Foto bij 032

Ik stapte uit bed en pakte wat kleren. Ik liep rustig de badkamer in en zette de douche aan. Ik stapte er onder. Na 5 minuten kwam ik er al weer uit. Ik droogde me zelf af. Ik trok mijn kleren aan en kamde mijn haren. Ik deed mijn haar in een staart en smeerde wat make-up op. Ik liep de badkamer uit, terug naar mijn bed. Ik plofte er op neer en kijk op mijn wekker. 8 uur stond er op. Ik liet mijn hoofd in mijn kussen vallen. Ik zuchtte. Langzaam stond ik weer op en liep richting de deur. Ik liep de trap af en plofte neer op de bank. Ik pakte mijn huiswerk uit de tas die ik had meegenomen. Huiswerk, in de vakantie hoorde ik twee stemmen zeggen. Inhaalhuiswerk zei ik. Wat hoorde ik de stemmen weer zeggen. Heb wat lessen gemist die ik nu moet inhalen zei ik. Ik stopte mijn huiswerk terug in mijn tas die ik weg legde. Ik draaide me om en keek Fred en George aan. Heen-en-weer jullie niks anders te doen zei ik. Nee zeiden ze. Dan gaan jullie mee naar zweinsveld zei ik. De jongens keken elkaar aan. Oké zeiden ze. Ik stond op en liep de gangen in gevolgd door Fred en George. Wat gaan we doen in zweinsveld zei Fred. Dat wil ik ook wel weten zei George. Ontbijten zei ik. Ze knikten. Ik snoof de frisse buitenlucht op. Snel liep ik het pad op naar zweinsveld. We liepen de driebezemstelen binnen. 3 omeletten en 3 pompoen sap zei ik. Kom eraan, liefie zei de vrouw achter de bar stond. We gingen ergens in een hoekje zitten. De vrouw kwam onze bestelling brengen. Ik at mijn omelet op en spoelde het weg met pompoen sap. Na ons ontbijt liepen we langs de winkels terug naar Zweinstein. Hoeveel moeten we je terug betalen zeiden Fred en George. Niks zei ik. Maar begon Fred. Niks zei ik weer. We liepen Zweinstein binnen. Hermelien kwam op me af rennen en omhelsde me. Wat heb ik gemist zei ik. Je was vroeg weg, dus ik dacht dat je verdwenen was zei ze. Ik was gewoon met Fred en George aan het ontbijten zei ik. Laat de volgende keer een briefje achter zei ik. Fred en George liepen naar hun vrienden en lagen meteen in een deuk. Ik liep samen met Hermelien naar Harry en Ron. Wat moest je met mijn broers zei Ron. Ontbijten zei ik. Ga je vanavond mee naar de verboden afdeling in de bibliotheek vroeg Harry. Tuurlijk zei ik. Kan dat met zijn vieren onder die mantel van je zei Ron. Ik heb mijn ketting zei ik. Met zijn drieën dan zei hij. Makkelijk zei Harry. Ik weet niet of ik mee ga zei Hermelien. Tuurlijk ga je mee zei ik. Ze knikte. Ik wist dat ze liever niet de regels brak, maar ontkomen zou ze niet. Ik moet nog even naar professor Sneep zei ik. Wat ga je daar doen vroeg Harry. Iets op halen zei ik. We zien je zo bij Hagrid zei Ron. Ja zei ik en liep naar het lokaal van professor Sneep. Ik klopte op de deur. Binnen hoorde ik. Ik opende de deur en groette de professor. Juffrouw Lewin, wat doet u hier zei hij kil. Ik ben mijn boek kwijt zei ik. Pak er maar één uit de kast zei hij. Ik liep naar de kast en pakte een gloednieuw boek. Ik liep het lokaal weer uit. Ik haastte me naar het huisje van Hagrid. Ik klopte op de deur. Hagrid deed de deur open en liet me binnen. Ik ging naast Harry op een stoel zitten. Jongens, doe geen domme dingen zei Hagrid. Het is niet dom zei Hermelien. Ik heb al te veel gezegd zei Hagrid. Hij had het over ene Nicolaas Flamel zei Harry. Ik knikte. Laat het rustte zei Hagrid. Goed zei Hermelien die Ron tegen zijn arm sloeg. We liepen terug. De gangen waren al vrij leeg. We rende door de gangen naar de leerlingenkamer. Hier om twaalf uur spraken we af. Ik liep naar boven en trok mijn pyjama aan. Ik ging in bed liggen en wachtte tot het twaalf uur was.

Reageer (1)

  • RachelMJ

    Goed geschreven
    en misschien zijn leestekens wel makkelijker om het te lezen
    snel vederr

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen