Foto bij Season 4 Chapter 11

Hoofdstukje 11 :)
Can you feel war is coming?
Enjoy :P

Fabian

Er leek geen einde te komen aan district 7, maar na een aantal uur gelopen te hebben, begonnen de hoeveelheid bomen dan toch echt af te nemen.
Het landschap veranderde van begroeid en bebost, naar droog en levenloos.
We liepen met ons grote leger richting vuurdistrict 8, het armste gedeelte van de woestijn.
‘We naderen het district’ zei Maltras die naast mij liep.
‘Wat vreemd dat er nog helemaal geen ijswachters zijn’ zei Melodie.
‘Dat komt omdat het klimaat te droog is voor de ijswachters’ zei Sandra. ‘De woestijn is ook het enige gebied waar de winter van Madelief geen grip op had. Daarbij ligt het midden in een woestijn, dus dat is ook erg moeilijk te verdedigen’.
‘District 5 zal wel anders worden’ zei Sebastian. ‘Dat ligt aan de voet van de woestijn en ligt er dus niet in’.
‘Hoe dan ook, gelukkig zijn wij resistent voor de hitte’ zei Jersey vrolijk.
‘Verander wij in de vuurstrijders’ zei Vera hijgend.
‘Serieus, ik kan niet meer’ zei Liam. ‘Vergeet niet dat wij maar gewoon element-loze strijders zijn’.
‘Ik hoop dat we zo meteen een oase tegen komen’ zei Melodie.
‘In koude omstandigheden zou ik je maar al te graag warm houden, maar tegen de hitte kan ik weinig doen’ zei Jersey met een knipoog naar Melodie die vervolgens rood werd.
Iedereen keek mij aan alsof ik ook zou klagen over de extreme hitte.
‘Wat? Ik ben koudbloedig, mijn lichaam past zich netjes aan de omstandigheden’ zei ik.
‘Ideaal’ zei Vera.
‘Een cactus!’ riep Sarah ineens blij. ‘Dat betekent dat we ons dicht bevinden bij een oase’.
‘WATER!’ riepen Vera, Liam en Melodie in koor.
Iedereen moest lachen om de drie element-loze strijders, waarnaar we onze weg vervolgde richting district 8.

Na ongeveer een uurtje lopen kwamen we op een zandheuvel aan die ons perfect uitzicht zou geven.
‘Hier bovenop kunnen we als het goed is het vuurdistrict zien liggen, plus de oase natuurlijk’ zei Maltras.
Maar toen we bovenop de berg aankwamen, schrokken we van het uitzicht.
‘Wie zei er ook al weer dat er weinig ijswachters zouden zijn?’ vroeg Vera.
‘Ontsmeltbaar ijs’ zeiden Maltras en ik in koor toen we het district zagen.
Het district lag om een grote oase heen, omringd door kleine armzalige hutjes, die soms zelf half uit elkaar hingen.
‘Hoe weten jullie dat?’ vroeg Melodie.
‘Maltras zat gevangen in een gevangenis van ontsmeltbaar ijs’ zei ik. ‘Dat was het werk van Madelief, dus dit waarschijnlijk ook’.
Rondom het district stonden verschillende wachttorens van het ijsrijk.
‘Ik zag dit niet aankomen’ zei Sandra.
‘Nee ik ook niet’ zei ik.
‘Maak dat je weg komt en snel ook!’ hoorde we ineens een stem achter ons zeggen.
Ons hele gezelschap draaide zich om en een man met versleten gewaden aan stond achter ons, gevolgd door dezelfde soort types.
‘Jullie zouden de oorlog alleen maar erger maken. We hebben jullie oproep gezien, maar wij vechten niet mee’.
‘Conrad, alsjeblieft’ zei Maltras die de man blijkbaar kende. ‘Jij als leider van dit district moet toch inzien dat dit niet langer meer gaat’.
‘Nee majesteit, ik wil er niets over horen. Verdwijn nu van deze berg af voordat ze jullie zien!’ zei Conrad die dus blijkbaar de leider was van district 8.
‘Kom op jongens we gaan’ zei Maltras. ‘We komen later wel terug’.
Ons hele leger kwam in beweging en bewoog zich weer bergafwaarts.
Alleen Vera, Liam en Melodie bleven staan staren naar de oase terwijl ik de groep mannen bekeek die weer terug gingen richting hun district.
Slechts één klein jongetje bleef staan en keek mij met grote ogen aan.
Hij kwam in beweging en liep vervolgens richting mij.
‘Hallo jochie’ zei ik zo vriendelijk mogelijk.
‘Ga jij ons onze vrijheid terug geven? Word jij onze held?’ vroeg hij met een hoog kinderstemmetje.
Ik keek over mijn schouder naar de tweeling en Melodie die mij bemoedigend aankeken.
Toen keek ik weer terug naar het jongetje en ik knikte.
‘Ja dat ga ik zeker doen. Jullie krijgen je vrijheid terug, maar daarvoor moet je nu wel weer snel naar je district terug gaan en je verstoppen. Dan beloof ik dat wij het district komen overnemen’.
Het jongetje knikte en beende vervolgens weg.
Ons leger ging helemaal nergens heen. Dit district zou de vrijheid terug krijgen die ze behoorden te hebben.

Conrad is toegevoegd aan Character Bios 1

Reageer (1)

  • katl1

    SNEL VERDER

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen