Foto bij O24 | Fuin

Hoe maakte je voor het eerste kennis met lord of the rings, the hobbit of wat algemener het Tolkien-fandom?

Hehe, dit vind ik ook een leuke.
Het is heel simpel, eigenlijk. Ik had nooit een schijn van kans. Mijn vader was vroeger een echte fantasyfan (nu minder, wat er ook voor zorgt dat we wat meer uit elkaar groeien) dus werd ik als zevenjarige overstelpt met verhalen over In de Ban van de Ring. De boeken mocht ik niet lezen en de films mocht ik niet bekijken van mijn moeder - "Daar is ze nog veel te jong voor!" - maar ik was eens op zolder geklommen - vraag me niet waarom, ik was een raar kind - en vond daar een koffer vol met boeken. Het was alsof ik een stukje van het Paradijs had ontdekt, haha.
In die koffer vol met Verboden Boeken ontdekte ik de In de Ban van de Ring-trilogie en daarvan las ik deel 1 diezelfde dag nog uit. En vanaf dan was onze Aarde niet goed genoeg meer.


Omdat Peredhel het wilde, en om de komst van abo #28 te vieren. Welkom!

Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.

Reageer (6)

  • Schack

    Ik was Darrin eerlijk gezegd alweer helemaal vergeten... Erg, hè? Ik vraag me af of hij later nog terugkomt in het verhaal.
    Ah, dit is wel echt een van de mooiste hoofdstukken tot nu toe, vind ik... Ik vraag me af hoe een oude Kíli eruitziet. :Y)

    9 jaar geleden
  • Frerin

    awh kili! zijn zoon moet wel blijven leven!
    snel veder!

    9 jaar geleden
  • Glorfindel

    *hoopt op de tweede voorspelling van het licht* *hoopt dat het verschrompelde hart van de Balrog betekend dat aya terug goed word*


    Jij hebt echt wel een mooi verhaaltje voor jouw fanheid. Ik heb ook wel een interessante geschiedenis over hoe ik fan werd.

    9 jaar geleden
  • Glorfindel

    *hoopt op de tweede voorspelling van het licht* *hoopt dat het verschrompelde hart van de Balrog betekend dat aya terug goed word*


    Jij hebt echt wel een mooi verhaaltje voor jouw fanheid. Ik heb ook wel een interessante geschiedenis over hoe ik fan werd.

    9 jaar geleden
  • LynnBlack

    Awh zo'n zielig en machtig hoogdstukje tegelijk, bijna een van de beste zou ik zeggen! Maar awh Kilk serieus als ik ooit de keuze kreeg tussen blind worden of doof en zelfs doofstom zijn dan zou ik alsnog doofstom kiezen, ik zou er niet aan mogen denken nooit mijn vriend te kunnen zien, nooit je eigen kleren kunnen kiezen, je haar nooit zien, het ergste nooit je familie, je eigen kinderen zien... Ik heb zo ooit 1 uur verblind geweest nooit meer! Anyway ik hoop echt dat Kili's zoon overleefd!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen