Er zijn 3 dagen verstreken na de dood van Emely. Deze drie dagen waren er maar 2 dode. Ik kijk rond. Mijn ogen missen geen beweging, geen enkele. Achter mij lopen Finn en Donna. Scott bewaakt het kamp. Plotseling klinkt er een gil. Ik wenk dat Finn en Donna moeten komen. Ik verstop me achter een struik. Dan tref ik aan wat ik niet aan wil zien... Damian zit in problemen! Een jongen houd zijn speer op damian gericht. Naast de jongen zit een 14-jarige meid. Ze lacht. ''Jammer hoor, dat jij geen enkele kans maakt om te winnen, nu wij je in het vizier hebben'' zegt ze spottend. ''Jammer hoor, dat 12 je in de steek heeft gelaten voor de beroepstributen. Ach het was leuk zolang het duurde'' ze grijnst vals. Ik voel alsof ik in mijn buik geslagen word. Ik heb hem inderdaad laten vallen... Damian is stil. Er komt nog een jongen tevoorschijn. Hij gaat bij de andere staan. ''Laten we hem doden, nu hij niemand heeft word zijn dood alleen maar pijnlijker'' zegt de jongen vals. Hij heeft zwart haar en groene ogen. De jongen met de speer knikt. Ik pak gauw mijn werpmes tevoorschijn. Ik ren er naartoe. De tributen kijken geschrokken om. Ik werp mijn mes op de jongen met de speer. Hij spuugt bloed uit. Dan landt hij op z'n knieën en valt dood neer. Er klinkt een kanonschot. Donna en Fin komen ook tevoorschijn. Het meisje rent op Finn af. Ze ontwijkt behendig zijn pijlen. Dan rollen ze over de grond. Finn geeft haar een vuist. Haar kin knalt omhoog. Je hoort haar botten. Ze krijst even maar kijkt hem dan vals aan. Ik ren naar de tribuut die Damian aan wil vliegen. Zijn groene ogen staan zelfverzekerd. Hij schopt Damian in zijn buik. Hij valt bijna om. De vijand zegt spottend: ''Verlies je nou al je evenwicht?'' zijn rechterarm gaat om Damian zijn keel heen. Zodat ze mijn kant op kijken. ''Als je dichterbij komt dan gaat hij dood'' verzekerd mijn tegenstander mij. Damian snakt naar adem. Ik hou mijn mes op de jongen gericht. ''Laat het mes vallen'' zegt hij. ''Niet d..do..doen'' Damian probeert het laatste beetje adem te gebruiken voor die zin. Dan schopt hij met zijn been tegen de buik van de tribuut. Hij laat iets meer los. Damian ademt een grote hap lucht in, en ademt het dan hardop uit. Logisch als je bijna dood gekild werd. Dan zwaait Damian met zijn hakbijl naar de tribuut, maar die springt omhoog. De vijand landt vlak naast mij en stompt hard met z'n schouder tegen mijn buik. Ik scheld in stilte. ''Oeff'' komt er op een pijnlijke toon uit. Hij probeert mijn been vast te pakken zodat ik struikel. Hij staat gebukt dus grijp ik mijn kans om over zijn rug naar de andere kant te rollen. Mijn linkerbeen raakt de andere kant van de grond. Mijn rechterbeen schopt in zijn gezicht. Dan klinkt er een schreeuw. Ik kijk geschrokken om. Finn ligt op de grond in een plas bloed. Het meisje stak de speer van de jongen in zijn buik. ''Nee, nee, nee!'' Zeg ik paniekerig. Mijn ogen staan groot. Ik wil naar Finn toe maar dan laat mijn tegenstander mij struikelen. Ik landt met mijn kin tegen de grond. Ik lijdt pijn. De tribuut legt zijn arm tegen m'n rug zodat ik niet kan opstaan. ''Kijk eens, hij is nu dood. Je kon hem niet redden. En nu ga jij dood''. Het meisje schopt tegen mij aan. Ik rol even door haar schop. ''Aahhw'' schreeuw ik pijnlijk. Dan vliegt Donna het meisje aan. Ze geeft haar een vuist. De tribuut haar neus bloed. Damian rent naar de jongen maar die schopt hem tegen zijn rug aan. Er zit bloed op mijn gezicht. Mijn tegenstander pakt zijn mes. Ik probeer met mijn handen zijn handen vast te pakken en weg te duwen zodat het mes mij niet raakt. Ik geef al mijn kracht. Ik schop hem, maar hij blijft strak doorgaan. Ik voel dat ik bijna niet meer kan tegenhouden. Damian gaat wankelend overeind staan. Hij loopt naar ons toe. Plotseling klinken er nog twee kanonschoten. Donna blijft even stilstaan, maar vecht dan verder. Nu klinkt er nog een. Het word donker. Het Capitoolembleem verschijnt. Ik zie de 13 jarige tribuut, Bennet, de jongen die ik had vermoord nog 2 andere tributen en... Scott! En nu heb ik het door; Dit is de finale...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen