Foto bij Hoofdstuk 7

Goudsbloem werd wakker. Ze keek rond. Zandstorm, kijk eens, Zandstorm, wordt nou wakker!!! Schreeuwde Goudsbloem. Huh... Goudsbloem riep jij? Ja, slaapkop. Oh. Zandstorm stond op. Wat is er? Zie daar, een kat, kom, er naartoe! Ze holden naar de kat. Wie ben jij? Vroeg Zandstorm. De kat bleef stil. We doen je niks. Dat zeggen ze allemaal, gromt de poes. Ik vertel wel waarom we hier zijn. Goudsbloem? Goudsbloem kijkt Zandstorm aan. Wat? Kijk naar de poes, ze is supermager. Waar kom je vandaan? vroeg Zandstorm. Bij gijzelaars weg, zei de poes. Heb je daar toevallig ook een pikzwarte kat gezien? Ja, zei de poes. Volgens mij was ie met nog een andere kat, ik geloof dat die Rogge heet.... en die zwarte heette Ravenpoot. Ja, dat is 'm! riep Zandstorm. Vuurster en Grijsster lagen verderop nog te slapen. Ben jij Zandstorm? vroeg de poes aan Zandstorm. Zandstorm keek verbaast. Hoe weet je dat? Ravenpoot had het over een knappe bleekrode vrouwtjeskat die commandant is samen met Goudsbloem, ook een knappe bleekrode vrouwtjeskat. Dus jij bent Goudsbloem? Ze wijst met haar staart naar Goudsbloem. Ja, zei ze. Ravenpoot kent ons wel heel goed, zei Goudsbloem. Hij zij ook dat zandstorm met Vuurster ging en 2 dochters Loofpoel en Kwiklicht had, en dat Goudsbloem met Grijsster ging, en 1 zoon, Braamklauw en 1 dochter, Taanpels heeft. Maar even verder, hoe heet jij? vroeg Zandstorm nogmaals. ik heet Minoes, ik ben een eenling, maar dat doet er nu niet toe. Maar ik snap iets niet. Hoe ben je ontsnapt? vroeg Goudsbloem, voor ze het hek dicht deden en wegliepen. Kun je ons de weg wijzen? vroeg Zandstorm.Jawel, zei Minoes. Ik zal je eerst even voorstellen aan Grijsster en Vuurster, zei Goudsbloem. Kom mee. Grijsster en Vuurster werden net wakker, toen het groepje katten aan kwam lopen. Wie is dat? zeiden ze in koor. Dat is Minoes, ze is ontsnapt bij de gijzelaars. Vuurster kijkt verwondert. heb je ook Raven............. Voor Vuurster zijn zin kon afmaken zei Zandstorm snel ja. Ze heeft Ravenpoot en Rogge ontmoet , en ze hebben alles over ons vertelt. Grijsster staat op. Rogge ook, ja. antwoordt Minoes. Ik wil jullie de weg wel wijzen. Dat klinkt goed, mompelt Vuurster, maar eerst kan Minoes wel wat prooi gebruiken. Zandstorm en Goudsbloem duwen Minoes wat prooi toe. Is dat allemaal voor mij? riep Minoes uit. Ik heb in dagen niet zoveel prooi gezien! , eh... ja, zei Grijsster. Eet maar snel op,dan kunnen we zo gaan, zei vuurster. Minoes at de prooi op en ze gingen op pad.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen