Juliette p.o.v




Onderweg naar mijn huis liep Justin naast me en keek me steeds lief aan, ik kreeg het er van binnen warm van.
Opeens vroeg hij : 'Juliette, Heb je hobby's?'' ''Jaa' zei ik verlegen.
'Vertel!'' zei hij speels. Snel vertelde ik hem dat ik graag rap en mensen me goed vinden,
maar dat ik niet zo vaak kan rappen omdat mijn oom het niet leuk vind, en zich aan me irriteert.
''Alleen als m'n oom weg is om drank of sigaretten te halen kan ik rappen.''
Justin keek me verbaasd aan, ''Je hebt het er echt moeilijk mee hé..''
Ik knikte en hij pakte me bij m'n hand en trok zich naar hem toe.
Hij knuffelde me.








Toen we voor mijn huis stonden, keek ik Justin bang aan.
''Wees alsjeblieft voorzichtig.'' En Justin knikte hij liep stoer naar de voordeur en belde aan.
Na een lange tijd werd er open gedaan.
Mijn oom keek Justin raar aan en gaf hem een klein duwtje, ''wat moet jij hier met haar?''
''Oprotten!' ik schrok en keek mijn oom boos aan. Kalm zei Justin, ''ik kom hier om met u te praten meneer.''
''Wat praten, waarover!'' ik merkte meteen dat hij weer is dronken was, ik had Justin gewaarschuwd, maar
Justin wou me te graag helpen.
Mijn Oom keek me aan en opeens leek het alsof er vuur brandde in zijn ogen.
Hij trok mij hardhandig naar zich toe en schreeuwde : ''Waar hing jij nou weer uit !''
en hij gaf me een vuistslag op mijn borst, ik kreeg moeilijk adem.
En dat merkte je aan me want Justin hield me vast en maakte me rustig.
De tranen kwamen opnieuw terug in m'n ogen.
Justin liet me los en stapte op mijn Oom af, ''Je moet dat meisje niet slaan, ben je zo zielig. Ga mensen van je eigen leeftijd slaan,
Of durf je dat soms niet. Wat ben jij zwak zeg...''

Mijn Oom werd rood van woede en gaf Justin een keiharde duw. ''Hou je grote bek mannetje, Je weet niet wie ik ben dus oordeel niet!'
''Oh dat weet ik zeker wel, ik heb al genoeg over je gehoord, Je slaat haar steeds bijvoorbeeld, je kan niet van de drank afblijven enz.''
Opeens schreeuwde mijn oom hard tegen mij: ''Heb je nou alweer gelogen !''
''Wat ik heb niet gelogen, Justi...'' verder kon ik niet meer praten mijn oom duwde me op de grond en begon me te meppen op mijn hoofd.
Snel zag ik uit mijn ooghoek dat Justin zich niet meer in kon houden, hij balde zijn vuisten en sprong op mijn oom....






----Sorry dat het zo laat is dat ik een hoofdstukje schrijf, maar ik kon vanochtend en vanmiddag niet schrijven mijn Hamstertje zat in zijn winterslaap en kon er heel moeilijk uit komen dus ik moest hem goed warm houden en dat heeft zo'n 2, 3 uur geduurd voordat ze weer helemaal fit was.

Reageer (1)

  • M00N

    WOw...
    Xx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen