Foto bij Season 3 Chapter 11

Morgen kan ik niets uploaden, dus vandaar dat ik het vandaag al doe :)

Fabian

Het was donker tussen de bomen die rondom vuurdistrict 13 lagen. Overal was het muisstil en hoog aan de hemel schenen mijn broeders en zusters.
De winter was bijna volledig weggetrokken boven de noordelijke districten.
Zo hier en daar viel er af en toe nog wat sneeuw, maar zo gauw de zon op kwam, veranderde dat in water.
We waren met een grotere groep vergeleken met toen we district 14 gingen overnemen.
De sterkste vuursturende vuurstrijders en bewapende vuurstrijders waren met ons mee gegaan.
Maltras was in 12 gebleven om daar de controle te houden, dus het was deze keer mijn taak om de mensen in opstand te krijgen.
De eerste vuurstrijders kwamen langzaam uit de bossen vandaan en rende op het district af.
Steeds meer sprongen tussen de bossen vandaan, totdat ik, Vera, Sandra, Joey, Sebastian en het hoofd van vuurdistrict 12 genaamd Julias overbleven. Ik gebaarde dat ook wij konden vertrekken en met z’n allen doken we tussen de bossen vandaan.

We waren al ver het district binnen gedrongen toen de eerste ijswachter een kreet sloeg.
Overal gingen alarmen af en ijswachters doemde overal tussen de straten op.
Sandra en Julias creëerde een grote vuurwolk die over de ijswachters heen trok, andere werden neergeschoten door de pijlen van Vera en andere vuurstrijders.
Ik rende samen met Joey en Sebastian door de straten, richting het hoofdpleintje van 13.
Overal gingen lichten aan in de huizen, tot zover die de mensen hadden, en verschillende slaperige hoofden keken op vanuit de verwoeste huizen.
Geschreeuw weerklonk overal door het district en ik wist dat dat niet alleen het geschreeuw was van ijswachters, maar ook van onze vuurstrijders.
De deuren van de huizen gingen open en verschillende mensen keken vol ongeloof toe.
Ik sprong op een kleine verhoging terwijl Joey en Sebastian de vuurstrijders van mij af hielden.
‘Mijn naam is Fabian en ik ben de gevallen ster. Vuurdistricten 11, 12 en 14 zijn al in onze handen. We hebben genoeg eten en medicatie voor iedereen en we kunnen jullie huizen weer terug herbouwen. Maar we hebben jullie hulp nodig! Vecht met ons mee en versla alle ijswachters die in dit district aanwezig zijn!’
Even bleef het stil en ik was bang dat ik alles uit de kast moest halen om de mensen aan het vechten te krijgen.
Toen ineens kwam er een jonge vrouw uit haar huis gerend en dook op de ijswachters af die op mij af kwamen.
Ze verbrandde hun lichamen en keek mij aan.
‘Mijn naam is vuurprinses Sarah en mijn krachten zijn de jouwe’.
‘Sarah?!’ riep Sandra ineens.
‘Nichtje!’ riep Sarah blij.
De nichtjes sprongen elkaar in de armen terwijl steeds meer mensen hun huizen uit kwamen om mee te vechten.
Voor de zoveelste keer stonden de ijswachters machteloos en werden compleet weggevaagd door het vuur dat uit de vuisten kwam van de vuurstrijders.
‘Dat ging makkelijker dan gedacht’ zei ik tegen Joey die naast mij stond.
‘We hebben al drie andere vuurdistricten in handen, dus het vertrouwen van de vuurstrijders hebben we al. Ze hebben lang genoeg in deze ellende gezeten’.
En vol trots keek ik toe hoe de ijswachters met benauwde gezichten verslagen werden door de woeste vuurstrijders.
Vuurdistrict 13 was in onze handen en dan betekende dat we plannen konden gaan maken om het eerste grote vuurdistrict over te nemen.

Tanja

‘Een mooie halsketting voor mijn prachtige toekomstige ijskoningin’ zei Christopher die mij een kus op mijn wang gaf en me een sieradendoos gaf.
‘Dank u wel mijn ijskoning’ zei ik lachend en ik pakte het cadeau uit.
Mijn mond viel open van verbazing toen ik de halsketting zag.
Hij was precies op maat gemaakt en drie grote blauwe diamanten schitterde in hun zilveren omhulsel.
‘Alleen jij verdient het alles beste’ zei Christopher en hij duwde mij achterover en kuste me liefdevol op mijn mond.
Op dat moment werd er op de deur geklopt en keek Christopher op.
‘Majesteit, er is nieuws voor u’ klonk er een stem aan de andere kant van de deur.
‘Binnen’ zei Christopher en we gingen rechtop zitten.
Yorko kwam samen met Johno naar binnen gelopen en Yorko deed de deur dicht.
‘Vuurdistrict 13 is overgenomen door de gevallen ster’ zei Yorko.
‘Precies zoals u verwachtte’ voegde Johno eraan toe.
‘Interessant’ zei Christopher en hij stond op.
‘Is er nog iets vernomen van mijn nichtje?’ vroeg ik hoopvol.
‘Het meisje met de pijl en boog is nog steeds in leven en ze staan aan de zijde van de ster’ zei Yorko.
‘Blijkbaar hebben we het verkeerd ingeschat’ zei Christopher. ‘Ze doen helemaal geen moeite om jou en je verraderlijke neef en zus hier weg te krijgen’.
‘Hadden jullie dat verwacht dan?’ vroeg ik.
‘Eerlijk gezegd wel ja’ zei Johno. ‘Maar blijkbaar geeft jouw nichtje en de ster niet zoveel om jullie’.
Ik wist dat dat absoluut niet waar was en ik hoopte nog steeds dat Fabian ons hier weg zou halen. Ik was dit toneelstukje meer dan zat, ook al voelde ik af en toe vlinders in mijn buik waardoor ik geen toneelstukje op hoefde te voeren.
‘Overigens is uw tante samen met uw neef en nicht uitgenodigd voor uw bruiloft’ zei Johno.
‘Ah jullie hebben tante Margriet dus kunnen bereiken’ zei Christopher. ‘Dat wordt nog interessant’.
‘Heb je nog familie buiten Amira en Juliette?’ vroeg ik.
‘Ja zeker’ zei Christopher. ‘Tante Margriet is de zus van Madelief en woont in het zuiden samen met haar tweeling Chelsy en Cheddar. Je zult ze wel ontmoeten op onze bruiloft’.

Julias en Sarah zijn toegevoegd aan de Character Bios

Reageer (1)

  • Basim

    Dit alles maakt me best bang voor wat gebeuren gaat...
    Ik hoop maar dat je de wreedheid van Alysha niet overgenomen hebt :P

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen