Foto bij Season 4 Chapter 25

Bij deze hoofdstukje 25.
Hierna nog maar 3 hoofdstukjes en dan neem ik een kleine pauze van ongeveer 2 weken, ook omdat ik merk dat er veel lezers nog niet bij zijn :P
Enjoyy

Fabian

De deuren van de kamer van Melodie bleven gesloten en ik stond samen met Vera, Liam en Jersey zenuwachtig te wachten.
Maltras en Sandra waren samen met een aantal dokters binnen om de situatie van Melodie te beoordelen.
Haar hart klopte nog, al was ze wel erg veel bloed verloren.
District 6 was in de handen van de vuurstrijders en de wolven van Sergio’s leger hielden samen met de vuurstrijders de aanvallen van de ijswachters tegen.
Ik wist maar al te goed waarom het ijsvolk district 6 opnieuw probeerde te heroveren, het lag pal naast district 1, het koninklijke hoofddistrict.

De deuren gingen open en Maltras kwam samen met Sandra naar buiten gelopen.
‘Haar situatie is kritiek’ zei Maltras. ‘Maar we hebben kunnen vaststellen dat Melodie buiten levensgevaar is. Jullie kunnen naar binnen maar pas wel een beetje op. Ze heeft een extreem hoge lichaamstemperatuur’.
Jersey rende direct naar binnen en pakte Melodie’s hand vast.
‘Hij houd van haar’ zei Sandra tegen mij terwijl Vera en Liam alvast naar binnen liepen.
‘En zij ook van hem’ zei ik. ‘Dat is wel erg duidelijk’.
Ik liep naar binnen en ging naast Liam zitten.
‘Wat gebeurde er nou precies?’ vroeg ik aan hem.
‘We hebben eigenlijk geen idee’ zei Liam. ‘Ze werd aangevallen door twee ijswachters, maar wij dachten dat ze die wel zag aankomen. Toen plotseling viel ze flauw en doorboorde verschillende ijspegels haar lichaam’.
‘Hoe kan ze nou zomaar flauw vallen?’ vroeg ik.
‘Haar lichaamstemperatuur’ zei Vera. ‘Die is ook bizar hoog’.
‘Jersey?’ vroeg Maltras ineens achter ons. ‘Kan ik jou even spreken?’
Jersey knikte en stond op.
Ik zag hem in de deuropening heftig praten met Maltras en toen ineens werden Maltras’ ogen groot.
‘Dan is het in ieder geval duidelijk’ hoorde ik hem zeggen. ‘Vertel het ze maar’.
Jersey knikte en schoof weer terug naar binnen.
‘Wat moet je ons vertellen?’ vroeg ik.
‘Uhm, Liam, Vera, het lijkt erop dat jullie een achterneefje of nichtje gaan krijgen’ zei hij met trillerige stem.
‘Is Melodie zwanger?’ vroeg Vera met grote ogen.
‘Ik vrees van wel’ zei Jersey. ‘Het was eigenlijk niet de bedoeling, maar haar hoge lichaamstemperatuur en dat ze flauw viel kunnen maar één ding betekenen’.
‘En dat is?’ vroeg Liam.
‘Hetzelfde als wat er met Tanja is gebeurd’ trok ik als conclusie.
‘Melodie is zwanger van een vuurstrijder, dus dat betekent dat ze er nu zelf ook een is’.

Tanja

De reis naar het zuiden duurde lang.
Het plan wat Christopher, Juliette, Johno, Rogier en ik hadden bedacht zou kunnen gaan werken, maar daarvoor hadden we wel hulp nodig.
Onze toch was eindelijk aan een einde gekomen toen we het zuidelijke koninklijke kasteel zagen liggen van Margriet.
We stapten uit de wagen die voorgetrokken werd door de paarden, en liepen de elegante trap op die ons leidden naar de poorten van het kasteel.
De ijswachters maakten de deuren open en Christopher en ik liepen naar binnen.
Het ijskasteel was tweemaal zo klein als ons kasteel in Faldatror, maar eveneens zo elegant.
De lange hal liep helemaal naar achteren, waar drie stoelen stonden, met aan de zijkant een iets kleinere.
Margriet ging direct staan toen ze ons zag, gevolgd door Cheddar, Chelsy en Amira.
‘Ik denk dat je beter direct weer kunt gaan’ sprak Margriet met een harde stem.
‘Tante, ik ben hier om mijn excuses aan te bieden’ zei mijn man.
‘Het spijt me dat ik je zo behandeld heb en dat geldt ook voor jou Amira, het spijt me. Maar ik heb grootse plannen en daarbij heb ik jullie hulp nodig’.
‘Wij redden het hier prima zonder jou’ zei Margriet afwijzend.
‘Vandaar dat jullie gevlucht zijn uit district 6, wat nu weer in de handen is van het vuurtuig’ zei ik.
‘Ach, jullie weten dat natuurlijk nog niet’ zei Margriet. ‘Er is een tweede ster die zich aangesloten heeft bij de vuurstrijders. De geruchten van vroeger waren dus waar, er is wel degelijk een ster geweest die niet te grazen was genomen door de Bokkenrijders. Vandaar Hugo’s slechte jaar in de geschiedenis’.
‘Je liegt tegen me’ zei Christopher.
‘Onze moeder spreekt de waarheid’ zei Cheddar. ‘En als je het niet gelooft, ga je toch lekker in 6 kijken’.
‘Dan is het compleet logisch dat jullie gevlucht zijn’ zei Christopher. ‘En dit is nog een reden waarom het zo belangrijk is dat mijn plannen door kunnen gaan’.
Margriet keek naar haar kinderen en Amira en allemaal knikten ze.
‘Ik vergeef je broertje’ zei Amira. ‘We blijven toch familie’.
Ze stond op en gaf haar broer een knuffel.
‘Maar de volgende keer dat je me slaat, zal ik het je niet meer vergeven’.
‘Dank je’ zei hij. ‘Ga er dan maar is goed voor zitten, want ik weet zeker dat jullie mijn plan geweldig zullen vinden’.

Marcus is toegevoegd aan Character Bios 1

Reageer (1)

  • katl1

    VERDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen