Ik geef de tribuut een flinke gooi waardoor ze in het water terecht komt. De jongen werpt een mes naar me been. Ik schreeuw. Waarom moet iedereen mij steeds verwonden?! Finn schiet de jongen neer. Hij valt neer en er klinkt een kanonschot. Mijn tegenstander krijst en verdrinkt. Even later klinkt er weer een kanonschot. Ik val op de grond. Wat ik voel is hevige pijn. Ik grijp naar mijn been en trek het mes eruit. Finn komt naar mij toe gerend. ''Selena!'' ''Auww'' Mijn handen zitten onder het bloed. Ik lig op de grond. Ineens komt er een parachute naar ons toe vliegen. Ik kijk er dankbaar naar. Finn pakt het beet. Het is een prik. ''Dit helpt'' zegt Finn. Hij spuit het spul in me been''. Ik sluit mijn ogen. Ik hoor wazige dingen om me heen. Ik hoor Finn zijn stem. Hij houdt mijn hand vast. Ik open me ogen weer. ''Het gaat wel'' kan ik net uitbrengen. Donna komt aangerend. Het word weer nacht.
Ik zit op dezelfde plaats als gister. De sterren schijnen. Het ergste is gelukkig weg. Ik kan niet heel hard rennen, maar dat is een kwestie van tijd. Donna, Fin en Scott komen er ook bij. Het Capitoolembleem verschijnt en het volkslied word afgespeeld. Emely staat er ook tussen... Daarna komt het meisje die me in het water wou gooien in beeld. Dan nog die 2 waar Scott en Donna mee vochten. Dan nog die jongen die me dat mes toewierp. 5 doden. Bennet, Damian en de 13-jarige tribuut leven dus nog. ''Hevig dagje he?'' vraagt Scott. ''Ja vertel mij wat'' zegt Finn. Hij kijkt naar me, maar ik kijk nog starend naar de sterren. ''Ik pak wel even eten'' zegt Donna. Even later komt Donna met brood en water. Ze deelt het in vieren. ''Bedankt'' Ik kijk haar dankbaar aan. "Geen probleem'' zegt ze. Het is stil. Ik drink water. Scott slikt wat brood door, Donna en Finn zitten te kauwen. Ineens schiet Donna in de lach. We kijken verbaast haar kant op. ''Wat is er?'' vraagt Finn. ''Ik moest denken aan Luke''. Ze buldert van het lachen. ''Genoeg! Geef het terug!'' Zeg ik hem spottend na. We lachen allemaal. ''Kleine kinderen mogen niet schreeuwen, ze moeten respect hebben en luisteren'' lacht Scott. Iedereen ligt in een deuk'. ''Je gaat me toch nooit pakken!'' imiteert Donna. ''Wie ben ik?'' Ik schoot in de lach. ''Dat meisje die Finn te slim af was maar uit de boom viel'' lacht Scott. Zelfs Finn ziet hier de lol in en moet lachen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen