Foto bij Season 4 Chapter 8

YEAAAH mijn eerste hoofdstukje 300x gelezen!
Echt leuk :)
Hier is hoofdstukje 8.
Enjoy

Btw, als ik seizoen 4 in kleinere seizoenen had opgedeeld, was dit een seizoensfinale geweest xD haha

Fabian

Melodie en Tanja bleven elkaar nog een tijdje aankijken terwijl ik een stap naar voren deed.
‘Was koninklijke hoogheid Christopher niet in de gelegenheid om zelf de muur te verdedigen?’ vroeg ik op een sarcastisch toontje.
‘Voor het kleine legertje wat jullie tot nu toe hebben verzameld is niet zo heel veel mankracht nodig’ zei Juliette.
‘Maar Christopher stuurt zijn dierbare ijskoningin er wel op af?’ vroeg Sandra.
‘Inderdaad’ zei Tanja. ‘Zoveel vertrouwen heeft hij nu eenmaal in mij’.
‘Laat me niet lachen’ zei Sandra.
‘Kom maar op’ zei Juliette.
Maltras, Sandra en Sarah doken op Juliette af terwijl Tanja op ons kwam afgestormd.
Olivia, Sebastian, Julias en Jersey doken op Cheddar en Chelsy af die ook kwamen aangerend.
Liam en Vera trokken hun pijl en boog en ik haalde mijn boemerang tevoorschijn.
‘Ik kan het niet’ fluisterde Melodie.
‘Dat geeft niet’ zei ik tegen haar. ‘Ga maar naar de andere vuurstrijders, die kunnen je hulp vast wel goed gebruiken om de muur naar beneden te halen’.
Toen Melodie zich om draaide en wegrende, kwam Tanja tot stilstand.
‘Wat is er zusje?’ vroeg Tanja op een gemeen toontje. ‘Te bang om het op te nemen tegen je zus’.
Melodie draaide zich om en een traan rolde over haar wangen.
‘Nee, maar sommige hechten wel veel waarden aan hun familie’ zei ze.
Op dat moment hief Tanja haar armen en twee ijsstralen schoten op Melodie af.
De ijsstralen raakten haar in haar gezicht en ze viel neer op de grond.
‘Onmogelijk’ zei ik.
‘Wat hebben ze met je gedaan?’ vroeg Vera.
‘Ze hebben me sterker gemaakt’ zei Tanja.
Vera en Liam schoten hun pijlen af terwijl ik naar Melodie toe rende.
‘Gaat het met je?’ vroeg ik toen ik bij haar neer knielde.
Haar gezicht was bedekt met ijs zodat ze niet kon praten.
Ik legde mijn hand op het ijs en liet het ijs langzaam smelten.
‘Ik kan gewoon nog steeds niet geloven dat mijn zus zo ontspoort is’ zei Melodie toen al het ijs verdwenen was.
Ik draaide me om en zag dat Vera en Liam het erg zwaar hadden.
‘Ik heb nog een appeltje met jou te schillen’ hoorde ik ineens achter me.
Ik stond op, draaide me om en zag de brede man met het blauwe haar achter me staan.
‘Dit is Rogier’ zei Melodie. ‘De nieuwe leider van het leger. Yorko hebben ze vermoord omdat hij jou en Maltras had laten ontsnappen naar 7’.
‘Aangenaam’ zei ik overdreven netjes.
Rogier stoof op mij af en gaf me een rake klap met ijs in mijn gezicht.
Ik dook de lucht in en gooide mijn boemerang van boven recht naar beneden.
Rogier rolde op zijn zij en vuurde een grote ijswolk op mij af.
Gek genoeg smolt het ijs niet toen het dichterbij naderde, dus ik probeerde hem te ontwijken.
Plotseling botste een wolk van vuur tegen de ijswolk op en zag ik dat Jersey en Sebastian achter Rogier stonden.
‘Grote fout’ zei Sebastian.
Hij vuurde samen met Jersey een grote vuurbol af waardoor Rogier van de muur afgeschoten werd.
Ondertussen zag ik dat Juliette verschillende ijssperen op Maltras afvuurde, die vervolgens gesmolten op de grond neervielen door het vuur dat uit de vuisten kwam van Sandra en Sarah.
Net op het moment toen ik besloten had om Vera en Liam te helpen tegen Tanja, voelde ik het ijs onder mijn voeten kraken en grote diepe scheuren kropen over de muur.
‘Het is ze gelukt’ zei ik tegen Jersey en Sebastian.
‘Maar waar komt al dat extra vuur ineens vandaan?’ vroeg Jersey.
We draaiden ons om en keken richting district 10 waar verschillende mensen uit hun huizen gekomen waren om vuurstralen af te vuren richting de ijsmuur.
‘Vuurdistrict 10 is in opstand gekomen’ zei ik vol ongeloof.
‘Vuurdistrict 10 is in opstand gekomen!’ riep ik nu harder zodat de andere het ook konden horen.
Olivia draaide zich direct om en keek vol ongeloof naar haar district.
‘Eindelijk’ zei ze van blijdschap door haar tranen heen.
‘OLIVIA!’ schreeuwde Julias ineens.
Olivia draaide zich weer terug om en op dat moment doorkliefde een ijspegel haar schedel, afkomstig van Chelsy.
Bloed droop uit haar oren en ze zakte in elkaar op de grond.
Op dat zelfde moment begon de muur langzaam af te brokkelen en waren Juliette, Tanja, Cheddar en Chelsy plotseling verdwenen.
‘We moeten eraf zien te komen!’ riep Maltras luid.
De eerste ijsbrokken vielen als reusachtige keien naar beneden waarop soms nog vuurstrijders of ijswachters op stonden.
‘Er ligt een dik pak met sneeuw beneden!’ riep Sebastian. ‘Als we er vanaf springen zullen we zacht neer komen’.
‘Het is meer dan 100 meter!’ riep Vera.
‘Vertrouw me nou!’ riep Sebastian.
Steeds meer delen van de muur stortte in en Vera en Liam sprongen als eerste van de muur af, gevolgd door Sebastian, Melodie, Sandra, Sarah en Jersey.
Maltras en ik kijken rond of iedereen van de muur af was, maar plotseling zagen we Olivia nog liggen met Julias over haar heen gebogen.
‘JULIAS WEG DAAR! DAT DEEL STAAT OP HET PUNT OM IN TE STORTEN’ schreeuwde Maltras boven de herrie uit.
Julias keek ons met betraande ogen aan en op dat moment begaf het laatste deel van de muur het en Maltras en ik sprongen de lucht in.
Olivia’s lichaam zakte naar beneden, met Julias die haar nog steeds vast hield.
De muur was ingestort, maar de leidster van vuurdistrict 10 en de leider van vuurdistrict 11 waren voorgoed dood.

Reageer (3)

  • QueenOfEmerald

    Ik vind Tanja nog steeds een verraadster :(
    Wel handig dat je niet zoveel heb geschreven, dan hoef ik minder bij te lezen xD

    9 jaar geleden
  • Itsuki

    neeeeeh!
    Dat vervloekte ijs, maar snel verder.

    9 jaar geleden
  • katl1

    Misschien zou Tanja bijdraaien als ze haar gevangen wisten te nemen?
    SNEL VERDER

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen