Foto bij Season 4 Chapter 26

Bij deze hoofdstukje 26!
Donderdag hoofdstuk 27
Vrijdag de seizoensfinale hoofdstuk 28

Enjoy!

Fabian

Melodie was vandaag eindelijk voor de eerste keer wakker.
Ze dokters hadden ons direct weggestuurd om haar situatie te analyseren, maar het leek erop dat haar transformatie naar vuurstrijder was voltooid.
Net toen we op het punt stonden om Melodie het nieuws te vertellen, tikte er iemand op mijn schouder en stond de leider van district 6 achter me.
‘Fabian, ik wil je graag even spreken’ zei hij.
Ik keek naar de rest die inmiddels al bij Melodie in de kamer waren.
Ik kon nog net zien dat Melodie vol ongeloof haar hand voor haar mond sloeg, toen ik achter hem aan liep.

‘Mijn naam is Marcus’ zei de leider van 6. ‘Ik geloof niet dat wij elkaar al echt ontmoet hadden’.
‘Fabian, de gevallen ster’ zei ik. ‘Maar ik geloof niet dat ik mezelf echt nog moet voorstellen’.
‘Ik moest je komen halen in opdracht van de vuurkoning’ zei Marcus. ‘Hij zei dat jij hetgeen moest zien wat ik hem had laten zien’.
Ik keek Marcus vragend aan en ik schoot in de lach.
‘Ik snap er helemaal niets van’ zei ik lachend.
‘Volg mij maar’ zei Marcus. ‘Gelukkig kun je nog een beetje lachen, want als je dit ziet vrees ik dat je dat niet meer zult doen’.
Ik klikte mijn lach weg en liep achter Marcus aan.

Ik zag dat we naar een reusachtige schoorsteen liepen waar ik Maltras, Sandra en Sarah op de rand ervan zag staan.
Via een trap die rondom de schoorsteen liep, liepen we naar boven en kwamen we uiteindelijk bij de drie aan.
Ik zag direct dat er iets was waar ze alle drie naar aan het staren waren.
‘Maltras?’ vroeg ik voorzichtig.
Toen hij zich omdraaide zag ik twee dingen tegelijkertijd.
De tranen in zijn ogen en die van de vuurprinsessen en daarbij zag ik over zijn schouder een muur van ijs staan, die ver weg aan de horizon stond.
‘Nóg een ijsmuur?’ vroeg ik geschrokken.
‘Dat zie je goed’ zei Maltras terwijl hij diep zuchtte.
‘Wat ligt erachter?’ vroeg ik.
‘Beloof je me dat je de hoop niet op zult geven als je mijn antwoord hoort?’ vroeg Maltras.
Ik knikte en ging naast Sandra staan, aan de reling van de schoorsteen.
‘Achter die muur ligt district 1, ons paleis, ons leger, onze hoop en ons doel om heen te gaan’.
‘De muur is groter en dikker dan de vorige’ zei Sarah. ‘Hier komen we niet doorheen’.
‘Oh ja wel’ zei ik. ‘Ten eerste, we hebben veel meer vuurstrijders dan toen. Ten tweede hebben we nu een tweede ster en ten derde, je zegt het zelf, dat is ons doel om heen te gaan, daar ligt onze hoop, want als we dat district hebben, dan betekent dat dat we het vuurrijk weer volledig terug hebben’.
‘Fabian heeft gelijk’ zei Sandra. ‘We mogen de hoop niet laten varen, nu niet, nooit niet. We gaan naar beneden en maken plannen over het verloop van de toekomst. Want rondom die muur liggen nog steeds 4 districten die wachten om overgenomen te worden’.

Eenmaal in de vergaderzaal van district 6 aangekomen, gingen we rond een langwerpige tafel zitten waar op verschillende plekken roest zat.
Je kon wel merken dat we hier in een smederijdistrict zaten.
De deur ging open en Vera, Liam, Jersey en Melodie in een rolstoel kwamen de zaal binnen.
‘Melodie, gaat het weer met je?’ vroeg Maltras direct.
‘Lichamelijk gaat het de goede kant op, maar geestelijk is het nog een beetje een kliederboel. Te horen krijgen dat je én zwanger bent én een vuurstrijder is toch een beetje teveel van het goede’.
‘Maar toch wil ik je van harte feliciteren. Dat Jersey en jij gek op elkaar waren was geen geheim meer’ zei Maltras lachend.
‘Maar nu gaan we naar de orde van de vergadering. We hebben een nieuwe ijsmuur ontdekt die district 1 volledig afschermt van de buitenwereld. Maar dat is een zorg voor later, want district 2, 3, 4, en 9 moeten nog steeds overgenomen worden’.
‘Mijn voorstel is 9’ zei Sandra. ‘Bij mijn weten zitten daar de vuurstrijders die over de beste vechttechnieken beschikken’.
‘Ja, vuurdistrict 9 heeft echt geweldige vechttechnieken’ zei Maltras. ‘En daarbij hebben we dan district 5 tot en met 14 in handen en zijn het alleen nog maar de eerste 4 districten’.
‘Ik vind het prima’ zei ik. ‘Ik ben erg benieuwd naar de vechttechnieken’.
‘Dan is mijn voorstel om vanavond nog te vertrekken. We komen door district 7, dus daar kunnen we eventueel de nacht doorbrengen zodat we fit aankomen bij district 9’ zei Maltras.
De deur ging open en Nivada stak haar hoofd om te hoek.
‘Sorry dat ik stoor, maar er zijn twee mannen voor de vuurkoning en Fabian’.
Ik keek Maltras vragend aan en liep samen met hem naar de poorten van district 6.

Toen we daar aankwamen stonden er twee brede mannen voor de deur in element-loze kleding.
‘Goedendag heren’ zei Maltras. ‘Kan ik jullie helpen?’
‘We zijn hier om de vuurstrijders te versterken’ zei een van de twee mannen.
‘Vera, Liam en Melodie waren bij ons langs gekomen maar in eerste instantie hadden wij nee gezegd, maar daarop willen we alsnog terug komen’.
‘Dan zijn jullie hier van harte welkom’ zei Maltras. ‘Welkom bij de vuurstrijders, we zullen jullie direct naar de andere strijders brengen’.
Maltras liep weg met de twee mannen en ik besloot om weer terug te gaan naar de rest, want vanavond zouden we nog vertrekken richting district 9.

Reageer (3)

  • katl1

    Snel verder!!!!

    9 jaar geleden
  • QueenOfEmerald

    Ik heb zo een vermoeden dat die twee mannen wel wat gaan betekenen in het verhaal en als dat niet zo zou zijn heb ik geen idee waarom je dat op het einde er bij hebt gezet.
    En ik moet zeggen, die ijsjes houden precies van ijsmuren maken. xD

    9 jaar geleden
  • zoekwoord

    Ik ben weer bijgelezen xD, leuk stukje, ben benieuwd naar district 9!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen