Foto bij Season 3 Chapter 3

Bij deze hoofdstukje 3.
Hope u like it ^^

Het was even een momenteel stil doordat iedereen even over het verhaal moest nadenken.
‘Ik ben altijd nog zo trots op mijn vuurdistricten’ zei Maltras uiteindelijk. ‘Het duurde 8 lange jaren voordat alle vuurdistricten overgenomen waren’.
‘Ik hoop dat het nog minder tijd kost om ze weer te heroveren’ zei ik.
‘Dus als ik het goed begrijp’ zei Sandra. ‘Werkte het ijsvolk samen met de Bokkenrijders?’
‘Niet heel het ijsvolk’ zei Maltras. ‘Slechts enkele wisten ervan, waaronder Madelief en haar kinderen’.
‘Zou Geronimo het hebben geweten?’ vroeg Vera.
‘Nee’ zei ik. ‘Daar geloof ik niets van’.
‘En nu zit de ster na een paar minderen voor me en zijn Hugo en Madelief voor eens en voor altijd vernietigd’ zei Maltras.
‘Hugo en de Bokkenrijders, ja’ zei ik. ‘Madelief, nee, want ze leeft nog steeds voort in haar kinderen’.
‘Wat zijn de plannen voor nu?’ vroeg Sebastian.
‘We nemen de vuurdistricten één voor één over’ zei ik.
‘Dat gaat of een zelfmoordmissie worden, of we gaan erin slagen’ zei Sandra.
‘We beginnen met de kleinste’ zei Maltras. ‘Vuurdistrict 14 is klein, maar zit vol met sterke strijders die we goed kunnen gebruiken’.
‘Maar eerst hebben we een andere missie’ zei ik. ‘We moeten Liam, Tanja en Melodie zo snel mogelijk zien te bevrijden’.
‘Dat kan maar op twee manieren’ zei Maltras. ‘Of we vallen aan, maar daarvoor moeten we eerst een aantal districten overnemen, of wij gaan met z’n tweeën, vliegen naar binnen en vliegen naar buiten’.
‘Hoezo, we vliegen?’ vroeg Vera. ‘Alleen Fabian kan toch maar vliegen?’
Maltras ging staan en vuur kolkte om hem heen en langzaam transformeerde hij in een vuuruil.
‘Net zoals Madelief, kan mijn vader ook in een uil transformeren’ zei Sandra. ‘Het is een gave die generatie op generatie door wordt gegeven. Christopher zal het nu ook kunnen en wanneer ik vuurkoningin ben, zal ik het ook kunnen’.
‘Indrukwekkend’ bracht ik uit.
Maltras transformeerde weer terug en ging weer terug zitten.
‘Over een zelfmoordmissie gesproken’ zei Sebastian. ‘Ze verwachten natuurlijk dat Fabian zal komen voor Liam, Melodie en Tanja. We kunnen het risico niet nemen’.
‘En mijn broertje en nichtjes daar laten martelen?’ vroeg Vera geschrokken. ‘Ze zijn de enige familie die ik nog heb’.
‘Ik heb helemaal geen familie meer’ zei Sebastian. ‘Ze zijn allemaal vermoord in de oorlog tussen ijs en vuur. Ik zou er een moord voor doen, dat ze nu gevangen zouden zitten in het ijspaleis’.
Vera bleef stil en een traan rolde over haar wang.
‘We gaan ze bevrijden’ zei ik terwijl ik troostend een arm om haar heen sloeg. ‘Maar als we er zelf gevangen door genomen worden, schieten we er niets mee op. Ze doen Liam, Melodie en Tanja waarschijnlijk vrij weinig, aangezien zij het lokaas zijn voor mij’.
‘Martelen doen ze hoe dan ook’ zei Vera.
Ik bleef stil en kon niets anders doen dan toegeven dat Vera gelijk had, maar dat sprak ik natuurlijk niet hard op uit.

‘District 14 ligt het dichtstbij vanaf hier’ zei Maltras die op de kaart wees.
‘Dat is het vuurdistrict waar wij zijn geweest’ zei Vera. ‘Het wordt inderdaad niet streng bewaakt’.
‘Dat zal nu wel veranderd zijn’ zei Sandra. ‘Ze verwachten sowieso dat we het district overnemen’.
‘We nemen het in de nacht over’ zei Maltras. ‘Wij kunnen hebben het licht van ons vuur, maar zij hebben niets. Ze zullen ons moeilijk kunnen waarnemen en nog voor de zon opkomt, zal het district van ons zijn’.
‘Fabian, jij zal niet meevechten’ zei Maltras.
‘Natuurlijk wel’ zei ik. ‘We hebben iedereen nodig’.
‘We kunnen het risico niet nemen’ zei hij vervolgens.
‘Ik vecht hoe dan ook mee, of je dat nu wilt of niet’.
‘Ik bescherm hem wel’ zei Sebastian. ‘Ik heb de ster beloofd dat ik hem mijn hele leven zal beschermen, dus dat zal ik ook doen’.
Maltras dacht even na en zuchtte toen diep.
‘Goed dan’ zei hij vervolgens. ‘Fabian zal meevechten. Dan kunnen we het beste nu maar gaan slapen, want vannacht zullen we vuurdistrict 14 aanvallen en daarvoor hebben we al onze krachten nodig’.

Reageer (1)

  • zoekwoord

    of course I like it!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen