"Hoe lang zit je al?" zei een nogal schorre stem. Ik keen op en zag de orde staan. "Maak je om mijn geen zorgen. We moeten Harry hier weghalen" Een jonge vrouw die ik kende als Nypmhadora Tonks zwaaide met haar wand en mompelde iets waardoor de deur van het slot ging. Een vrij oude man die professor Moody heet rommelde wat aan de deur die leidde naar Harry's kamer. Al snel ging die open en zag ik Harry opgelucht ademhalen. "Ga je spullen pakken Harry" "Waar gaan we heen?" vroeg Harry quasi verbaast. "Naar de schuilplaats" "Lucy niet hier dat is gevaarlijk" waarschuwde een bruine man genaamd Kingsley Shacklebolt me. Ik liep achter de orde aan naar buiten. Moody tikte een paar keer met zijn wandelstok en er verschenen bezems. Ik trok er één naar me toe en stapte op. Tegelijk met de anderen schoot ik in de lucht.
Na een tijdje vliegen landde we op het grimboudplein. Professor Moody tikte weer met zijn wandelstok en zachtjes begon de grond te trillen. Er kwam een huis tevoorschijn tussen nummer 11 en 13. "Harry we staan hier voor huis nummer 12 van het grimboudplein, beter bekende als de schuilplaats van de orde en daarnaast het huis van de familie Black" informeerde ik Harry. Tonks opende de deur en liet ons binnen. Iedereen liep de keuken in behalve Harry. Hij stond nog in de gang en wachtte tot iemand hem zou halen. Molly snelde de keuken uit en sloot de deur. "Je kan Harry niks vertalen dat is te gevaarlijk" zei Sirius. "Ja ik zal niets zeggen dat is aan jou" Alle kinderen waren boven ik was de enige die er bij mocht zijn. Waarom? Weet ik ook niet. Ik besprak met de andere de stand van zaken. Er is de laatste tijd niet veel gebeurd waardoor we veel informatie hebben kunnen verzamelen. We weten nu wat Voldemort wil en dat is nou precies wat Harry niet mag weten. Ik mocht het eigenlijk ook niet weten maar toen Sirius ontdekte dat ik veel krachtiger dan Harry ben, moest ik ze helpen. "Is het goed als ik naar boven ga?" vroeg ik aan niemand in het bijzonder. "Tuurlijk, ga maar gouw" Ik stond op en opende voorzichtig de deur. Ik glipte naar buiten en deed de deur direct weer dicht. Voor me trof ik Hermoines kat aan die een afluister oor aan het verwerken was. Ik keek omhoog en zag daar iedereen staan. Ik rende de trap op en dwong iedereen een mijn kamer in. "De dingen die we daar bespreken zijn zeer gevaarlijk en niet geschikt voor jullie. Alleen al door die dingen te bespreken riskeren we ons leven" zei ik nogal boos. "Waarom mag jij daar wel bij zijn?" Ik keek Harry aan en zuchtte. "Dat was mijn keuze. Dumbledore vroeg of ik bij de orde wilde en ik zei natuurlijk ja. Daarom mag ik er bij zijn. Er is nog een reden maar die mag ik absoluut niet vertellen dus doe ik dat ook niet" Ik hoorde Molly roepen dat het eten klaar was en zei dat tegen de rest. Fred en George toverde zich naar beneden terwijl de rest gewoon de trap af liep. Twijfelend bleef ik boven aan de trap staan. "Lucy je moet toch echt wat eten" zei Molly toen iedereen al aan tafel zat. Zachtjes liep ik de trap af en nam plaats aan de tafel.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen