Foto bij Verjaardag

POV: Tessa
Veel lees plezier xD

Mijn vader geeft me een dikke knuffel. ‘ Hey 16 jarig meisje.’ ‘ Pahap.’ Ik wurm me los. Mijn vader grinnikt. ‘Oké, ik begrijp het al hoor, de paarden gaan voor.’ Plagerig geeft hij me een duwtje. Dan gaat de telefoon. Ik neem hem op. ‘Hallo, is dit de Familie Versteeg?’ Klinkt een vragende stem aan de andere kant van de lijn. ‘Ja, daar spreekt u mee.’ Zeg ik beleefd. ‘Oh mooi, we zijn nu rond aan het bellen want de schoolbus kan met de sneeuw die vannacht is gevallen niet rijden dus jullie zijn vandaag vrij.’ ‘Oké.’ Zeg ik verbaasd. Dan word de verbinding verbroken. Verbouwereerd blijf ik met de telefoon in mijn handen staan. Had het gesneeuwd vannacht? Ik kijk uit het raam en ik zie een mooi dik pak sneeuw. ‘Wie was dat?’ Vraagt mijn vader vanuit de keuken. ‘Dat was school, ik ben vrij vandaag omdat de schoolbus niet kon rijden.’ Roep ik naar mijn vader. Mijn vader zijn verbaasde hoofd verschijnt om de hoek. ‘Vrij? Nou bofkont en dat op je verjaardag.’ Dan wordt er aangebeld. Wat een drukte op die vroege ochtend. Denk ik verbaasd. Ik doe open en ik kijk recht in het stralende gezicht van Amy. ‘Gefeliciteerd met je verjaardag, hey heb je het al gehoord we zijn vrij vandaag.’ ‘Ook hallo.’ Zeg ik lachend. ‘Kom binnen.’ Uitnodigend hou ik de deur open. Samen lopen we de warme huiskamer in. ‘Oh hallo meneer.’ Zegt Amy beleefd als ze mijn vader ziet zitten. ‘Hallo, ik ben Erik de vader van Tessa.’ ‘Hoi, ik ben Amy.’ Stelt ze zich voor. ‘Wat doe jij hier zo vroeg?’ Vraag ik als we aan een dampende kop choco zitten. ‘Nou ik kwam je eigenlijk helpen met de paarden.’ Zegt Amy terwijl ze van haar choco nipt. ‘Oh nee hé, niet nog een dierengek!’ Roept mijn vader dramatisch uit. ‘Ben ik dan nog de enige normale hier?’ Hij gooit zijn armen in de lucht. ‘Nee hoor, je bent nog gekker dan ons.’ Klinkt mijn moeder haar stem van de trap. ‘Goedemorgen mam.’ ‘Hey lieverd, gefeliciteerd met je verjaardag.’ Zegt mijn moeder terwijl ze me knuffelde. ‘Nou Amy en ik gaan de paarden verzorgen.’ Zeg ik terwijl ik opspring. Samen lopen Amy en ik naar de stallen. We worden begroet met een luid en vrolijk gehinnik. ‘Goedemorgen lieverds.’ We beginnen met de paarden even naar buiten te brengen. Zomenteen konden ze gelijk weer terug maar anders konden we niet uitmesten. Toen alle paarden buiten stonden begonnen we met het uitmesten. Toen Amy en ik allebei net met 1 stal klaar waren kwam Jake aangelopen. ‘Hoi, je moeder zei dat jullie hier waren, gefeliciteerd met je verjaardag.’ Voegt hij er lachend aan toe. Ik bloos. ‘Dankje.’ Mompel ik. ‘Maar wat doe je hier zo vroeg?’ Vraagt Amy. ‘Nou ik heb ook een paard waar voor gezorgd moet worden.’ Zegt hij bijdehand. Nu we met z'n drieën zijn, zijn we zo klaar.

Als alle stallen zijn uitgemest kunnen de paarden weer naar binnen. Dan beginnen we met voeren. ‘Hebben jullie al ontbeten?’ Vraag ik terwijl mijn maag knort. Jake schudt hoofd. ‘Ik ga zo even naar huis om te ontbijten en dan ben ik hier om een uur of 14:00.’ Zegt hij. ‘Oké. Dan verdwijnt hij om de hoek. ‘En jij?’ Vraag ik aan Amy. ‘Nou, ik heb een soort van een klein beetje gezegd dat ik de hele dag bij jou zou blijven.’ Zegt Amy aarzelend. ‘Cool.’ Zeg ik tot haar verbazing. ‘Kom dan gaan we naar binnen om te ontbijten.’ Op de mat trap ik mijn laarzen uit en ik gooi mijn jas op de kapstok. Amy volgt mijn voorbeeld. Dan lopen we naar de woonkamer. ‘Mam, is het goed als Amy de hele dag blijft?’ Vraag ik, ondertussen zijn we aan de vrolijk gedekte tafel gaan zitten. ‘Tuurlijk, waarom niet?’ Ik geef Amy een high five. Ook mijn vader schuift aan. Achter zijn rug heeft hij een grote tas. ‘Nou Tessa, omdat je vandaag 16 bent geworden hebben wij een cadeau voor jou.’ Zegt hij gewichtig. Verlegen leg ik mijn bestek neer en ik pak de tas van mijn vader aan. In de tas zit 1 best zacht pak en 1 rechthoekig hard pak. Ik begin met het zachte pak.

Reageer (1)

  • horselover0505

    Super zoals ik van je gewend ben. top meid, ga zo door (H)

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen