Foto bij Noël's broer (deel 8)

Als Noël bij je in de boomhut is gekropen sluit je zo zacht mogelijk het deurtje en kijk je nieuwsgierig naar Noël.
Hij maakt een gebaar dat je stil moet zijn en hij kruipt naar je toe (aangezien de ruimte van de vloer tot het dak niet veel meer dan een meter is).
“je vind het toch niet erg dat ik hier een nachtje blijf slapen?” fluistert hij hoopvol.
Je vraagt je af waarom hij zich verstopt voor zijn broer maar je besluit hem daar later naar te vragen.
“natuurlijk niet” antwoord je vriendelijk.
Noël kruipt naar een raampje en ziet tot zijn opluchting dat zijn broer net wegrijd in zijn auto.
Hij ploft naast je neer op het matrasje in de hoek en bedankt je voor het feit dat hij in de hut mag blijven slapen.

Inmiddels is het al bijna etenstijd en zeg je dat je naar huis moet.
Noël zegt slaperig doei en je verlaat de boomhut. Je vind het een beetje vreemd dat hij nu al moe is en vraagt je de hele tijd af wat er aan de hand is met zijn broer.
Als je thuis komt staat het avondeten al klaar, ‘jeej lasagne met een Griekse feta salade!” zeg je blij als je het avondeten op je bord ziet liggen. Na het eten kijk je nog even een film: Casanova.
Daarna val je uitgeput in slaap en hoop je dat het snel zomervakantie is.

De volgende schooldag heb je het eerste uur vrij dus snel ga je nog even langs de boomhut.
Je klimt de ladder op, en ziet tot je verrassing dat Noël al weg is.
Hij had waarschijnlijk niet het eerste uur vrij.
Net als je weer naar beneden wil klimmen valt je blik op een wit papiertje op de vloer, je raapt het op en leest wat er op staat:

Lieve Venna

Ik snap het heel goed als je, je afvraagt waarom ik hier wilde overnachten.
Ik had het je gisteren al moeten vertellen maar ik wilde je niet ongerust maken.
Ik was me aan het verstoppen voor mijn broer, ik had namelijk geld van hem gestolen en daar komt nog bij dat hij dronken was.
Toen hij erachter kwam dat er geld miste had ik net genoeg tijd om naar jou te vluchtten.
Mijn broer weet dat ik vaak naar de camping ga dus hij besloot me op het strandje te gaan zoeken.
De rest weet je.
Wees niet ongerust mijn broer is tegen de tijd dat ik thuis kom niet meer dronken en ik zal hem het geld terugbetalen van het vakantiebaantje wat ik onlangs heb genomen.

Zie je op school!
Dikke knuffel, Noël .

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen