Foto bij W34

“Hij is bewusteloos, volgens Flora heeft hij onmiddellijk hulp nodig”, zei Bloom. “En ik moet zo snel mogelijk terug om de anderen te zoeken. Die monsters… Ik heb ze nooit eerder gezien, ze zijn ontzettend snel.”
“Het leken wel zwarte strepen die door de lucht raasden”, zei één van de jongens dapper.
“Goed, Bloom, ga”, zei Saladin. “Bedankt om deze drie al terug te brengen.”
“Geen dank”, zei Bloom. Ze verdween weer.

Zodra ze terug was, zag Bloom Stella, Flora en Tecna bij het verongelukte schip, vechtend tegen de monsters. Alledrie waren ze duidelijk al uitgeput en licht verwond geraakt, in de korte tijd dat Bloom weg was. Meteen zette die een koepel om het schip heen.
“Meiden, gaat het?”, vroeg ze bezorgd.
“Best”, kreunde Stella.
“Ik hoop maar dat alles goed is met de jongens”, zei Flora zacht.
“Die twee andere jongens liggen trouwens in het schip, Bloom”, zei Tecna. “Ze lijken niet gewond, maar ze zijn wel allebei buiten bewustzijn.”
“Vreemd”, vond Bloom. “Hebben jullie al enig idee wat voor monsters het zijn?”
“We zien alleen maar zwarte strepen”, zei Stella. Bloom zuchtte en liep het schip in. De twee jongens leken vredig te slapen, geen verwondingen of niets, maar dat klopte niet met het verhaal dat die andere jonge specialisten verteld hadden. En met wat ze eerder zelf ervaren hadden.
“Rusten jullie even uit”, zei Bloom tegen de andere meiden. “Blijf in de koepel, hier zijn jullie veilig.”
“En jij dan?”, vroeg Flora.
“Ik breng deze twee naar Red Fountain”, zei Bloom.
“Kunnen we niet beter de anderen gaan helpen?”, merkte Tecna op.
“Nee, jullie hebben rust nodig”, zei Bloom. Ze beet op haar lip, ze hoopte maar dat Sky en de anderen niet te ernstig in de problemen zaten. “Ik ga even kijken hoe het met hen is, jullie blijven hier.”
“Maar…”, protesteerde Flora.
“Dit is sterke zwarte magie, meiden”, zei Bloom. “Het kan niet anders. Ik ga kijken hoe goed de jongens en Musa en Layla het redden. Ik geef hen een veilige koepel en dan haal ik Griffin, in de hoop dat zij weet wat hier gaande is.”
“Waarom Griffin?”, protesteerde Stella.
“Omdat zij het meeste van zwarte magie kent”, zei Bloom eenvoudig, voor ze de koepel uit vloog.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen