Wyta ligt alleen gevangen in de diepste kerker. Het is er koud en nat. Muizen lopen er zat rond. Met zware kettingen zit Wyta vast aan de muur. Ze is totaal hopeloos.

'Au...Uuurrg... w-waar ben ik?'. Wyta kijkt om zich heen. Tralies. 'Au... wat zijn- oh...'. Wyta kijkt naar de kettingen om haar nek, poten en zelfs haar vleugels.
Wyta denkt nog eens goed na en herinnerd zich weer dat ze is gevangen genomen door de Zwarte Wolven. Nu zou ze dus in een kerker moeten zitten van de Zwarte. Wyta verveelt zich. Ze gaat maar een liedje dat in haar hoofd zit neuriën. 'laladidiid di diii da la lal alalalalalalala... diii da dadida di lalalalal la la la...' (jup mijn na-aper van

vaalt heel erg...).
Opeens hoorde Wyta een stem: 'Zozo... jij bent vrolijk, ben je blij dat je bent opgepakt ofzo?'. Wyta keek om zich heen en antwoordde daarna 'Blij niet echt, maar ik heb niet echt iets beters te doen...'. 'Tja, het leventje in een cel is niet echt leuk he? zucht... en ik moet het maar bewaken...'. Wyta snapte het niet: 'Maar ben je niet "trots" op dat je iets voor je koning kan betekenen?'. 'Nee, niet echt...' zei de bewaker. 'luister, er zijn wolven in dit rijk die de zwarte koning met heel hun bestaan dienen. Maar er zijn ook wolven die weg willen van deze narigheid, die er genoeg van hebben om zo donker te zijn. Als de koning zulke wolven opmerkt dan moeten ze de klusjes doen die niemand wil doen zoals in de mijnen werken of kerkers bewaken. Sommige van ons zijn van plan om proberen zich over te geven aan de Witte en met een beetje gelukt daar te wonen maar tot nu toe is niemand dat nog gelukt...'. Wyta dacht eens na, ze wilde graag die wolven helpen nu ze hier toch was. Maar ze mocht niet gesnapt werden door de zwarte koning...
Het was net een schaakspel; de tegenstander verslaan zonder je strategie te laten merken. Toen kreeg Wyta een idee, maar het zou erg lastig zijn...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen