Foto bij Fifth Year - 034

"Harry" riep ik naar de jongen die alleen op de schommel zat. "Lucy wat doe jij hier" zei hij terwijl ik op de andere schommel ging zitten. "Gewoon jou bezoeken" "jongens we gaan" zei een vrouw tegen haar kinderen. Bekendst gelach kwam dichterbij. "Hee Dudley, weer een kleuter afgerost. Stoer hoor vijf tegen één" "Ik ben te minste niet bang voor mijn kussen. 'Nee maak Cedric niet dood. Mammie hij heeft Cédric gedood'." De jongens lachte. "Waar is je mammie. Waar is je mammie Potter. Is ze dood? Is ze dood" Weer lachte de jongens. Harry stond woest op en trok zijn stok die die tegen Dudley's kin drukte. "Haar doe nou niet" zei ik waarschuwend. Opeens werd het heel donker. "Wat die je Potter" "Ik doe niks" "Dit is niet goed" zei ik. De vrienden van Dudley rende weg. Harry pakte mijn hand en trok me mee. Met zijn drieën rende we een tunnel in. De lichte knipperde en bevroren langzaam. "Rennen Dudley" zei ik toen ook het water op de grond bevroor. Één dementor viel Harry aan. Dudley rende maar gleed uit over het bevroren water. Nu werd hij ook aangevallen. Ik zakte op de grond en beeldententoonstelling mijn oren. Ik zag hoe Harry zich bevrijdde en een Patronus op riep. De dementor verdwijn, nu richtte hij zijn patronus op de andere dementor. Ik voelde Harry's hand op mijn schouder. Ik stond recht en samen liepen we naar Dudley. "Zijn ze echt weg" vroeg ik. "Ik geloof van wel" Plots stond er een oude dame met een rol tas. "Mevrouw Vaals, wat doet u hier" "Wel vreemd, dementors hier ik klein Zanikem. Stop je stok nog niet weg Harry" zei ze. We trokken Dudley overeind en ondersteunde hem. Hij leek wel gek te worden. "Hoe wist u ...." Begon Harry. "Perkamentus heeft me gevraagd om op je te letten" "Wacht, u kent Perkamentus" zei ik. "Heel goed zelfs" We kwamen bij Harry's huis en gingen naar binnen. "Dudley ben jij dat" We liepen de woonkamer binnen en de tante van Harry slaakte een gilletje. De oom van Harry kwam nu ook binnen. "Kijk dan hij lijkt wel gek geworden" "Zeg dat nou niet" "Onze zoon is krankzinnig. Heb je nu je zin Potter. En wie is dat meisje" zei hij boos. "Ik ben Lucy" zei ik zacht. Er vloog een uil binnen met een brief voor Harry. "Geachte meneer Potter, u heeft een patronus bezwering opgeroepen in het bijzijn van een dreuzel. Daarnaast bent u nog minderjarig en is het u verboden buiten school te toveren. Het ministerie wil u mee delen dat u bent verwijdert van Hogwarts met vriendelijke groet het ministerie van toverkunst" zei de brief luid. Harry slikte. "Net goed" zei zijn oom. Voorzichtig legde ik mijn hand op zijn schouder. Harry liep naar zijn kamer die zijn oom vervolgens op slot deed. Ik werd ruig de deur uit geduwd en keek naar de auto die weg reed. Ik trok een stuk perkament, een potje inkt en een veer uit mijn schoudertas. 'Harry is verwijderd van Zweinstein en opgesloten in zijn kamer. Kunnen jullie hem komen ophalen en naar de schuilplaats brengen?' Snel krabbelde ik de woorden erop. Ik zette mijn naam erop en fluiten op mijn vingers. Mijn uil kwam aan vliegen en streek neer. "Naar de orde, verraad de schuilplaats niet" zei ik en gaf hem de brief.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen