Hoofdstukje 15 :)
Normaal gesproken de seizoensfinale, maar deze keer zijn we ongeveer op de helft van het seizoen (wss duurt dat nog wel even, die seizoensfinale xD)
Enjoy!

Fabian

‘Fabian’ hoorde ik een stem in mijn hoofd zeggen.
‘Fabian, help me!’
Ik kwam met een ruk overeind en iemand slaakte een gil.

Ik had geen helder zicht voor mijn ogen en voor me zag ik wazige schimmen.
‘Wie moet ik helpen?’ vroeg ik verward.
Ik voelde dat iemand mij weer terug op bed duwde en mijn lichaam begon hevig te schudden.
‘Rustig Fabian, ik ben het, Sebastian’ zei de stem van Sebastian.
‘Wat is er met me gebeurd?’ vroeg ik met een bibberende stem.
‘Iemand heeft sterrenstof in je gezicht gestrooid’ zei Sebastian.
Ik zag nog steeds niet helder en mijn lichaam maakte stuiptrekkingen.
‘Ga maar weer rustig slapen’ zei Sebastian.
‘District 5 is in onze handen en voorlopig zitten we hier veilig’.
En met die gedachte viel ik weer terug in slaap.

Het voelde alsof ik slechts een paar seconde had geslapen toen mijn ogen moeizaam open gingen.
Ik had inmiddels weer helder zicht en de stuiptrekkingen van mijn lichaam waren verdwenen.
Ik keek om me heen en zag dat ik in een grote donkere kamer lag.
Een eindje verderop zaten Vera, Liam en Melodie met elkaar te praten terwijl Sebastian en Jersey naast mijn bed zaten.
‘Hey’ zei ik toen ik naar Sebastian en Jersey keek.
‘Fabian, je bent wakker’ zei Jersey opgelucht.
‘Hoelang heb ik geslapen?’ vroeg ik.
‘Je sliep eerst 2 dagen, toen kwam je heel even warrig bij en daarna heb je nogmaals 2 dagen geslapen’ zei Sebastian. ‘District 5 is in onze handen en alle nomaden van district 8 zijn teruggekeerd naar de oase, dus ons leger is nu dubbel zo groot’.
‘Dat is geweldig nieuws’ zei ik.
Op dat moment zagen Vera, Liam en Melodie dat ik wakker was en kwamen direct naar mijn bed toegelopen.
‘Eindelijk ben je weer spraakzaam’ zei Vera. ‘Heb je honger of dorst?’
‘Eigenlijk beide’ zei ik eerlijk.
Vera knikte en liep direct samen met Liam en Melodie de kamer uit.
‘Is er nog wat gebeurd terwijl ik sliep?’
‘Het valt mee’ zei Jersey. ‘Na het gevecht hebben we alle gewonden verzorgd en hebben we een tweede boodschap over de televisie gestuurd’.
‘En boodschap waarvan?’ vroeg ik.
‘Van jou die bewusteloos lag onderaan de toren van 5’ zei Sebastian.
‘Maltras heeft de boodschap in gesproken en hij vertelt dat districten 5, 7, 8 en 10 tot en met 14 in onze handen zijn en dat het ijsvolk de ster ernstig verwond heeft en we de hulp nodig hebben van de andere districten’.
‘En, al reactie gehad?’ vroeg ik.
‘Vreemd genoeg wel, maar niet van de overige districten’ zei Jersey.
‘Van wie dan wel?’ vroeg ik.
‘Van een groepje element-loze strijders’.

Nadat ik gegeten en gedronken had, probeerde ik voorzichtig uit bed te komen, maar dat was iets te ver gegrepen.
‘We halen een rolstoel voor je’ zei Vera.
‘Ik ga niet in een rolstoel zitten’ zei ik.
‘Wil je nou bij de vergadering zijn of niet?’ vroeg Liam.
‘Ja dat wel’.
‘Nou, dan moet je niet zeuren en laat je ons een rolstoel voor je halen’ zei Vera die de deur al uit liep.
Na een tijdje kwam in aan in de vergaderzaal van district 5 waar iedereen al aan tafel zat te wachten.
‘Goed je weer wakker te zien Fabian’ zei Gaby. ‘Ik moet je nog bedanken voor het redden van mijn leven, dus bedankt’.
‘Geen dank’ zei ik en ik rolde de rolstoel aan de lege plek aan tafel.
‘Laat eerst maar is die videoboodschap zien die jullie verstuurd hebben’.
Maltras liep naar het beeldscherm die aan de muur ging en drukte op de afstandsbediening.
Je zag beelden van de gewonden die gevallen waren bij het gevecht en de verwoeste, met ijs besmeurde gebouwen werden ingezoomd.
Op het volgende moment zag je mij liggen, mijn gezicht besmeurd met bloed.
‘De planeet is in chaos’ sprak de stem van Maltras. ‘De ster is ernstig gewond en dat door het toe doen van het ijsvolk. Daarom vragen wij de overige districten om in een opstand te komen, net zoals district 5 heeft gedaan. We hebben alle kracht nodig om het ijsvolk te verslaan. We moeten ons herenigen als één element en het sámen opnemen tegen het ijsvolk’.
Vlammen kropen over het beeld en vervolgens was er een zwart beeld te zien.
‘We hebben reactie gehad op de video’ zei Maltras. ‘Maar de reactie kwam van een groepje element-loze strijders die de woestijn in gekomen waren. Ze vertelden ons dat de element-loze strijders zich graag willen aansluiten bij de vuurdistricten om zo het ijsvolk ten val te brengen’.
‘Dan wordt dat onze eerst volgende missie’ zei ik. ‘Ik stel voor dat ik samen met Vera, Liam, Melodie en Sebastian de element-loze steden in trek om strijders jullie kant op te sturen. Jullie moeten ze opvangen om ze vervolgens te trainen om te vechten tegen het ijsvolk’.
‘Jij bent nog niet hersteld’ zei Sebastian. ‘Dus jij gaat helemaal nergens heen’.
‘Ik ben morgen weer hersteld en ik neem jou mee om mij te beschermen dus niet zeuren’ zei ik lachend.
‘We hebben niet veel keuze’ zei Sandra. ‘We moeten laten zien dat we de element-loze strijders nodig hebben in deze strijd voordat het ijsvolk ze overhaalt’.
‘Dan vertrekken we morgenochtend’ zei ik.
‘Beloof me één ding’ zei Maltras.
‘En dat is?’ vroeg ik.
‘Blijf weg van Cornelius’ City. Van Cornelius zullen we geen hulp krijgen en die stad is gevaarlijk’.
‘Ah, de stad van geheimen’ zei Conrad. ‘Het heeft altijd mijn interesse getrokken’.
‘De mijne ook’ zei Gaby. ‘Onze districten zitten er natuurlijk dichtbij. Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe het eruit ziet en hoe Cornelius is’.
‘Cornelius is een bittere man die alleen maar om macht en zichzelf geeft’ zei Maltras. ‘We mogen blij zijn dat hij lekker in zijn stad blijft’.
Ik knikte en begreep de boodschap van Maltras.
‘Dan ga ik nu snel weer rusten’ zei ik en met die woorden verliet ik de vergaderzaal.

Even jullie aandacht :)
Ik ben genomineerd voor de Story van het jaar 2014 en de voorrondes zijn van start gegaan. Dus ik heb jullie stem hard nodig :P
http://www.quizlet.nl/polls/32876/het-beste-verhaal-van-quizlet-voorronde-onbekende-/?mode=uitslag&message=280
Bij voorbaat THNX als je op mij stemt :)

Reageer (2)

  • katl1

    Snel verder please

    9 jaar geleden
  • Itsuki

    Spannend.
    Maar snel verder.

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen