Ik schreeuwde toen ik een schaduw vlakbij mijn deur zag, en ik aanviel. Al snel merkte ik dat ik een bebloede River onder me had liggen. Ik ging meteen van hem af en hees hem recht. Het was niet zijn bloed, waarmee hij bedekt was. In zijn trillende handen hield hij nog steeds een ijzeren staaf. 'Ik heb iemand vermoord,' zei hij met een bevende stem. Ik dacht bij mijzelf, op een manier dat ik van mij nooit eerder had gedaan. Ik dacht erbij van 'is het zo erg om iemand te vermoorden?'
Terwijl ik precies wist, hoe hij zich voelde. Ik wist ook niet hoe ik erop moest reageren. Dus reageerde ik maar niet. Ik bleef maar naast hem zitten. - lekkere plek om te zitten midden in een gang waar vrij weinig dingen te bekijken viel.- Het bracht tenminste rust in mijn kop en hopelijk ook in de zijne. Hij zat maar doelloos voor zich uit te staren. Was hij iets van plan? Iets slechts? Of iets goeds? Ik weet het niet. Het zal allemaal wel. 'We moeten hier weg,' zei River toen hij weer bij zinnen was. 'Ze weten waar we zijn en ze zullen ons niet meer met rust laten.'
Opeens verscheen Pi in de gang, vlak naast River. Hij keek bezorgd naar zijn goede vriend die zich omdraaide en me uit het huis leidde. Hij zag Pi niet. Misschien werd ik stilaan gek.
'Maak je geen zorgen,' zei Pi. 'River weet wat hij doet.'
Dat wilde ik zo graag geloven... Ik besloot River maar te vertrouwen. Al dat wirwar gedoe in m'n kop word ik zo moe van. Al die duizenden gedachtes werd me echt teveel. Ik zette m'n gedachtes maar even op slot.
Het werd leeg in m'n kop.
Het was stil.
M'n vragen waren stil.
Ik liep achter River aan. Hij zei dat er een goeie plek is om ons schuil te houden. Voorlopig. En we liepen verder en opeens... Klif.... We stonden voor een klif. River ging door zijn haar. 'Die was er de vorige keer nog niet,' zei hij droog.
'Ik wil je wel even overzetten,' stelde ik voor.
River knikte en klom op m'n rug. Ik steeg op, maar ergens middenweg de klif begonnen mijn botten te kraken en over viel een stekende pijn me. Ik kende dit gevoel. We waren er geweest...

Reageer (1)

  • Lacrimarum

    ONEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    VERDER, NU BEN IK TE DFNNUJDFSNJDFNJFDKNDSKDSKSDFNKKNDSKSDDSKJ

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen