Foto bij het spiegelpaleis van Daedalus

De minotaurus was een verschrikkelig monster, zijn vader was een stier en zijn moeder was de koningin van Kreta. Het beest verslond iedereen die hij tegenkwam. Koning Minos moest maatregelen treffen, maar hij kon de zoon van zijn vrouw niet doden, dus liet hij een spiegelpaleis bouwen.
hier is de originele versie van het verhaal:
Op Kreta liep er een woest monster rond, de minotaurus, half mens, half stier. Het monster terroriseerde Kreta en zocht naar een oplossing. Uiteindelijk vond hij Daedalus, een Atheense uitvinder die uit Athene verbannen was omdat hij zijn neef van een gebouw had geduwd omdat hij slimer was dan zijn oom. hij bouwde een groot labyrint en nam het monster erin gevangen. Na de bouw van het Labyrinth kwamen hij en Icarus vast te zitten op Kreta vermits Minos hen niet wilde laten vertrekken, omdat hij het geheim van het Labyrint van Knossos kende. Omdat Kreta een eiland is en de havens bewaakt werden, was ontsnappen zo goed als onmogelijk.



Daedalus bouwde echter twee paar enorme vogelvleugels van veren die hij met bijenwas aan houten geraamtes bevestigde. Samen met zijn onbezonnen zoon Icarus waagde hij de oversteek van Kreta naar Athene over de Egeïsche Zee. Hij gaf zijn zoon de raad niet te hoog te vliegen, niet te dicht bij de zon, maar ook niet te laag, omwille van het water dat de veren nat zou maken. De roekeloze jongeling echter sloeg zijn raad in de wind en vloog hoger en hoger. Daardoor ging de bijenwas smelten en vielen de vleugels uiteen. Hij stortte in zee. Daedalus zag zijn zoon verzwolgen worden door de golven.

Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.

Reageer (2)

  • LoveIron

    OKe Abo!! Ik hou van Mythes en Sagen!
    alleen ik vergeet ze binnen een dag weer
    Ik hoop dat er meer komen!!

    x

    9 jaar geleden
  • Zoldyck

    Hahaha... Ik kende alleen het stuk waar Icarus in z'n eigen hoogmoed te hoog vliegt en neerstort xD De rest van het verhaal bleef me een raadsel, ik vroeg me altijd al af hoe het kwam dat die twee vastzaten xD
    (Misschien een kleine tip: werk minder met witregels en begin vaker op een nieuwe regel. Wanneer iemand iets heeft gezegd, bv, en direct daarna zegt weer iemand iets... Oké, dit klinkt best vaag...
    Bv:
    "Hoi, ik ben Romi!"
    "O, aangenaam kennis te maken!"
    Zo bedoel ik dus...)
    Effe een bladwijzer plaatsen, dan lees ik seffens verder, want ik ben best nieuwsgierig xD
    Ik heb trouwens ook zo'n story waarbij ik legendes opnieuw uitvind, maar een paar daarvan zijn dan gemoderniseerd xD Best fijn om te doen xD

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen