Foto bij Season 4 Chapter 1

Verrassing!
Toch vandaag al het eerste hoofdstukje ipv van morgen.
Ik ben weer terug in Nederland mehhhh..... dus dat betekent dat de nieuwe hoofdstukjes weer gaan komen.
Hopelijk hebben jullie een leuke vakantie (gehad).
Enjoy

Fabian

Dagenlang hadden we onszelf al opgesloten in de vergaderzaal van vuurdistrict 10. Ons aller grootste probleem momenteel was de enorme ijsmuur die ons ervan weerhield om de andere 9 districten over te nemen.
We hoopten dagenlang op reactie van de andere kant van de muur naar aanleiding van onze oproep, maar er kwam helemaal niets.

De deur van de vergaderzaal werd met grof geweld opengesmeten en vuurkoning Maltras stormde naar buiten.
Woest stond ik op en rende naar de deuropening.
‘Terug komen!’ schreeuwde ik zo hard als ik kon.
Onder mijn armen door, schoten verschillende vuurstrijders die Maltras volgden.
Verschillende deuren vlogen nu open en steeds meer vuurstrijders van districten 11 tot en met 14 begonnen nu achter hun vuurkoning aan te rennen.
‘Dit is een zelfmoord poging!’ schreeuwde ik nogmaals.
Joey en Sebastian schoten langs mij heen en ruw greep ik hun polsen vast.
‘Jullie blijven hier!’ spuwde ik de woorden uit.
‘Wij zijn jouw beschermers, maar wij volgen wel de ordes van de vuurkoning’ zei Joey.
Ze trokken hun polsen los en renden achter de vuurkoning aan.
‘Dit is gekkenwerk’ zei Olivia, de leidster van vuurdistrict 10 die naast mij kwam staan.
‘Een onvoorbereide aanval op de muur is inderdaad een zelfmoord poging en al helemaal met het aantal aanvallers’.
‘Blijkbaar zijn wij de enige die dat doorhebben’ zei Vera die samen met Liam en Melodie naast mij kwam staan.
Maltras rende voorop het district uit, samen met vuurprinsessen Sandra en Sarah.
Achter hun renden Joey, Sebastian, Julias en de andere vuurstrijders vol vertrouwen dat ze de ijsmuur naar beneden zouden krijgen.
Alarmbellen weerklonken vanaf de muur en ijswachters bemanden de poorten.
Maltras opende het vuur en een enorme wolk van vlammen knalde tegen de ijsmuur op.
Door de rook kon ik haast niets zien maar toen dat wegtrok zag ik dat de aanval geen effect had gehad op de muur.
Steeds meer vuurstrijders openden nu het vuur en de vlammen botsten tegen de muur op.
Sommige delen van de muur begonnen te smelten en zakten vervolgens in.
Het was slechts een klein moment dat ik hoop kreeg, maar daarna zakte de moed weer in mijn schoenen toen ik zag dat er achter de eerste muur nog een dikke muur zat.
‘Het is hopeloos’ zei Liam.
Plotseling verscheen bovenop de muur het gezicht van ijsprinses Juliette, die triomfantelijk naar de horde vuurstrijders keek.
Ze hief haar hand en de ijswachters op de muur en in de kleine inhammen in de muur, begonnen een ijssperen te creëren.
Op het moment dat de hand van Juliette naar beneden ging, werden de ijssperen afgevuurd en Maltras schreeuwde dat iedereen op de grond moest liggen.
Tientallen vuurstrijders werden gespietst aan de speren en andere wisten de speren te ontwijken.
‘Als ze zich nu niet terug trekken, verliezen we bijna heel ons leger dat we hebben’ zei Melodie.
‘Fabian, moeten we echt niet gaan helpen?’ vroeg Vera.
‘En het leven van de ster riskeren?’ vroeg Olivia. ‘Dat is deze aanval echt niet waard’.
Met z’n vijven keken we toe hoe meer en meer vuurstrijders naar de grond werden gewerkt.
Steeds meer ijswachters kwamen van de muur af om het kleine groepje vuurstrijders te bevechten.
Plotseling had ik oogcontact met Juliette die mij lachend vanaf de ijsmuur aan keek.
‘Ze daagt je uit’ zei Vera achter me.
‘En ik negeer haar uitdaging volledig’ zei ik nors.
Juliette sprong van de muur af en kwam soepel door middel van haar ijssturen op de grond terecht.
Ze rende op de groep vuurstrijders af die heftig aan het vechten waren voor hun leven.
Alles ging zo snel, dat ik geen tijd had om in actie te komen.
Juliette sprong op en landde in de nek van Joey die aan het vechten was met drie ijswachters.
In haar hand ontwikkelde ze een ijsspeer en nog voor iemand in de buurt van Joey kon reageren, stak ze de ijsspeer in de nek van Joey en het ijs rondom hem kleurde onmiddellijk rood.
Joey viel met draaiende ogen op de grond neer en ademde zijn laatste adem uit.

Ik schreeuwde niet en ik huilde niet. Ik kon alleen maar naar voren rennen en terwijl ik steeds harder rende, lichtte mijn lichaam op en vloog ik de lucht in.
Ik was kwaad, nee ik kookte van binnen.
Juliette had zojuist de kans gekregen om een van mijn beschermers te vermoorden en dat allemaal door een losgeslagen actie van Maltras.
Ik dook op Maltras af en verblindde de ijswachters die om hem heen stonden.
Ik greep zijn schouders vast en keek hem woedend aan.
‘Terug naar het district, NU!’ krijste ik.
Maltras sloeg zijn ogen neer en knikte.
Terwijl Sebastian het lichaam van Joey meenam, nam ik het op tegen alle ijswachters inclusief Juliette, zodat de vuurstrijders konden ontsnappen.
Terwijl ik in de lucht hing, vuurde alle ijswachters ijsstralen op mij af die een paar meter voor mij smolten.
Ik voelde een nieuwe kracht opkomen door mijn woede die door mijn aderen stroomde.
Ik spreidde mijn armen en een golf van wit licht explodeerde mijn lichaam uit en vaagde alle ijswachters weg, tegen de muur aan.
Overal verschenen brandwonden op de gezichten van de ijswachters en er kwamen dikke schuren in de reusachtige muur.
Juliette stond inmiddels weer bovenop de muur en keek mij vuil aan.
Ik draaide me om en vloog weer richting het district.
Mijn geliefde beschermer Joey, heeft helaas nooit meer het zonlicht mogen zien dat tussen de wolken door scheen.

Olivia is toegevoegd aan Character Bios 1

Reageer (2)

  • Basim

    Daaaaahw, ben jij nou ook al zo eentje die graag z'n personages vermoord? :P

    9 jaar geleden
  • zoekwoord

    :)

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen