Foto bij SF ~ 14

Ik stap de zaal in waar de auditie word gehouden. Ik heb me ingeschreven voor de achtergrond aangezien wij van mr. Morales geen hogere baan verdienen. Ik citeer: Dat is voor mensen die hier een speciale opleiding hebben gedaan en veel ervaring hebben...
Ik sta voor de jury en plak een glimlach op. Nou, hier komt mijn moment om te schitteren.
Ik begin met mezelf voor te stellen terwijl de jury geïnteresseerd toekijkt, althans, doen alsof. Het is niet dat ik auditie doe voor een spannende rol ofzo, maar ze willen graag kijken of je knap genoeg bent om op de achtergrond te mogen. Een vleeskeuring dus.

Ik open de deur en Alieke en Laila staan er vlak achter waardoor ik me de pestpokke schrik.
''Hoe was het gegaan''? vraagt Alieke terwijl we doorlopen zodat het meisje na mij aan de vleeskeuring kan beginnen.
''Ging volgensmij wel goed''antwoord ik simpel en kijk naar Laila.
''Hoe wil jij die auditie gaan doen terwijl je al met windkracht 1 omvalt van vermoeidheid''?
''Ik heb me gedrogeerd met neusspray en paracetamols'' antwoord ze en schraapt haar keel waarna ze een keelsnoepje inneemt.
Ik vouw mijn handen samen.''Dan bid ik voor je dat het werkt''.
Als het meisje dat na mij klaar is, stapt Laila de zaal in.
Als ze klaar is met haar auditie komt ze naar ons toe met een boos gezicht.
''Is het je niet gelukt''? vraagt Alieke.
''One Direction was er niet bij'' antwoord ze boos en ik rol met mijn ogen.
''Een beetje logisch hé. Anders lijden ze jullie af''. Laila schud haar hoofd eigenwijs.

We zijn inmiddels al een tijdje aan het wachten als de uitslag er eindelijk is. Zodra One Direction naar voren komt beginnen een heleboel meiden als een stel idioten te gillen, waaronder dus ook Laila maar als er een strenge blik van mr. Morales door de zaal heen gaat is iedereen gelijk weer stil. De man achter de microfoon schraapt zijn keel kort en hervat zijn tekst weer. Eén voor één leest hij de namen op van de 'schoonheden' en de jongens die op de achtergrond mogen shinen. Als Laila haar naam hoort springt ze op van opwinding met een hoestbui als gevolg en Alieke is er stil van. Uiteindelijk zijn alle namen opgenoemd en loopt de zaal leeg. Hier en daar wat verdrietige gezichten van meiden die worden getroost door vriendinnen omdat hun naam niet is genoemd, en ondanks dat mijn naam ook niet is genoemd en ik dus blijkbaar auditie voor niks heb gedaan, blijf ik er verrassend chill over. Als Alieke en Laila uitgesprongen zijn dat ze in de clip zitten, bekeren ze zich tot mij.
''Ik vind het zo jammer dat jij er niet in zit''.
Ik haal mijn schouders op.''Volgende keer beter''.
Als we als één van de laatste de zaal uitlopen word ik teruggeroepen door de man die net alle namen oplas.
''Ik wil je even onder 4 ogen spreken''. Ik loop achter de man aan naar de zaal waar we net waren voor de audities en ik mag op de stoel tegenover hem plaatsnemen.

Reageer (4)

  • niniwa1

    Kudo van mij x

    9 jaar geleden
  • niniwa1

    Spannend! Snel verder! X x x x

    9 jaar geleden
  • niniwa1

    Spannend! Snel verder! X x x x

    9 jaar geleden
  • Manonxxx

    Ze heeft een grotere rol? Right?

    Snel verder xx

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen