Foto bij Season 3 Chapter 1

Bij deze dan het eerste hoofdstukje van het nieuwe en derde seizoen.
Ik kan jullie nu alvast beloven dat dit seizoen beter gaat worden dan de vorige twee :D
Dus ik hoop dat jullie deze story lekker blijven volgen :)
Enjoy!

De plek waar we nu waren, zat boordevol met herinneringen. De plekken waar vroeger huizen hadden gestaan, waren nu bergen met puin.
Ik liep tussen het puin door en keek om me heen.
Ik zag de 24/7 apotheek staan waarvan de grote neon letters op de grond lagen en eentje daarvan knipperde nog half. Hier had ik direct na mijn aankomst spullen gehaald om zo min mogelijk op te vallen, maar waarvoor eigenlijk?
Ik had de dood al verschillende keren in de ogen gekeken.
En nu zaten Liam, Melodie en Tanja gevangen in het ijspaleis en dat voelde als mijn schuld.
Ik liep tussen de bomen door en stond stil bij het meer wat vroeger bevroren was. Het bevroren meer had ik als spiegel gebruikt om mijn tekens weg te camoufleren.
Nu was het meer ontdooid en zwommen er vissen die luchtbelletjes maakten met hun mond.
Waar ons groepje met een handje vol vuurstrijders ging, bevroor langzaam het ijs. Het vuur dat uit de vuisten kwam van de vuurstrijders liet het ijs langzaam smelten en af en toe voelde ik de zon op mijn gezicht schijnen.

‘De magische winter lijkt langzaam weg te vagen’ hoorde ik een stem achter me zeggen.
Ik draaide me om en zag een van de vuurstrijders achter me staan. Zijn naam was Sebastian en hij was erbij toen Hugo gevangen werd genomen. Hij was erbij toen ik niet Hugo vermoorden, maar Madelief. Zijn vuur had samen met het vuur van de andere vuurstrijders Hugo’s lichaam omgezet tot enkel en alleen as.
‘Deze winter zal alleen wegvagen als heel de koninklijke familie van het ijsvolk vermoord is’ zei ik bitter. ‘Je zag het net op tv, Christopher is gekroond tot ijskoning en geven een enorme beloning voor degene die ons bij hem brengt’.
‘Het is nog geen oorlog Fabian’ zei Sebastian.
‘Nóg niet nee’ zei ik. ‘Maar zo gauw we het eerste vuurdistrict overgenomen, is het wel oorlog’.
‘Jij zal in ieder geval de persoon zijn die het best beschermd gaat worden’ zei Sebastian. ‘En daar zorg ik persoonlijk voor, mijn ster’
‘Dat waardeer ik enorm’ zei ik. ‘Je doet me denken aan iemand. Geronimo was een vriend van me die vermoord werd door de Bokkenrijders. Hij beschermde mij altijd en dat werd ook zijn dood’.
‘Hij klinkt als een dappere jongen’ zei Sebastian.
‘Het was iemand van het ijsvolk’ zei ik. ‘Ik zou niet weten hoe hij gereageerd zou hebben op deze situatie’.
‘Deze situatie is niet te vergelijken met de vorige oorlog’ zei Sebastian. ‘Maar om dat te begrijpen is het denk ik verstandig als Maltras heel het verhaal aan jou en Vera vertelt’.
‘Dat lijkt me een goed idee’ zei ik.
Sebastian draaide zich om en liep weer richting het verwoeste dorpje.
‘Sebastian’ zei ik en hij draaide zich om. ‘Dank je wel’.
Sebastian knikte en lachte vriendelijk. Ik staarde nog even naar het meer en besloot toen weer om terug naar de andere te gaan.

Onze verblijfplaats was voorlopig in het oude huis van Vera en Liam. Wonderbaarlijk genoeg was het een van de weinige huizen die nog bijna helemaal in tact was.
De deur lag uit de scharnieren en verschillende ramen waren ingeslagen, maar vooral de kelder was nog helemaal in tact.
Toen ik beneden aankwam zat de rest voor zich uit te staren.
‘Ik vrees dat we met levenloos voor jezelf uitstaren geen oorlog gaan winnen’ zei ik.
‘Het is nog geen oorlog’ zei Maltras.
‘Alsof dat nog lang gaat duren’ zei ik.
‘Ze kunnen maar moeilijk een oorlog beginnen tegen 9 mensen’ zei Sandra.
‘We moeten plannen gaan maken’ zei Vera. ‘Het zal niet lang duren voordat ze ons hier zullen vinden’.
‘Voordat we plannen gaan maken, leek het mij een goed idee als u het échte verhaal vertelt over de eerste oorlog tussen de vuurdistricten en het ijsvolk, want zover ik weet, weten Vera en Fabian alleen de versie van Madelief’ zei Sebastian.
‘Dat is misschien wel een goed idee’ zei Maltras. ‘Want alle dingen die Madelief jullie verteld heeft, zijn allemaal leugens. Het begon allemaal toen de eerste Supernova in de hemel te zien was, en de eerste ster zijn leven begon hier op de planeet’.

P.s. Sebastian is toegevoegd aan de Character Bios

Reageer (3)

  • AriChibi

    EEN GEVOEL VAN EUFORIE VLOOG DOOR DE DIEPSTE KERNEN VAN MIJN LICHAAM HEEN TOEN IK ZAG DAT UWE FANTASYHEID EEN HOOFDSTUK HAD GEÜPLOAD VAN SEIZOEN 3 MIJN EERVOLLE HEER EN VERLOSSER LORDFANTASY

    9 jaar geleden
  • Basim

    Zo, ik ben weer bij. Tevreden? :P

    9 jaar geleden
  • Itsuki

    Verhaaltje! Snel verder wil het weten.

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen