Foto bij Season 4 Chapter 14

En hier is hoofdstukje 14!
Enjoy!

Fabian

We hingen maar een paar minuten in de lucht toen we over de eerste gebouwen van district 5 heen vlogen.
‘Conrad had gelijk’ zei Maltras die op mijn rug zat. ‘District 5 is daadwerkelijk in opstand gekomen’.
‘Moet je al die ijswachters zien’ zuchtte ik. ‘Tegen zo’n groot aantal hebben we het nog nooit opgenomen’.
‘Dat kan maar één ding betekenen’ zei Maltras. ‘Christopher wil niet dat dit district in onze handen valt, waarschijnlijk door de vele sterke vuurstrijders die er leven’.
‘We moeten naar beneden voordat ze ons in de gaten krijgen’ zei ik.
Ik begon langzaam te dalen en kwam neer net buiten district 5 op een plek waar niemand te zien was.
Maltras sprong van mijn rug af en keek om zich heen.
Op dat moment viel mijn oog op een groep vrouwen die zich hadden verscholen in een verlaten schuur, die net buiten de stad stond.
Ik liep richting de schuur, gevold door Maltras en deed de deur open.
‘We hebben jullie niets te bieden!’ riep een vrouw paniekerig toen ze ons zag.
Ik bekeek de vrouw en zag dat ze twee kleine baby’s in haar armen had en ik schatte dat de baby’s nog niet eens een paar weken oud waren.
‘Mijn naam is Fabian, de gevallen ster en dit is vuurkoning Maltras’ zei ik zo lief mogelijk.
Sommige vrouwen sprongen omhoog en vielen neer op hun knieën.
‘Eindelijk de verlossing is nabij!’ riep een vrouw.
‘We moeten de leidster van dit district spreken’ zei Maltras. ‘Waar kunnen we haar vinden?’
‘De prinses van de woestijn zit al voor 50 jaar opgesloten in haar eigen paleis’ sprak een vrouw die gehurkt naast een klein jongetje zat.
‘We zond vanochtend een bericht uit dat alle inwoners van 5 een opstand moesten beginnen aangezien er een groot leger op komt was van zowel de vuurstrijders als de ijswachters’.
‘Dan moeten we naar het paleis toe’ zei ik tegen Maltras.
Op dat moment werd het geschreeuw buiten harder en wist ik dat ons leger district 5 had bereikt.
‘Bedankt voor de informatie’ zei ik tegen de vrouwen.
De vrouwen glimlachte en toen we de schuur uit liepen hoorde ik sommigen een vreugdekreet slaan.

Maltras en ik renden het district binnen en moesten direct schuilen voor een regen van ijsbollen.
‘Dat is niet iets wat een gemiddelde ijswachter kan opwekken’ zei Maltras.
‘Dan vrees ik dat we koninklijk bezoek hebben’ zei ik.
Maltras schoot door de ijswachters heen en ik liet mijn lichaam oplichten zodat de ijsbollen die mij zouden raken zouden smelten.
Ik zag het paleis al direct liggen, aangezien het niet moeilijk te herkennen was.
Het was een brede toren met een rond dak erop waar verschillende ramen in zaten.
Voor de deur van het paleis stonden tientallen ijswachters die ijsstralen afvuurden op iedereen die hun probeerden aan te vallen.
Maltras vuurde een vlammenzee af waardoor verschillende ijswachters gillend wegrenden.
Ik vloog met een enorme kracht door de muur van ijswachters heen en knalde frontaal tegen de deur op waardoor hij open vloog.
Maltras sprong mee naar binnen en de deur klapte direct weer dicht achter ons.
‘Ik had jullie al verwacht’ hoorde we ineens een stem achter ons zeggen.
We draaiden ons om en zagen de zus van Madelief achter ons staan.
‘Margriet, wat leuk om jou weer te zien’ zei Maltras.
‘Zwijg beest’ zei ze hatelijk.
Terwijl ze afgeleid was, sprong ik de lucht in en vloog ik de grote wenteltrap op.
Achter me hoorde ik Margriet schreeuwen en zag ik dat Maltras het gevecht geopend had.
Alle ijswachters die ik onderweg tegen kwam, werden van de trap afgeblazen of werden onthoofd door mijn vliegende boemerang.
Uiteindelijk kwam ik bij een brede deur aan die al open stond en zag ik een slanke lange vrouw vechten tegen ijsprinses Amira.
‘Amira’ siste ik.
Amira keek op en schrok van mijn aanwezigheid.
De slanke vrouw maakte gebruik van mijn afleiding en schoot Amira met een enorme vuurstraal een raam door, naar buiten.
Ik rende naar het raam om te zien of Amira dood was, maar tot mijn spijt zag ik dat ze zichzelf redde met haar ijsstralen waardoor ze dacht neerplofte op de grond.
‘Bedankt, je kwam net op tijd’ zei de slanke vrouw.
‘Mijn naam is Gaby en ik ben de leidster van district 5’.
‘Mijn naam is Fabian, de gevallen ster’ zei ik en ik schudde haar hand.
‘Groot leger heb je meegenomen’ zei ze terwijl we naar het gevecht beneden keken.
‘FABIAN!’ schreeuwde Maltras ineens achter me.
Ik draaide me om maar ik was net een seconde te laat.
Een ijswolk denderde op mij af en schoot mij en Gaby hetzelfde raam uit als waar Amira door verdwenen was.
Even een tijdje vlogen we naar beneden, maar toen liet ik mijn lichaam oplichten, pakte Gaby’s hand vast en gooide haar op mijn rug.
‘Perfecte redding’ zei ze.
Ik lette alleen niet op want ik vloog regelrecht tegen een grote pilaar van het paleis aan.
Gaby sprong van mijn rug af en gleed langs de pilaar naar beneden.
Mijn oren suisde en ik voelde dat ik naar beneden viel.
Het laatste wat ik kon herinneren was dat iemand over me heen gebukt stond die iets in mijn gezicht strooide en ik gilde het uit.

District 5 en 8 zijn toegevoegd aan de Visuals

Reageer (2)

  • QueenOfEmerald

    Ik denk ook dat het sterrenstof is, pijnlijk.
    Wel niet echt slim om tegen die pilaar te vliegen.

    9 jaar geleden
  • katl1

    Sterrenstof? :S
    SNEL VERDER

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen