Foto bij Season 4 Chapter 3

En hier is hoofdstukje drie.
Normaal gesproken zouden we al op 1/5 zitten van het seizoen maar dit seizoen wordt echt huge :P
Enjoy ;)

Tanja

Eindelijk had ik is een momentje van rust gevonden voor mezelf.
De afgelopen dagen waren erg hectisch geweest en emotioneel erg zwaar. Ik had mijn eigen familie moeten bedreigen om ze gevangen te nemen zodat ze zouden luisteren naar mij.
Ik had vrij kunnen zijn door mee te gaan met de ster, maar ik had ervoor gekozen om trouw te blijven aan mijn ijsvolk en mijn man, de ijskoning.
Ik lag half onderuit gezakt op mijn bed, toen ik ineens een lichte tinteling door mijn vingers voelde gaan.
Ik ging recht opzitten en bekeek mijn hand.
De tinteling begon zich te verplaatsen en schoot over mijn buig, waarnaar ik ontzettend misselijk werd.
Ik rende zo snel mogelijk naar de wc en begon kokhalzend over te geven.
Toen ik klaar was en naar de wc pot keek, zag ik dat het alleen maar water was, gemengd met kleine stukjes ijs.
Ik trok door en liep naar de thermometer, om te kijken of het hier soms koud was.
Ik zag dat het 18 graden was, een warme temperatuur voor een kamer in het ijspaleis.
Een rilling liep over mijn rug en kippenvel schoot over mijn hele lichaam.
Ik accepteerde maar dat ik ziek begon te worden door alle inspanningen de afgelopen tijden en liep weer terug naar mijn bed.
Toen ik voorbij de spiegel liep, viel mij ineens wat op.
Ik ging voor de spiegel staan en bekeek mezelf. Mijn gezicht was een klein beetje opgeblazen en zweetdruppels liepen over mijn voorhoofd, die daarna direct bevroren tot kleine ijskristalletjes.
Plotseling leek het ineens alsof er iets prikte in mijn hand waardoor ik mijn hand met een snelle beweging terug trok.
Voor ik het wist schoot er een kleine ijsstraal uit mijn hand die de spiegel bevroor.
Vol ongeloof keek ik van de bevroren spiegel, weer terug naar het ijs.
Op dat moment werd er op de deur geklopt en kwamen Johno en Amira naar binnen.
‘Tanja er is een noodvergadering in de koninklijke za’ maar verder kwam Amira niet.
Ze greep Johno’s pols vast en keek met grote ogen naar de bevroren spiegel, waarna er een kleine glimlach op haar gezicht verscheen.
‘Haal Christopher, nu!’ zei ze.
Johno knikte en rende de kamer uit.
Amira sloot de deur en ging naast mij staan.
‘Je bent in verwachting van een kleine ijsprins of prinses’ fluisterde ze in mijn oor.

Fabian

Als laatste omhelsde ik Vera voordat Maltras en ik vertrokken naar vuurdistrict 7.
‘Pas goed op jezelf’ fluisterde ze in mijn oor.
Ik pakte haar hoofd in mijn handen en keek haar aan.
‘Maak je geen zorgen’ zei ik en ik gaf haar een kus op haar wang.
Maltras kwam naast mij staan en we keken de rest aan.
‘Houd de ijsmuur goed in de gaten’ zei Maltras. ‘We kunnen geen tijd van aanval afspreken aangezien we niet weten of 7 mee zal werken. Pas goed op jezelf’.
Nog een keer keken we naar de andere en daarna transformeerde Maltras in een vuuruil en ik liet mijn lichaam oplichten.
‘Tot snel’ zei ik en ik sprong de lucht in en vloog achter Maltras aan.

Ons eerste obstakel zou de ijsmuur worden.
Voordat we onszelf echt verplaatsten, zorgden we ervoor dat we hoog genoeg waren om ongezien over de muur te kunnen vliegen.
De communicatie tussen mij en Maltras was wel een stuk lastiger aangezien Maltras niets terug kon zeggen.
Het enige wat hij kon doen was knikken of schudden met mijn uilenhoofd.
Met een grote hoogte vlogen we richting de ijsmuur.
Net toen we over de muur vlogen, klonken er ineens alarmbellen.
‘Shit ze hebben ons toch nog gezien’ riep ik naar Maltras.
We vlogen een stuk sneller zodat de ijswachters weinig tijd zouden hebben om aan te vallen.
Toen ik onder me keek zag ik ineens dat twee figuren de achtervolging hadden ingezet.
Maltras kwam boven mijn vliegen en ineens voelde ik twee handen op mijn schouder en voelde ik Maltras’ gewicht op me hangen.
‘Het zijn Cheddar en Chelsy’ zei hij. ‘Ze zoon en dochter van Margriet, de zus van Madelief’.
‘Vlieg jij maar door, ik jaag ze wel weer terug naar de ijsmuur’ zei ik.
Het viel me mee dat Maltras niet in discussie ging, wat waarschijnlijk een gevolg was van de onvoorbereide aanval op de ijsmuur. Hij vertrouwde me nu meer. Hij transformeerde weer terug in een vuuruil en vloog met grote snelheid weg van de ijsmuur.
Ik maakte een snoekduik naar beneden en kwam behendig op de grond neer voor de voeten van ijsprins en ijsprinses.
‘Dus dit is de grote machtige ster’ zei het meisje die blijkbaar Chelsy heette.
‘Ik heb geen zin om met jullie in discussie te gaan. Vlucht of vecht tegen me’ zei ik.
Chelsy en Cheddar keken elkaar een en zetten vervolgens samen de aanval in.
Een grote wolk van ijs kwam met een enorme vaart om mij af.
Ik liet het licht ontsnappen uit mijn lichaam en de wolk van ijs verdween als sneeuw voor de zon.
Vervolgens pakte ik mijn boemerang en gooide hem richting Chelsy en Cheddar.
Chelsy ontweek hem met gemak maar Cheddar werd geraakt in zijn gezicht.
Terwijl Chelsy op mij af stoof probeerde ik de enorme kracht weer op de roepen die ik opriep toen Joey net gestorven was.
Ik spreidde mijn armen en een golf van wit vloeibaar licht explodeerde uit mijn lichaam.
Zowel Chelsy als Cheddar werden achterover geblazen en kwamen neer op de grond met flinke brandwonden over hun hele lichaam.
Ik sprong de lucht weer in en ging op zoek naar de vuurkoning, richting district 7.

Reageer (1)

  • Itsuki

    Yeah Fabio:):)

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen