Foto bij Season 4 Chapter 24

Bij deze hoofdstukje 24!
Seizoen 4 eindigt bij hoofdstuk 28.
Het einde van seizoen 4 is dus binnenkort!

Fabian

‘Wauw, vliegen in de buitenlucht is echt geweldig’ zei Nivada terwijl ze genoot van de wind die door haar haren ging.
‘Het is ook heerlijk’ zei ik. ‘Je voelt je even vrij van alle ellende die zich op de planeet afspeelt. We zijn bijna bij district 6’.
Een groot massaal dorp kwam in zicht in de horizon en ik zag verschillende huizen met grote schoorstenen.
‘Fabian, kijk is naar beneden!’ riep Nivada ineens.
Mijn blik schoot naar beneden en daar zag ik al mijn vrienden met veel moeite vechten tegen tientallen hordes van ijswachters.
‘Zullen we ze is een handje gaan helpen?’ vroeg Nivada grijnzend.
Ik knikte en samen doken we naar benden.

Maltras was de eerste die ons in de gaten had en zijn mond hing open.
Ik wierp mijn boemerang en een heel tijdje ijswachters viel één voor één naar beneden.
Nivada hield haar hand open en een enorme krachtige lichtstraal spoot uit haar handpalm en sloeg in als een bom in een grote groep ijswachters.
‘Wow’ bracht ik uit.
Verschillende lichtstralen spoten uit haar handen en binnen een paar minuten lagen alle ijswachters bewusteloos op de grond.
In de verte zag ik dat er steeds meer ijswachters op ons af kwamen, onder leiding van Margriet, Cheddar en Chelsy.
‘Fabian!’ riep Vera en ik dook naar beneden, gevolgd door Nivada.
Ik omhelsde Vera en keek haar aan.
‘Het spijt me dat ik zomaar weg was’ zei ik.
‘Fabian, hoe is het mogelijk dat er nog een ster op deze planeet is?’ vroeg Maltras mij met grote ogen.
‘Dit is Nivada en ze heeft zich voor 500 jaar schuil gehouden in Cornelius’ City’ zei ik.
‘Jij bent toch niet naar Cornelius’ City gegaan hè’ vroeg Liam.
‘We leggen het jullie allemaal uit, maar eerst moeten we dit district over zien te nemen’ zei Nivada.
‘Goed plan’ zei Sandra.
Gaby, Conrad en Jersey riepen hun legers op en vervolgens renden we met z’n allen het district binnen.

Nivada opende de aanval en schoot lichtstralen af die als bommen insloegen op de wachterstorens van de ijswachters.
Ik trok Sandra mee naar een beschutte plek.
‘We moeten de leider van dit district vinden’ zei ik.
‘Goed plan’ zei Sandra.
Maar op dat moment kwam er een grote groep vuurstrijders uit de bergen gehold, met voorop een lange jongen met een lange vlecht in zijn haar.
‘VUURDISTRICT 6, VOLG MIJN VOORBEELD EN KOM IN ACTIE!’ schreeuwde hij.
Ik keek naar Sandra en beiden schoten we in de lach.
‘Ik denk dat we hem hebben gevonden’ zei Sandra.
‘Weet je, ik denk het ook’ zei ik lachend.
En wederom zwol de angst op in de ogen van de ijswachters en beetje bij beetje begonnen ze te vluchten.
Ik zag dat Margriet, Cheddar en Chelsy met open mond naar Nivada staarden, die de vluchtende ijswachters één voor één verblindde.
Ik tilde Sandra op en vloog samen met haar de lucht door en kwam neer voor Margriet en haar kinderen.
‘Margriet, wat leuk om jou weer te zien’ zei ik met een knipoog.
‘Fabian, ik zie dat je meer sterrenstof in de gezicht wilt krijgen’ zei ze op een sarcastisch toontje.
‘Je ziet het, ik heb het overleefd’.
‘Maar het blijft leuk om jou pijn te zien lijden’ zei Margriet.
Nivada kwam met een plof naar beneden en ging naast mij staan.
‘Hoorde ik jou nou zeggen dat jij Fabian pijn hebt gedaan?’ vroeg ze met samen geknepen ogen.
Margriets ogen werden groot en ze keek haar kinderen aan.
Ik keek naar Nivada en knikte.
Beide spreidden we onze armen en een golf van licht schoot tegen Margriet en haar kinderen aan en al zwevend door de lucht, gilden ze het uit.
De laatste ijswachters probeerde nog een vluchtpoging te doen, maar werden vervolgens tegengehouden door de vuurstrijders.
‘DISTRICT 6 IS IN DE HANDEN VAN DE VUURSTRIJDERS’ schreeuwde Maltras die naast de leider van 6 stond.
Iedereen lachte en sloeg kreten, inclusief mijzelf.
Maar toen zag ik Liam, Vera en Jersey op de grond zitten, naast een doorbloedde Melodie.

Reageer (2)

  • QueenOfEmerald

    Hopelijk gaat Melodie niet dood want dan is geen van de zusjes (het zijn toch zusjes?) nog bij de vuurstrijders, want de een is vermoord door de bokkenrijders, de ander is een overloopster en nu is Melodie mogelijk dood aan het gaan door de ijsstrijders, wat, volgens mij, gedeeltelijk de schuld is van Tanja.:@
    Maar ja, zoals katl1 zegt:

    Een oorlog winnen lukt nooit zonder zelf zware verliezen te lijden...

    9 jaar geleden
  • katl1

    Een oorlog winnen lukt nooit zonder zelf zware verliezen te lijden...
    SNEL VERDER

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen