Foto bij Season 3 Chapter 5

Tussen de drukte door toch een hoofdstukje geschreven, ik kon het niet laten!
Enjoy!

Fabian

De zon kwam langzaam op vanuit de bergen.
De hele nacht waren we nog bezig geweest om de laatste ijswachters uit het vuurdistrict te verwijderen, maar nu was er eindelijk rust.
Sandra was direct samen met Vera naar het hoofdgebouw van het district toe gegaan en had daar de voorraad gevonden van de ijswachters.
Het ijs wat op sommige muren van huizen nog zichtbaar was, werd eraf gesmolten door de vuurstrijders.
Vreugdekreten klonken overal en beetje bij beetje zag ik iets terug komen bij de vuurstrijders wat lang weg geweest was. Hoop.
Sandra en Vera deelden eten uit aan de mensen en Maltras verzorgde de wonden van de mensen.
‘Nog maar 13 vuurdistricten te gaan’ zei Sebastian die achter mij stond.
‘Dit was nog maar de kleinste’ zei ik.
‘Maar dit district hebben we ook met het kleinste leger moeten overnemen’ zei Sebastian. ‘We hebben er nu een hele hoop vuurstrijders bij’.
‘Hoeveel mensen wonen er in dit district?’ vroeg ik.
‘Ongeveer 1200 denk ik’ zei Sebastian. ‘Hoezo?’
‘En hoeveel daarvan zijn er denk je in staat om te vechten’ vroeg ik daarna.
Sebastian sloeg zijn ogen neer en zuchtte diep.
‘Op dit moment een stuk of 50’ zei hij.
‘Nog niet genoeg om het volgende district over te nemen dus’ zei ik.
‘Deze mensen hebben soms wel dagen lang zonder eten gezeten. Nu is er eten genoeg voor iedereen. Ze zullen aansterken en dan kunnen we van die 50 misschien wel 500 maken’ zei Sebastian.
‘Sebastian!’ riep Maltras ineens.
‘Je hulp is denk ik nodig bij de vuurkoning’ zei ik. Sebastian knikte en rende vervolgens naar Maltras toe.
Toen ineens keek mij een jongen aan die ik nog herkende van een van de eerste vuurstrijders die in opstand kwam deze avond.
Ik gebaarde met mijn hand dat hij naar mij moest komen en hij draaide zich om, om te kijken of ik het tegen hem had.
Ik knikte nog een keer naar hem en op dat moment besefte hij dat ik het tegen hem had. Hij kwam in beweging en rende mijn kant op.

‘U gebaarde dat ik moest komen, mijn ster’ zei ik beleeft terwijl hij op zijn knieën ging zitten.
‘Je hoeft niet voor me te knielen hoor’ zei ik terwijl ik hem omhoog hielp. ‘Ik zou voor jou moeten knielen. Als jij niet zo dapper was geweest om in actie te komen tegen de ijswachters, was het district waarschijnlijk nog steeds in handen van het ijsvolk. Daarvoor ben ik je eeuwig dankbaar’.
‘Ik ben u juist eeuwig dankbaar’ zei de jongen. ‘U heeft gevochten voor ons vanaf dag één. Ik zag het met mijn eigen ogen toen u ons district eerder dit jaar een bezoek bracht’.
‘Wat is je naam eigenlijk?’ vroeg ik.
‘Mijn naam is Joey’ zei de jongen.
‘Ik zag dat je een goede vuurstrijder bent’ zei ik.
‘Ik doe mijn best’ zei Joey.
‘Ik heb nog wel een goede beschermer nodig die mij beschermt tegen het ijsvolk. Ik heb al een beschermer genaamd Sebastian, maar een tweede zou ik goed kunnen gebruiken’.
‘Mijn ster, die eer is te groot voor mij’ zei Joey meteen.
‘Toch zou ik graag willen dat je het doet’ zei ik.
‘Ik zweer met heel mijn hart dat ik u zal beschermen met mijn hele leven’.
‘Ik accepteer je bescherming op één voorwaarde’ zei ik. ‘Dat je me met je aanspreekt en niet meer met u’.
Joey moest lachen en knikte.
‘Belooft’ zei hij vervolgens.
‘Mooi, dan gaan we nu maar is dit vuurdistrict oplappen, want ik wil zo snel mogelijk het volgende vuurdistrict verlossen van het ijsvolk’.

Tanja


Melodie en ik zaten nu al ongeveer een uur te wachten op de ijskoning.
Amira en Juliette lachte gemeen naar ons en Johno stond tussen ons in.
Op dat moment gingen de deur open en kwam Christopher naar binnen. Hij liep naar ons toe en ging voor ons staan.
Hij keek ons vol verbazing aan en Johno kuchte.
Ik keek Johno verbaast aan en hij gebaarde met zijn ogen naar beneden.
Niets begrijpend haalde ik mijn schouders omhoog en Juliette schoot omhoog en keek ons woedend aan.
‘Jullie behoren te buigen voor jullie koning’ schreeuwde Juliette.
Melodie en ik schrokken en zakten meteen door onze knieën.
‘Zoals het hoort’ zei Christopher en hij liep naar zijn stoel en ging zitten.
‘Ik heb jullie bij me geroepen omdat ik jullie iets te vertellen heb. Jullie zijn twee mooie meiden en laat ik nou een geweldig knappe ijskoning zijn die geen vrouw heeft.
Daarom kan ik jullie vertellen dat ik tussen jullie ga kiezen, want één van jullie zal mijn vrouw worden en de toekomstige ijskoningin’.

Joey is toegevoegd aan de Character Bios

Reageer (2)

  • katl1

    En als ze dat niet willen????

    9 jaar geleden
  • QueenOfEmerald

    '…Daarom kan ik jullie vertellen dat ik tussen jullie ga kiezen, want één van jullie zal mijn vrouw worden en de toekomstige ijskoningin’.

    Dát was onverwacht!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen