Foto bij Day 13

13. Schrijf een chat (dus ook in 'chat-stijl') tussen jou en iemand uit de toekomst. [600 woorden]

Ik wist niet meer hoe ik daar terechtgekomen was. Ik zat in een witte kamer wat pijn deed aan mijn ogen. De stoel waarop ik zat was wit, evenals de tafel die voor me stond. Ik droeg een simpel wit T-shirt en een witte broek. Mijn voeten waren bloot.
      Voor me, op de tafel, stond een opengeklapte laptop. Het beeldscherm lichtte op op precies hetzelfde moment dat ik ernaar keek. Chat, stond er op het scherm. Ik fronste. What the hell is dit?
      Het scherm veranderde. Nu stond er U bent nu verbonden. Eronder stond een rechthoekig balkje. Aarzelend drukte ik een toets in.
      B was er verschenen. Dus dat ding werkt.

Jezz2290: Hi

Het was dus een chat. Maar waarom? Ik zette mijn vingers op het toetsenbord.

Andrea2014: Hoi?

Jezz2290: Hoe gaat-ie?

Ik keek om me heen. Er was nergens een camera te zien. Nu pas merkte ik op dat een deur ook miste. Zat ik hier dus gewoon opgesloten?

Andrea2014: Ik zit opgesloten in een witte kamer.

Jezz2290: Ja! Weet ik. Leuk hè? Maar je hebt geen antwoord op mijn vraag gegeven.

Ik zat verdomme opgesloten in weet-ik-veel-waar en dan gaat hij (of zij, wie weet wie het is) doodleuk vragen hoe het met me gaat?! Wat voor een bullshit ís dit?! Ik besloot dat ik hem/haar/whatever eens flink de waarheid ging vertellen.

Andrea2014: Wie ben jij? Wat doe ik hier? Hoe ben ik hier gekomen?

Jezz2290: Woah, niet zoveel vragen, Andrea.

Andrea2014: Hoe weet jij mijn naam?!

Jezz2290: Staat in je gebruikersnaam. Ik ben Jezz, een meisje van 18 jaar oud. Ik ben geboren op 1 augustus in het jaar 2272.

Wát?! Wat ís dit?!

Jezz2290: Jij komt uit 2014, toch? Vanuit jou gezien kom ik uit de toekomst. Dit is een speciale chat waardoor wij, in de toekomst, kennis kunnen maken met mensen uit het verleden. Je bent in een soort droom, een illusie, en dat maakt dit voor ons mogelijk. Het was iets in de hersenen, geloof ik, waardoor jouw beeld gevormd wordt. Snap je het?

Andrea2014: Nee. Waarom zou je met iemand uit het verleden willen praten?

Jezz2290: Ze zeggen dat dat goed is voor onze opleiding. Dat we er iets van leren.

Dit was... raar. Echt ontzettend raar.

Andrea2014: Hoe is de toekomst?

Jezz2290: Robotachtig. Hoe is het verleden?

Andrea2014: ...niet robotachtig, denk ik? Hebben jullie oorlogen? Is er al een medicijn tegen kanker?

Jezz2290: Pfff. Da's zo suf. Vertel me wat meer over CD's.

Andrea2014: CD's?

Jezz2290: Ja, en boeken. In mijn tijd heb je haast geen boeken meer, alles gaat digitaal. Er is maar één ding dat ik uit het verleden mis en dat zijn boeken.

Geen boeken?! De toekomst moet verschrikkelijk zijn.

Andrea2014: Boeken zijn geweldig.

Jezz2290: Je meent het. En ja, we hebben een medicijn tegen kanker en al die rotzooi. Gelukkig hebben we na de derde wereldoorlog geen oorlogen meer gehad, dus het is hier tamelijk rustig. Verder nog iets?

Andrea2014: Derde wereldoorlog? Wanneer is die? Tussen welke landen?

Jezz2290: Geen idee. Heb niet echt goed opgelet tijdens geschiedkunde.

Andrea2014: Jezz! Dat is niet cool! Dat kan misschien wel levensbelangrijk zijn!

Jezz2290: Het zal toch niets uitmaken.

Andrea2014: Hoe bedoel je?

Jezz2290: Na deze chat wordt je geheugen gewist en word je weer terug in je eigen wereld geplaatst. Da's uit voorzorg, zodat je niets over de toekomst rond kan bazuinen.

Andrea2014: Niemand zal me toch geloven. Ik ben maar een zestienjarig meisje.

Jezz2290: Je bent niet de enige die met de toekomst chat, Andrea. Belangrijke mensen uit jouw tijd chatten of hebben ook gechat met ons. Als hun geheugen niet werd gewist had jouw tijd er waarschijnlijk anders uitgezien.

Andrea2014: Echt?

Jezz2290: Ja. Maar goed, mijn tijd is inmiddels afgelopen. Ik had je nog veel meer willen vragen, maar je begint opeens wakker te worden.

Andrea2014: Jammer. Doei, dan maar.

Jezz2290: Doeg. Misschien spreek ik je nog wel een keer, maar dan kan jij me niet meer herinneren.

Verbinding verbroken

Reageer (1)

  • Derks

    Wacht, wat.

    Boeken weg?

    Holy shit.

    Ik wil niet met de toekomst chatten.

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen