Ik geef zo veel kracht als ik kan. ''Je kan niet winnen''. De stem van de tribuut klinkt zelfverzekerd, maar je merkt ook aan z'n stem dat hij veel kracht geeft. Dan verschijnt Damian achter m'n tegenstander. Hij heeft iets in zijn hand. Een hakbijl. Dan zwaait de vijand ineens naar Damian. Damian springt geschrokken naar achter, maar heeft wel een diepe snee in zijn been. Damians handen grijpen pijnlijk naar zijn been. De tribuut loopt naar hem toe en houdt het mes in de lucht. Ik gris snel mijn beste werpmes uit m'n rugzak. Ik ren er met volle vaart naartoe. Ik bewerk de rug. De tribuut schreeuwt het uit en zwaait gewelddadig met zijn mes naar mij. Dan snij ik een diepe wond in zijn arm. Hij moet pijnlijk sterven, voor Finn. Ik rol met de vijand over de grond en krijg hem al gauw overmeesterd. ''En nu ga ik het afmaken ook'' zeg ik zelfverzekerd. Ik kijk 'm geamuseerd aan. Ik houdt mijn mes in de lucht. Daarna steek ik het mes met volle snelheid in de schouder van de tribuut. Hij gilt. Daarna steek ik het mes agressief in z'n hart. Ik ga staan. Er verschijnt een plas bloed. Dan klinkt er een kanonschot. Ik ren naar Finn. Hij leeft nog steeds maar ligt nog steeds gevaarlijk in een plas bloed. Het is een wonder dat hij het zo lang volhoudt! ''Finn...'' Ik ga bukken. Hij pakt mijn hand. Finn heeft een grote snee in z'n gezicht. ''Ik heb hem vermoord'' meldt ik Finn. ''Met een pijnlijke dood''. Hij knikt heel voorzichtig. ''Please blijf leven. Jij moet winnen, niet iemand anders.'' Ik kijk hem hoopvol aan. ''Je hebt hier meer aandacht aan besteedt dan ik. Jij hebt hier voor getraind''. ''Nee, jij moet winnen, voor mij''. ''Jammer dat het zo moet eindigen'' zegt hij. Ik knik. ''Sta op, alsjeblieft. Geef ze niet hun zin'' smeek ik. Mijn rechterhand pakt zijn hand. ''Het heeft geen zin''. ''Ga zitten'' zeg ik ongeduldig. Ik trek hem voorzichtig overeind. Ik kijk Finn in zijn bruine ogen. Dan wikkel ik verband om zijn arm. Dan klinkt een kanonschot. Donna is dood... Nu rent het meisje af op Damian. Damian zwaait met zijn hakbijl naar de tribuut. Ze ontwijkt z'n aanval. Ik ga naar Finns boog. Daarna overhandig ik de boog aan Finn. Hij pakt het dankbaar aan. Ik pak mijn mes en ren naar de tribuut. Voor ik haar bereikt heb heeft Damian een speer in zijn maag. Ik schrik. Dan klinkt er een kanonschot. Nu word ik agressief merk ik. Ik staar het meisje vijandig aan. Dan ren ik er naartoe. Ze geeft me een knie in mijn maag. Ik heb wel pijn, maar de wraak die ik wil nemen overheerst me. Ik pak haar schouders beet en geef haar een gooi. De tribuut rolt over de grond. ''Daar gaan we dan''. Ik haal diep adem. Eerst snijdt mijn mes licht langs haar wang. Daarna glijdt het mes van haar wang naar d'r kil. ''Please'' smeekt ze. ''Als je het doet doe het dan snel''. ''Goed, vooruit dan maar''. Ik begin medelijden te krijgen, maar ik kan niet anders. Mijn mes gaat met volle snelheid naar haar hart. Dan klinkt er een knal. Ik sta op. Nu klinkt er nog een knal. Ik kijk geschokt en draai me om. ''Finn! Nee!'' Hoe kon dit gebeuren?! Ik ga naar hem toe, ook al weet ik dat het te laat is... ''Ik zal je nooit vergeten..'' Dan is het heel even stil. ''Dames en heren, de winnaar van de Hunger Games!''

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen