel is bereikt." Zandstorm en Loofpoel keken eerst geschrokken naar elkaar, en toen woedend naar Witpoot. "Als je dit nog 1 keer doet, dan melden we het bij Vuurster!!!" Riep Zandstorm kwaad. "Zo is het maar net," zei Loofpoel.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen