Foto bij 7. Not Like Other Girls| A Communication

Nieuw Stuk, Graag ideeën.
Anders kom ik niet verder, ik heb inspiratie nodig...

‘Jippie,’ denk ik chagrijnig als ik ’s morgens wakker word. Het is weer tijd voor school. De hele vakantie was ik wel met dingen bezig. Ik was nog vaker naar Stef gegaan waar ik tot mijn grote spijt weer Gods engelen muziek had moeten aanhoren. Gelukkig kwam ze ook vaak naar mij toe of gingen we ergens heen zodat mijn hele vakantie niet door dat jochie is verpest. Ja, misschien vind je het irritant dat ik hem zo noem of hem belachelijk maak maar ik vind hem niks en dat laat ik blijken ook dus pech voor jou :P. Ik stap uit bed en doe me een roze T-shirt aan, een korte broek tot net boven mijn knieën, een knalroze panty en zwart met rode schoenen aan. Daarna ga ik naar onder toe en maak me klaar voor naar school te gaan. Als Stef aanbelt ben ik net in de garage mijn tas op de fiets aan het doen en maak de garage open, zet mijn fiets buiten en zeg mijn moeder gedag. ‘Heey Stef, leuke vakantie verder gehad?’ vraag ik als we naar school fietsen. ‘Ja hoor, maar ik heb nog steeds niemand gevonden om mee naar het concert te gaan.’ OMG, ga nou niet weer over hem zeuren. ‘Ja hoe zou dat nou komen, je hebt het alleen nog maar aan mij gevraagd.’ ‘Ja maar jij moest nog denken zei je en dat betekend meestal dat je het niet wilt dus ik moet vast iemand achter de hand hebben als je het zeker weet.’ Goed doe dat maar, zal je nodig hebben. ‘Ik zeg toch dat ik nog moet denken.’ ‘Weet ik maar toch ga ik iemand voor achter de hand zoeken.’ ‘Doe dat!’ zeg ik terwijl we bijna bij school zijn. We hoeven niet zo ver te fietsen. We gaan het schoolplein op en zetten onze fiets in de stalling, pakken onze tas van de fiets en lopen naar onze lockers toe, pleurde onze boeken erin en liepen naar ons lokaal toe. Geschiedenis, kan het nog saaier! ‘Let op, Queen Sleepy With Boys staat er natuurlijk weer,’ fluistert Stef in mijn oor. Wie Queen Sleepy With Boys is is niet zo moeilijk om te raden. Dat weet iedereen op school behalve zijzelf. Stef en ik hadden allemaal namen voor haar bedacht en sommige hadden anderen mensen gehoord en ging het zo door de school. Niet dat we dat erg vinden ofzo. Ze verdient het om zo genoemd te worden. Als zij zo nodig met elke jongen verkering krijgt gaat iedereen je wel een slet noemen. Dat maak je er dan zelf naar. Ze staat te kijken naar een groepje jongens uit onze klas. Waarschijnlijk aan het kijken wie ze hierna zal verslinden en het bed mee in zal duiken. Stef en ik lopen naar het groepje pratende jongens toe en ik zeg zo hard dat ik zeker weet dat ze het kan horen, ‘Zo jongens, pas maar op hoor want Miss Matras is van plan haar tentakels weer uit te slaan en het ziet er naar uit dat het een tweedehands wordt.’ Ik grijns en loop met Stef naar de deur van het lokaal toe en ga ertegen aan staan. Uit mijn ooghoek zie ik Tirza boos worden. Ik glimlach in mezelf. Ik vind het grappig om haar te treiteren maar dat wist je al. ‘Zo kinderen, de les gaat beginnen,’ zegt de leraar Geschiedenis die aan komt lopen. ‘En zou Miss Apart ook aan de kant willen gaan?’ vraagt hij als hij voor me staat. ‘Natuurlijk Meneer, omdat u het zo vriendelijk vraagt. Ik maak een koningklukke buiging en ga aan de kant zodat de leraar de deur open doet. Eenmaal als de les even bezig is komt de directeur binnen met een mededeling. ‘Zoals sommige kinderen hebben vernomen komt Justin Bieber naar Nederland en zijn er wonderbaarlijk wat fans van hem. Ik weet dat het concert tijdens school is en ik kom om te zeggen dat er maatregelen zullen worden getroffen als iemand spijbelt of het ook maar probeert om te spijbelen. Jullie zullen wel denken van, ooh ja dan krijg ik erna maar straf maar ik ben lekker toch naar het concert geweest dan hebben jullie het mis. Wij zorgen er namelijk voor dat jullie niet naar het concert kunnen onder schooltijd, ziek melden heeft geen zin want wij bellen jullie ouders. Jullie kunnen wanneer jullie willen naar zijn concert gaan als het maar niet onder schooltijd is.’ De directeur kijkt terwijl hij dit zegt streng door de klas. Waarschijnlijk om te bekijken wie het zal proberen te gaan. Als hij uitgesproken is kan ik het niet laten om heel hard ‘Yes’ door de klas te roepen. De directeur kijkt me aan en zet zijn bril recht op zijn neus. ‘Volgens mij is het wel duidelijk dat Miss Naomi niet geöpsedeert door Justin Bieber is of heb ik het mis.’ ‘Nee meneer, u slaat de spijker op zijn kop, ik hou dan niet van leren maar in dit geval ga ik met plezier naar school.’ De directeur moet moeite doen om zijn lach in te houden. ‘Dat is een hele verandering, misschien moet ik dat maar vaker doen.’ De directeur glimlacht nog even en loopt dan de deur uit.

Ik heb inspiratie nodig, help me even op weg.
Graag wat ideeën, anders kom ik niet verder en dat willen jullie nog of wel(A)

Reageer (4)

  • Sgatjee

    Ik heb inspiratie...
    Maar ju hbt al verda getyypt :O

    1 decennium geleden
  • xFireflies

    verder, pleasee. :X
    ik snap hoe moeilijk het is om te schrijven zonder inspiratie.:$

    1 decennium geleden
  • Lovebreaker

    dat kan even duren aangezien ik even inspiratieloos ben maar blijf gewoon kijken. Er komt toch een nieuw stuk.

    1 decennium geleden
  • Dunzak

    sry ik heb ook geen inspiratie:)maar gaa veder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen