Foto bij Season 4 Chapter 6

En hier is hoofdstukje 6!
Enjoy :)

Fabian

‘Mijn naam is Jersey en ik ben de leider van vuurdistrict 7’ zei de jongen met het zwarte haar.
‘We hadden het niet meer voor mogelijk gehouden dat ons district bevrijd zou worden van het ijsvolk’.
‘Maar dit vuurdistrict is nog helemaal intact en heeft het grootste leger van misschien wel alle vuurdistricten’ zei ik. ‘Waarom hebben jullie nooit een poging gedaan voor verzet?’
‘Natuurlijk hadden we onszelf vrij kunnen vechten’ zei Jersey. ‘Maar de andere districten hebben totaal geen hoop en worden daarbij erg streng bewaakt door het ijsvolk. Als we onszelf hadden laten zien, was ons geheim uitgekomen en waren we echte gevangenen geworden’.
Op dat moment kwam Maltras in zijn vorm als vuuruil naar ons toe gevlogen.
‘Nee maar’ zei Jersey. ‘Het is dus echt waar. Vuurkoning Maltras is echt bevrijd uit het ijspaleis’.
Maltras streek neer naast ons en veranderde in zijn menselijke vorm.
‘Majesteit’ zei Jersey en hij zakte door zijn knie.
‘Sta op, jonge strijder’ zei Maltras. ‘Ik ben ongelofelijk trots op jou dat je dit vuurdistrict intact heb weten te houden’.
‘We hebben zware tijden gekend in de winter van Madelief’ zei Jersey. ‘Wij leven hier vooral van vruchten en in de winter groeide er nauwelijks wat. Over Madelief gesproken, hoe ben je langs haar gekomen?’
Ik keek Maltras geschrokken aan en keek toen weer naar Jersey.
‘Jij weet niet waar Madelief op dit moment is?’ vroeg ik.
‘In het ijspaleis waar ze altijd is?’ vroeg Jersey met een vragende blik.
‘Hebben jullie geen televisies hier?’ vroeg Maltras.
‘We hebben geen stroom hier in de boomhutten’ zei Jersey. ‘Dus nee’.
‘Ga dan maar even zitten, want dan moeten we je flink bijpraten’ zei ik.

‘Ten eerste, de Bokkenrijders zijn uitgeroeid door het ijsvolk in een oorlog’ zei ik.
‘Je bedoeld dat Hugo van den Loonsche-Duinen vermoord is?’ vroeg Jersey.
‘Inderdaad’ zei ik.
‘Daarbij heb ik Madelief vermoord aangezien ik erachter was gekomen dat ze samen werkte met de Bokkenrijders. Ik heb op diezelfde dag de vuurkoning nog bevrijd en ben samen met wat vrienden van mij en de vuurprinses Sandra gevlucht naar een element-loos dorp’.
‘Madelief is dood?’ vroeg Jersey vol ongeloof.
‘Madelief is dood’ bevestigde ik.
‘Dat betekent dus dat Christopher nu de nieuwe ijskoning is’ zei Maltras.
‘En hij is een paar dagen geleden getrouwd met een element-loos meisje genaamd Tanja, dus er is ook een nieuwe ijskoningin’.
‘Het is zo onwerkelijk dat alles zo aan ons is voorbij gegaan’ zei Jersey.
‘Daar zal nu wel verandering in komen’ zei ik.
‘We hebben een groot probleem. We hebben vuurdistricten 10 tot en met 14 weten over te nemen en ons doel is om de andere, nu nog 8, vuurdistricten ook over te nemen, maar we hebben een groot obstakel wat ons daarvan weerhoud. Er staat een honderden meters hoge muur van ijs tussen vuurdistrict 10 tot en met 14 en 1 tot en met 9’.
‘Dat klinkt niet goed’ zei Jersey.
‘Ons plan is om de muur van twee kanten aan te vallen’ nam Maltras het over.
‘Het leger van 11 tot en met 14 bevind zich op dit moment in 10, die overigens geen vertrouwen heeft in de missie. Zij zullen de muur van de ene kant aanvallen en het is de bedoeling dat jij met jouw leger ons helpt om de muur aan de andere kant aan te vallen’.
‘Dat klinkt als een sterk plan’ zei Jersey. ‘Ik en mijn vuurstrijders kunnen niet wachten om dit district te verlaten’.
‘Dus jij hebt wel vertrouwen in de missie om alle vuurdistricten over te nemen?’ vroeg ik verbaasd.
‘Natuurlijk. Wij hebben een leger van meer dan 1000 vuurstrijders en ik weet zeker als de andere vuurdistricten ons zullen zien, dat ook zij hoop en vertrouwen zullen krijgen’ zei Jersey.
‘Daar zou ik niet vanuit gaan’ zei Maltras. ‘Maar de toekomst zal het ons leren. Wanneer kan jouw leger vertrekken samen met ons?’
‘Morgenochtend zal alles gereed zijn’ zei Jersey.
‘Dat is geweldig!’ zei ik. ‘Dan is morgen de grote dag’.

Vera

Melodie, Liam en ik gingen langs sommige vuurstrijders uit district 10 om hun verhaal te horen over de oorlog van vroeger en waarom ze geen hoop meer hadden dat de vuurdistricten deze oorlog zou gaan winnen.
Op het moment dat we met z’n drieën terug liepen naar de andere, hoorde we ineens in de verte verschillende mensen schreeuwen die nog in de rand leefde van 10.
‘IJswachters!’ werd er vanaf de grote wachttoren geroepen.
Iedereen kwam uit hun huizen gerend en het kleine leger van 11 tot en met 14 kwam in actie.
Ik rende samen met Melodie en Liam naar Sandra en Sarah toe die beschermd werden door de vuurstrijders.
De groep ijswachters kwam het hoofdplein opgelopen en een brede man met blauw haar liep voorop.
De groep ijswachters kwam tot stilstand en de brede man deed een stap naar voren.
‘Mijn naam is Rogier en ik ben de leider van het ijsleger’ sprak de man.
‘Wat is er gebeurd met Yorko?’ riep Liam luid.
Iedereen keek Liam vragend aan, behalve Melodie want zij wist waarschijnlijk ook wie blijk eerst de leider was van het leger.
‘Niet dat het een snotaap als jij wat aan gaat, maar Yorko had wat fouten gemaakt en dat werd niet gerespecteerd door de ijskoning en ijskoningin’ zei Rogier.
‘Er gaan een hoop dingetjes veranderen hier’ ging hij verder.
‘De opstand van de vuurdistricten hebben lang genoeg geduurd en wordt tijd dat jullie weer netjes terug gaan naar jullie eigen district en dat de leiders van de opstand met ons mee gaan’.
‘Jij voelt je wel heel wat hè?’ vroeg Sandra.
‘En jij bent?’ vroeg Rogier.
‘Vuurprinses Sandra en degene die hier nu de leiding heeft aangezien mijn vader druk bezig is met andere dingen’.
‘En ik kan wel raden dat ook jij je heel wat voelt?’ vroeg Rogier.
‘Oké, klaar nu’ zei Olivia, de leidster van 10.
‘Jullie gaan nu weg, of we zullen jullie daarmee helpen’.
‘We zien jullie dat graag doen’ zei Rogier.
‘Boogschutters!’ riep Olivia.
Liam, Melodie en ik spanden onze bogen aan en lieten de pijlen los.
Rogier vormde een groot ijsschild waar de pijlen tegenop botste.
De ijswachters kwamen in actie en vuurden ijsstralen op ons af.
Sandra hief haar armen en ons kleine legertje viel de ijswachters aan.

Rogier is toegevoegd aan Character Bios 2
Daarbij hebben jullie misschien al gezien dat ik een hoofdstuk Visuals heb toegevoegd. Het hoofdstuk bestaat uit foto's van belangrijke plaatsen waar de hoofdrolspelers geweest zijn. De spoiler alert telt alleen voor mensen die nog niet bij gelezen zijn.

Reageer (3)

  • katl1

    ... en dan komt het leger van disctrict zeven en dan lopen die ijswachters allemaal doodsbang weg!
    SNEL VERDER

    9 jaar geleden
  • Basim

    Boomschutters? :P

    9 jaar geleden
  • Itsuki

    Spannend!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen