Foto bij Season 3 Chapter 12

Maak je klaar voor de finale van seizoen 3.
Want Chapters 13, 14 en 15 zullen het einde gaan worden.
Na seizoen 3 zal er een zomerstop komen, want ik ga op vakantie en ik denk dat ik daar niet kan schrijven.
Jullie zullen nog wel de proloog van seizoen 4 krijgen, want natuurlijk komt er een volgend seizoen :)

Fabian

’11, 12, 13 en 14 zijn van ons!’ riep Maltras luid vanaf een verhoging.
Iedereen hief zijn glas en sloeg het tegen een ander glas aan.
Vanavond was het even een relax avond. We hadden vier districten in handen en binnenkort zouden we het eerste grote district gaan overnemen.
‘Is dit gebruikelijk in de vuurdistricten?’ vroeg ik aan Joey.
‘Zo gauw er een reden is voor een feestje, dan wordt die meestal direct gevierd’ zei Joey lachend die vervolgens een slok van zijn bier nam.
‘We moeten niet teveel bier drinken’ zei ik bezorgd. ‘We moeten wel fit blijven voor een eventuele aanval van het ijsvolk’.
‘Fabian relax’ zei Sandra lachend. ‘Geniet even van deze avond. Morgen mag je weer de bezorgde ster uit hangen’.
Ik zuchtte en keek naar de vrolijke en lachende gezichten van de vuurstrijders.
We bevonden ons in district 13, het grootste district van de vier kleinere districten.
Iedereen was vrolijk en opgetogen, behalve één iemand.
Diegene zat voor zich uit te staren op een bankje in een klein tuintje.
Ik liep naar buiten en verliet de aangeschoten vuurstrijders. Ik ging naar het bankje toe en ging naast Vera zitten die voor zich uit staarde.
‘Hier zitten we dan’ zei ze zuchtend. ‘Iedereen is vrolijk en opgewonden omdat we vier kleine districten in handen hebben, terwijl mijn familie gevangen zit in het ijspaleis, of wat er dan ook nog van over is’.
‘Ik mis ze ook’ zei ik. ‘Vooral Liam. Zonder jou en Liam was ik nooit zo lang in leven gebleven op deze planeet’.
Vera legde haar hoofd in haar handen en tranen stroomde over haar wangen.
‘Ik mis Liam zo’ zei ze snikkend. ‘Ik wil gewoon zijn stem horen. Horen hoe hij zegt dat alles weer goed komt’.
Ik pakte Vera’s handen vast en droogde haar tranen.
‘Vera ik beloof jou één ding. Ik zorg ervoor dat Liam en jouw nichtjes zo snel mogelijk bevrijd worden. Ik heb het al voorgesteld in de vergadering maar ze vinden dat we nog met te weinig zijn. Ik blijf vol houden en als ze geen actie willen ondernemen, dan ga ik alleen naar het ijspaleis om ze daar weg te krijgen’.
Vera keek mij aan en glimlachte naar me.
‘Dank je’ zei ze.
Ik kneep nog een keertje in haar hand en liep toen weer terug naar binnen.
Maltras hing half tegen zijn raadsmannen aan en Joey en Sebastian hingen onderuit gezakt in een stoel, biertjes te drinken.
Ik liep naar de muziek box toe en trok de stekker er uit, waardoor het in een keer stil was.
‘Morgen nemen we district 10 over en nog voor dat we weten of die missie wel gaat slagen, zetten jullie het al op een drinken?’ vroeg ik vol ongeloof.
‘Ik wil echt niet de spelbreker uit gaan hangen, maar ik wil deze oorlog winnen, kosten wat het kost’.
‘Er is nog geen oorlog, hoe vaak moet ik dat nog zeggen?’ riep Maltras.
‘Nog niet nee, maar dat zal geen week meer duren. Ga rechtop zitten als een normale vent en gedraag je naar je functie als vuurkoning!’ riep ik boos.
‘Sebastian, Joey, hier!’
Sebastian en Joey stonden op en liepen samen met mij richting onze slaapplekken.
‘Jullie hebben de ster gehoord’ riep Maltras. ‘Iedereen gaat nu slapen, morgen nemen we district 10 over!’

Tanja

‘Hij staat je echt prachtig’ zei Amira terwijl ze mijn sluier netjes achter me neer legde.
‘Niet te geloven dat onze grote broer morgen gewoon gaat trouwen’ zei Juliette vrolijk.
‘Dames, waarom duurt het zo lang?’ vroeg Christopher aan de andere kant van de deur.
‘Niet binnen komen!’ riep Juliette en ze rende naar de deur. ‘Als je de bruid nu al ziet, zal dat ongeluk brengen’.
‘Over een kwartier is ze weer van mij!’ riep Christopher en we hoorde dat hij weg liep.
‘Morgen zal je alle belangrijke mensen van het ijsrijk ontmoeten’ zei Juliette.
‘Zelfs onze familie uit het zuiden zal helemaal hier naar Faldatror toekomen om hun nieuwe ijskoningin te ontmoeten’.
‘Het is wel een beetje overweldigend allemaal’ zei ik terwijl ik mezelf bekeek in de spiegel.
‘Daar wen je wel aan’ zei Juliette met een glimlach. ‘Geniet van je dag morgen, het zal een zware dag worden dus het lijkt me verstandig als je nu al je tierelantijnen uit doet en lekker gaat slapen’.
‘Goed idee’ zei ik.
Amira en Juliette hielpen me uit mijn jurk en ik ging in bed liggen.
Ik voelde nog net dat Christopher naast me kwam liggen en daarna viel ik in een diepe slaap.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen