Foto bij Season 3 Chapter 9

Bij deze hoofdstukje 9, geschreven terwijl ik nog steeds het deuntje van It's a small world after all in mijn hoofd heb, dus mochten er spelfouten in staan, dan is het de schuld van Disneyland :)
Enjoy!

Fabian

Ergens in de verte hoorde ik stemmen. Het waren geen harde stemmen, maar zachte stemmen die zachtjes iets met elkaar overlegden.
Ik deed mijn ogen langzaam open en zwarte kringen verschenen overal.
Beetje bij beetje werd het beeld scherper en zag ik dat Joey en Sebastian over mij heen hingen.
‘Eindelijk, je bent wakker’ zei Sebastian opgelucht.
Ik keek om me heen en zag dat we in een ruimte waren die ik niet kende.
‘Waar zijn we?’ vroeg ik met een hese stem.
Joey kwam meteen met een bekertje water aanzetten die ik in een keer op dronk.
‘We zijn in vuurdistrict 12’ zei Sebastian.
Ik ging een beetje rechter zitten en keek hem vragend aan.
‘Je bent 5 dagen buiten bewustzijn geweest’ legde Sebastian uit. ‘Nadat Juliette en de ijswachters weg waren uit de villa, hebben we alsnog alle wapens mee kunnen nemen en zijn we direct terug gegaan naar district 14. Daar werden de wapens uitgedeeld aan de mensen die wel konden vechten maar die geen vuur konden besturen. We vertrokken met een grote groep naar district 12 terwijl wij bij jou de wacht bleven houden. Het duurde schijnbaar even totdat ook daar de vuurstrijders in actie kwamen maar vervolgens duurde het niet meer lang voordat ook district 12 in onze handen was’.
‘Dit is goed nieuws’ zei ik.
‘En niet alleen vuurdistrict 12 is in onze handen, maar ook district 11’ ging Joey verder.
‘In vuurdistrict 12 zaten maar weinig vuurstrijders die al konden vechten maar wel veel mensen die goed met wapens overweg konden gaan. District 11 was al op de hoogte van de terug kapingen van 12 en 14 dus toen we daar aankwamen, kwamen ze direct in opstand’.
‘Waar zijn Vera, Maltras en Sandra?’ vroeg ik.
‘Sandra is in district 11 en Vera in district 14. Alleen Maltras is ook hier in 12’ zei Sebastian.
‘Zijn er al plannen?’ vroeg ik.
‘Die worden op dit moment gemaakt’ zei Sebastian. ‘Dus als jij enigszins kan lopen, dan gaan we direct naar Maltras toe’.
Ik gooide mijn benen over de rand van het bed en probeerde erop te staan.
Ik dreigde in elkaar te zakken maar op dat moment schoot Joey onder mijn arm zodat ik op hem kon leunen.
Sebastian kwam aan de andere kant van mij staan en samen liepen we richting de vergaderkamer van de vuurkoning.

Toen we bij de deur van de vergaderkamer aankwamen, deden de vuurwachters meteen de deuren open.
Toen Maltras mij zag, sprong hij meteen op en kwam hij naar mij toegerend.
‘Hoe voel je je?’ vroeg hij.
‘Alsof er een olifant op me is gaan zitten’ zei ik lachend.
Er werd direct een stoel voor me aangeschoven en ik keek naar het midden van de tafel waar een grote landkaart lag.
Ik boog voorover om beter te kijken naar de locaties van de vuurdistricten. Ik had geen idee hoe dicht ze waarvan precies lagen en ik zag dat er vier kleine vuurdistricten waren en 10 grotere, met vuurdistrict 1 als grootste.
‘We hebben momenteel vuurdistrict 11, 12 en 14 in onze handen’ begon de vuurkoning. ‘Maar zoals jullie zien, zijn dat drie van de vier kleinste districten. Mijn plan is daarom ook om als eerste vuurdistrict 13 over te nemen zodat wij district 10 omsingelt hebben. Daarna kunnen we 10 overnemen en hebben we het eerste grootste district weer in handen, daarna zullen we verder kijken’.
Het bleef even stil en iedereen staarde mij aan. Ik begreep niet zo goed waarom iedereen naar mij keek en ik haalde vragend mijn schouders op.
‘Ben je het eens met het plan?’ vroeg de man die rechts van de vuurkoning zat.
‘Het lijkt mij een uitstekend plan, maar nu we meerdere districten in handen hebben, is het misschien een goed idee om eerst Liam, Tanja en Melodie te bevrijden’.
‘We hebben de drie kleinste districten in handen’ zei Maltras. ‘Daarmee kunnen we nog niet de sterkste stad van het ijsrijk binnenvallen. Misschien als we 13 en 10 hebben dat het mogelijk wordt, maar dan alsnog zal het veel levens gaan kosten’.
‘Dat begrijp ik’ zei ik. ‘Als jullie het niet erg vinden ga ik nu weer wat rusten. Sterrenstof is echt vreselijk voor een ster, ook al kunnen we er niet dood aan gaan, het kan ons weldegelijk verzwakken’.
Ik stond op en werd weer ondersteund door Sebastian en Joey, richting mijn kamer.

Liam

Ik hing zoals gewoonlijk weer half bewusteloos tegen de muur aan terwijl Melodie zenuwachtig heen en weer liep in onze veel te kleine cel.
‘Dit voelt gewoon niet goed’ bleef ze maar herhalen.
‘Het is mijn schuld’ kwam daarna telkens erachteraan.
‘Melodie ga alsjeblieft even rustig zitten’ zei ik.
‘Tanja is al 5 dagen weg en wij zitten hier nog steeds. De wachters willen ons niets vertellen en jij wilt dat ik rustig ga zitten?’ bracht Melodie uit.
‘Nichtje, je loopt al 5 dagen als een ijsbeer op en neer te lopen en je hebt het gezien, daarmee komt ze niet terug’.
Op dat moment ging de deur van de hal open en kwam Johno langs de cellen gelopen.
Melodie sprong naar de tralies en greep Johno’s kraag naar zich toe.
‘JIJ VERTELT MIJ NU WAAR MIJN ZUS IS’ schreeuwde Melodie.
Johno trok zich los en Melodie kreeg een flinke ijsstraal in haar gezicht, waardoor ze achterover tegen mij aan vloog.
‘Ik kan jullie vertellen dat ijskoning Christopher een nieuwe ijskoningin heeft gevonden’ zei Johno.
‘Dankzij jouw gedrag is Tanja uitgekozen als nieuwe ijskoningin en ze zullen volgende week gaan trouwen’.

De landkaart van de planeet Adrastea is toegevoegd bij de Character Bios via een link.
Dit is de link die dus ook bij Character Bios terug te vinden is : De kaart van de planeet Adrastea

Reageer (2)

  • zoekwoord

    ik zou nooit de weg vinden daar (Dat komt deels omdat ik geen kaarten kan lezen)

    9 jaar geleden
  • Basim

    Ohoh... Ik hoop dat het nog wel enigszins onder dwang is dat Tanja koningin wordt, anders is dit echt niet goed O_O

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen