Zandstorm rende door het woud, op weg naar het DonderClankamp. Ze rende zo snel ze kon, op zoek naar Sintelvel en Loofpoel. Sintelvel? Loofpoel? Riep ze hard, maar er kwam geen antwoord. De doorntunnel kwam in zicht. Zandstorm stoof erdoor. Sintelvel, Loofpoel? Riep ze nog een keer. Deze keer kreeg ze een antwoord.Een zwak miauwtje klonk van de open plek. Sintelvel! Loofpoel! JJullie moeten mee! De moederkatten, kittens, leerlingen en oudsten zijn zwaar gewond! Nee, Zandstorm.... we kunnen niet meer..... Zandstorm bekeek de katten eens goed. Ze zagen er net zo uit als de moederkatten, leerlingen, kittens en oudsten, helemaal aan stukken gescheurd. We zijn niet meer te redden, zei Sintelvel. En de anderen ook niet. Jullie zullen het met z'n tweeën moeten doen. Jullie moeten als de DonderClan voort leven. Dat is de SterrenClans wil. Vaarwel, Zandstorm, zei Sintelvel en ze viel dood neer. Vaarwel, zei nu ook Loofpoel en viel naast Sintelvel neer. WAT??? NEEEEE!!!! WE ZIJN ER NIET KLAAR VOOR OM ALLEEN TE LEVEN!!!! SINTELVEL!!! WACHT!!!!! Zandstorm schreeuwde het uit, maar kreeg geen antwoord. Ze rende zo snel ze kon terug naar Goudsbloem, die was achtergebleven bij de verscheurde katten. GOUDSBLOEM!!!! GOUDSBLOEM!!!! Zandstorm kwam brullend en schreeuwend bij Goudsbloem aan. SINTELVEL IS DOOD!!!!! EN LOOFPOEL OOK!!!!! ZE ZIJDEN DAT WIJ 2 NU DE DONDERCLAN MOETEN LEIDEN!!! WE MOETEN VOORTLEVEN ALS DE DONDERCLAN!!! MET ZIJN TWEEËN!!!! Goudsbloem keek Zandstorm geschokt aan. Wij??? Met zijn tweeën??? Maar dat kunnen we niet. Wou de SterrenClan dit? Ja, zuchtte Zandstorm. Dat zei Sintelvel tenminste. En die zal het wel goed hebben. Goudsbloems gezicht klaarde op. Zandstorm??? Weet je niet wat dat betekend??? We kunnen leiders worden van de DonderClan! We hebben het hele kamp voor ons alleen! We hebben prooi in overvloed! We kunnen het kamp omspitten, zoals we droomden! Zandstorm keek ineens ook blij. Hee, ja, daar had ik niet aan gedacht! Nu kunnen we het kamp inrichten zoals we zelf willen. Maar eerst gaan we alle lijken rond het DonderClankamp begraven. Als aandenken. Zandstorm en Goudsbloem sleepten alle lijken naar het midden van het kamp, en begonnen kuilen te graven. Toen er genoeg kuilen waren, begonnen Zandstorm en Goudsbloem de katten in de kuilen te leggen. Zandstorm legde alle katten erin, en Goudsbloem kraste met haar nagels de namen van alle dode katten in het houd. Zandstorm groef steeds een kuil dicht, en Goudsbloem zette het juiste bordje met de juiste naam erneer. Vanavond zullen we om ze rouwen, zei Zandstorm. Bij maanhoog.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen