Mackenzie

Ik liet me languit op mijn bed vallen en drukte op mijn telefoon op terug bellen. 'Wat is er?' vroeg ik zodra hij had opgenomen.
'Ik ga pas volgende week terug naar Frankrijk,' mompelde mijn vader.
'Oké dus?' vroeg ik.
'Ik vroeg me af of je misschien... iets met mij wilde gaan doen.' Er viel een stilte. 'We hebben er in de vakantie niet echt de tijd voor gehad en ik... ik heb het idee dat we dingen niet echt goed afgerond hebben.'
'Met jij die alles wat los en vast zat naar mijn vriendje gooide, daarna dacht ik zwanger was en dan mam die...'
'Ik dacht niet dat je...' Er viel een hele ongemakkelijke stilte.
'Sure, we kunnen wat samen gaan doen,' zei ik uiteindelijk. 'Ik heb al een tijdje niet meer bij lust gegeten.' Mijn vader begon zachtjes te lachen.
'Ja ik ook niet,' mompelde hij. 'Wat dacht je van over morgen?'
'Klinkt prima.' Ik zuchtte en hing na een kort afscheid op. Waarom had ik in Godsnaam toegestemd?

'Alles goed?' Liam nam me bezorgd in zijn armen.
'Over morgen ga ik uiteten met mijn vader,' mompelde ik. 'Bij lust.'
'Lust?' vroeg hij verbaasd.
'Een tapas restaurant, waar we vroeger altijd heen gingen,' mompelde ik. Het was even stil, maar in tegenstelling tot de stiltes tussen mijn vader en mij was deze stilte warm en vertrouwd.
'Ik heb pizza besteld,' zei Liam uiteindelijk. 'Ik dacht dat je honger zou hebben.' Ik glimlachte en drukte een kusje op zijn lippen.
'Wat voor pizza?' Liam grinnikte. 'Een calzone en een pepperoni.' Ik drukte nog een kus op zijn lippen. 'Is dat goed voor jou?' Ik knikte en legde mijn hoofd tegen zijn borst.
'Dat is perfect zelfs.' Liam grinnikte weer.
'Mooi,' fluisterde hij zachtjes.

Reageer (1)

  • Lexia

    Dit hoofdstuk is perf.

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen