Er was nog amper een woord uitgebracht. Zandstorm dacht aan het braamwoud. het deed haar denken aan Braamklauw. Zal hij de Clan goed voeden? dacht ze. Goudsbloem was met haar gedachten bij Grijsster. Waarom hij?! Toen ze aan het eind van de tweebeenplaats kwamen, werden er weer wat woorden gewisseld. Alleen Vuurster zei niks. Zandstorm gaf hem een duwtje tegen z'n schouder. Hij keek even op, en gelijk weer weg. Zandstorm, mauwde Goudsbloem. Laat hem maar even... ze keek omlaag. Zandstorm knikte instemmend. Laat me maar even, mauwde Vuurster met een snik in zijn stem. Ik kan prima voor mezelf zorgen, mopperde hij. Vuurster versnelde zijn tempo en ging naast Minoes lopen. En? Vroeg hij. Hoelang duurt het nog? Ik denk dat we nog een dag of 2 onderweg zijn, antwoorde Minoes. RENNEN! schreeuwden twee stemmen ineens achter hun. Het waren Zandstorm en Goudsbloem. Er komt een tweebeen met een hond aan! Ze stormden alle vier een boom in. De hond stormde op hun af. Minoes was als eerste de dupe. De hond wou haar net te pakken nemen, toen de tweebeen de hond pakte en aan de lijn deed. Ze klommen pas uit de boom toen de hond op meters afstand was. Een moment zuchten ze allen diep. Het sloeg op mijn hart, zuchtte Zandstorm. Ik dacht even: daar gaat onze gids... Wat??!! grauwt Minoes. Alleen daarvoor gebruiken jullie mij?! Nee, je bent ook een goede vriendin, en als je wil mag je misschien van Vuurster in de Clan komen. Dat bepaal ik wel! Vuurster worp Zandstorm een nijdige blik toe. Zandstorm keek snel naar Goudsbloem. ehh.. en je kunt misschien dingen leren enzo... Mompelde Goudsbloem. Duhuuuh!! En als ze bij ons in de Clan gaat wonen heet ze Zwartpoot, dat is een mooie naam, mauwde Minoes. Vind ik ook, zei Vuurster. Zullen we nu verder gaan? Ja. Minoes huppelde naar voren, en nam de leiding weer over. Vuurster? vroeg Goudsbloem voorzichtig. Ja Goudsbloem? antwoorde Vuurster. Wordt het niet tijd om een slaapplek te zoeken? Het word al donker.. Goudsbloem keek op zich heen. Je hebt gelijk, zei Vuurster. Zandstorm en Goudsbloem, ga prooi vangen. Ik blijf met minoes hier omeen slaaplaats te zoeken. Is goed, mauwde Zandstorm opgewonden, en ze stormde weg met goudsbloem op haar hielen. Het prooi vangen kon beginnen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen