Foto bij Season 4 Chapter 28 - Season Finale

Bij deze de seizoensfinale van Season 4!
Enjoyyy

Fabian

Ik vloog zo snel als ik kon naar de plek waar de gil vandaan gekomen was en ik zag Sandra, Sarah en een donkere man op hun knieën zitten naast het lichaam van Nivada.
Ik rende direct op Nivada af en bekeek haar gezicht.
‘Sterrenstof’ zei ik toen ik de felrode brandblaren op haar gezicht zag.
‘Geen zorgen, dit komt weer goed’.
Ik was opgelucht dat Sandra en Sarah niets was overkomen en ik keek naar de donkere man.
‘Nooit geweten dat er twee sterren op deze planeet waren’ zei hij. ‘Ben jij de recente gevallen ster?’
‘Dat klopt, mijn naam is Fabian’ zei ik terwijl ik zijn hand schudde.
‘Mijn naam is Tyler en ik ben de leider van vuurdistrict 9’ zei hij vervolgens.
‘Tyler, we hebben de steun van dit district nodig om dit gevecht te winnen’ zei Sandra.
‘Geen zorgen’ zei hij. ‘Mijn mensen hadden in eerste instantie geen hoop, maar aangezien jullie met zoveel zijn, weet ik zeker dat ze op ieder moment in actie zullen’.
Tyler was nog niet uitgesproken over ik zag verschillende donker gekleurde mensen over de obstakels midden in het district heen komen.
Ze hadden allemaal twee gouden staafjes in hun handen waarmee ze op de ijswachters af renden.
Net voordat ze de ijswachters naderden, klapte de staafjes open en hadden ze twee waaiers in hun handen.
Bij elke beweging die ze met de waaiers maakten, kwamen er vuurwolken vanaf die allemaal stuk voor stuk tegen de ijswachters opbotsten.
‘Wat gaaf’ bracht ik uit.
‘District 9 is gewoon de gaafste van allemaal’ zei Tyler lachend.
‘Oh please, laat me niet lachen’ zei Sarah lachend.
‘U lacht al, schoonheid’ zei Tyler met een knipoog waardoor Sarah rood aan liep.
Ik keek toe hoe Vera en Liam en samen met de element-loze strijders het opname tegen de laatste ijswachters.
‘STER!’ brulde iemand ineens achter me.
Ik draaide me om en zag Juliette met een doorbloed gezicht achter me staan.
‘Denk jij dat jij mij zo kunt behandelen?’ vroeg ze met samengeknepen ogen.
Nog voor ik iets kon zeggen, klapte Tyler zijn waaiers uit en met een vuurwolk werd Juliette uit het district geschoten.
‘Nooit praten, alleen maar vechten in een oorlog’ zei Tyler.
Plotseling, alsof de ijswachters het hadden afgesproken, trokken ze zich allemaal op het zelfde moment terug en stonden we in een verwoest district met alleen maar vuurstrijders en element-loze strijders.
Iedereen keek elkaar aan alsof er ieder moment weer een aanval kon plaats vinden.
‘Uuhm, ik denk dat we zojuist de ijswachters verjaagd hebben’ zei Maltras twijfelachtig.
‘Het maakt niet uit of ze terug komen, want wij zullen het district nu goed beschermen tegen hen. DISTRICT 9 IS VANAF VANDAAG VERLOST VAN DE IJSWACHTERS’ schreeuwde hij.
Alle vuurstrijders sloegen luidde kreten en iedereen kon zijn geluk niet op.
‘Fabian, we hebben gewoon district 5 tot en met 14 terug in handen!’ riep Sandra blij.
‘En dat was allemaal niet gebeurd als jij mij niet gered zou hebben van de Bokkenrijders’ zei ik lachend.
Op dat moment deed Nivada haar ogen open en ik hurkte naast haar.
‘Wat is er gebeurd?’ vroeg ze met een bibberende stem.
‘Je hebt sterrenstof in je gezicht gekregen’ zei ik. ‘Het is iets waar wij als sterren niet tegen kunnen. Aangezien het de eerste keer was, zullen de klachten wel snel verdwijnen’.
‘Waar zijn de ijswachters?’ vroeg Nivada.
‘Ze zijn zomaar allemaal vertrokken’ zei ik. ‘We hebben het district in handen’.
Vera en Liam kwamen op mij af gerend en Vera omhelsde mij.
‘Niet te geloven hè’ zei ze. ‘Nog maar 4 districten te gaan en dan hebben we alle 14 de districten in handen’.
‘DAAR MOET OP GEDRONKEN WORDEN’ riep Sebastiaan vanaf een verhoging.
Iedereen juichte blij en vervolgens werden de biervaten geopend.
‘En deze keer ga je niet zeuren omdat we een feestje houden’ zei Sandra lachend.
‘Deze keer zitten we ook niet één dag voor een districtsovername’ zei ik lachend terug.
‘Kom maar op met dat bier’.
En samen liepen we richting het hoofdplein, waar we een ouderwets gezellige avond zouden hebben.

De eerste biervaten waren op en iedereen stond lachend bij elkaar.
Ik zag dat de wolven van Sergio het district omsingelden, waardoor ik een extra veilig gevoel kreeg.
Vanaf een afstandje hield ik Sandra en Sarah in de gaten die bij Tyler stonden, zodat ik kon zien waar ze allemaal naar toe gingen.
‘Fabian?’ hoorde ik Vera ineens zeggen. ‘Fabian heb je überhaupt wel iets gehoord van wat ik net tegen je heb verteld?’
‘Sorry, ik was er even niet bij met mijn gedachten’ gaf ik eerlijk toe. ‘Wat zei je?’
‘Jersey stuurde net een audiobericht naar hier vanuit 6’ zei Vera. ‘Hij vertelde dat alles goed ging met Melodie en dat ze haar eerste vuur had afgeschoten’.
‘Super vet’ zei ik. ‘Dus nu is ze een officiële vuurstrijder’.
‘Ja en wij krijgen er een achterneefje of nichtje bij’ zei Liam vrolijk.
‘Hier iemand nog een biertje?’ vroeg Sebastian met een dubbele tong.
‘Nee dank je’ zei ik lachend en mijn blik ging direct weer naar Sarah en Sandra, maar tot mijn grote schrik stonden ze niet meer op dezelfde plek.
Ik rende direct naar Tyler toe en tikte op zijn schouder.
‘Waar zijn Sandra en Sarah?’ vroeg ik.
‘Daar’ zei hij en hij wees naar de andere kant van het hoofdplein, waar ze stonden te kletsen met Gaby en Conrad.
‘Oké, dan is het goed’ zei ik en ik liep weer terug naar Vera, Liam en Sebastian.
‘Wat was dat nou?’ vroeg Vera toen ik terug aan kwam.
‘Ik moest even iets checken’ zei ik en ik nam een slokje van mijn vruchtensap.
Op dat moment zag ik dat Sandra en Sarah om zich heen keken en kwamen vervolgens naar mij toegelopen.
‘Fabian, heb jij Maltras gezien?’ vroeg Sandra.
‘Waarschijnlijk ergens tussen de feestende massa’ zei ik.
‘We kunnen hem nergens vinden’ zei ze vervolgens.
‘Ik zoek wel vanuit de lucht’ zei ik.
Ik sprong de lucht in en doorzocht vanaf boven het hele district.
Ik had Maltras al direct gevonden.
Hij liep met twee vuurstrijders een rondje rond het district en hier en daar bekeek hij sommige huizen en obstakels.
Ik vloog terug naar beneden, waar Sandra en Sarah mij vragend aankeken.
‘Hij loopt een rondje door het district met twee vuurstrijders’ zei ik.
‘Oh, ik wil het district ook beter verkennen’ zei Sarah.
‘Dan ga ik wel met jullie mee’ zei ik. ‘Want ook ik ben best benieuwd’.
Ik zette mijn glas weg en liep vervolgens met de twee vuurprinsessen weg van het feest.

Het district was indrukwekkend opgebouwd met verschillende huizen die soms op elkaar stonden en andere stonden gewoon netjes naast elkaar.
De obstakels tussen de huizen door waren vooral klimwanden, reusachtige klimrekken en evenwichtsbalken.
‘Ze houden hier erg van trainen zo te zien’ zei ik.
We liepen tussen verschillende huizen door, weer richting het feest.
We waren net wat grote huizen gepasseerd toen ik we opeens Maltras zagen lopen samen met de twee vuurstrijders.
Net voordat Sandra haar vader kon roepen, sprongen er twee element-loze mannen uit de bosjes.
Ze ontwikkelden razend snel een ijspegel in hun handen en vielen daarmee de vuurstrijders vanachter mee aan.
Nog voor de vuurstrijders op de grond vielen.
Nog voor Sandra, Sarah of ik een kreet konden slaken.
Nog voor Maltras zich ook maar om kon draaien, doorboorde de twee mannen de ijspegels diep door de schedel van Maltras heen.
Sandra en Sarah krijsten het beide uit en Maltras zakte door zijn knieën en viel voorover op de grond neer.
De muziek van het feest ging direct uit en overal kwamen vuurstrijders aan die vervolgens huilend of schreeuwend door hun knieën zakten.
Vera en Liam hielden de twee mannen onder schot met hun pijl en boog en Nivada sprong tussen de twee mannen in.
Steeds meer vuurstrijders zagen het dode lichaam van hun grote leider liggen en zakten huilend op de grond.
‘Wie zijn jullie!’ schreeuwde Nivada naar de twee mannen.
‘Wij zijn twee ijswachters, vermomd als element-loze strijders’ zei de ene met een bibberende stem.
‘Wat was jullie opdracht en van wie kwam die af. Spreek of ik zal jullie vermoorden op de meest pijnlijke manier’ schreeuwde Nivada.
‘We hadden de opdracht gekregen van ijskoning Christopher om de vuurkoning en vuurprinsessen te vermoorden’ zei de andere man terwijl hij zijn adem halverwege stokte.
Mijn ogen werden groot en ik keek naar Sandra en Sarah die elkaar huilend vast hadden.
Ik dracht direct aan het briefje van The Frozen Prinsess.
Zij had ervoor gezorgd dat de vuurprinsessen nu nog in leven waren.
Wie het ook was, het was duidelijk dat ze me wilde helpen in deze oorlog.
Nivada draaide zich om naar Vera en Liam en knikte.
Ze lieten hun pijlen los die de kelen van de mannen doorboorden.
Ik keek naar het lichaam van de vuurkoning en daarna naar alle vuurstrijders die huilend of gillend op de grond lagen.
De leiders van de districten stonden bij elkaar en sommige barstte in huilen uit bij de ander.
Een lange tijd bleef het stil en het enige wat te horen was, waren de huilende vuurstrijders.
Ik besloot om de stilte te doorbreken en deed een stapje naar voren.
‘Onze vuurkoning is ons ontnomen’ zei ik door mijn tranen heen.
‘Er was geen groter voorbeeld voor ons, dan hem. Hij is samen met mij een missie gestart die voltooid moet worden. Want als Maltras iets gewild zou hebben, dan was het wel dat wij de oorlog door zouden zetten. In tijden van oorlog is er meestal nauwelijks tijd voor een vaarwel, maar bij dit verlies wil ik toch graag stil staan. Het vuurvolk zit zonder leider, maar gelukkig heeft hij ons een prachtige dochter geschonken’.
Ik bleef even stil en richtte mijn blik op Sandra.
‘Vuurprinses Sandra, bij deze geef ik jou mijn trouw en mijn krachten en zal ik jou steunen en volgen waar jij ook zal gaan’.
Het gehele vuurvolk zei mijn woorden door hun tranen na terwijl ze hun vuist op hun hart hadden liggen.
Het gehuil van Sandra was door de zinnen van het vuurvolk heen te horen en het was een geluid die ik nooit meer zou vergeten.
‘LANG LEVEN VUURKONINGIN SANDRA!’ schreeuwde ik zo hard als ik kon.
‘LANG LEVEN VUURKONINGIN SANDRA, LANG LEVEN VUURKONINGIN SANDRA, LANG LEVEN VUURKONINGIN SANDRA!’ weerklonken de stemmen van het vuurvolk samen.
Sandra stond op en rechtte haar rug.
Haar ogen gingen van verdriet naar woede gemengd met elegantie, want één ding wist ik zeker, ze zou er als vuurkoningin alles aan doen om haar vader te wreken.

Net op het moment dat Sandra iets wilde zeggen, kwam er een audioboodschap binnen vanuit het hoofdplein.
‘District 6, district 14 hier! We worden aangevallen door het ijsleger!’
‘District 6, district 13 hier! Het ijsleger valt ons district binnen!’
‘District 6, district 12 hier! Al meer dan de helft van onze vuurstrijders zijn vermoord’.
‘District 6, district 11 hier! We staan aan de verliezende kant!’

En op dat moment, wist ik dat het allemaal één groot complot was, van de koninklijke ijsfamilie.
Ze wisten dat de dood van Maltras ons allemaal even non actief zou maken en die kans hadden ze gepakt om de vuurdistricten aan te vallen.

Er was maar één ding duidelijk,
de oorlog tussen ijs en vuur, was nog lang niet voorbij……

Tyler is toegevoegd aan Character Bios 1 en district 9 is toegevoegd aan Visuals.
Dit was het einde van seizoen 4.
Er volgt zondag nog een proloog van seizoen 5 en een stukje informatie op de hoofdpagina.
Daarna zal ik iets meer dan een week pauze nemen.
Tot seizoen 5 :D

Reageer (5)

  • Basim

    Hoppa, ik ben bij hoor ;')

    Jeetje, wat hou jij van cliffhangers zeg! :P

    9 jaar geleden
  • zoekwoord

    ja tuurlijk, stop hier...

    9 jaar geleden
  • QueenOfEmerald

    Eigelijk had ik zoiets al half verwacht. :S

    9 jaar geleden
  • katl1

    Oké, ik had verwacht dat er iets vreselijks ging gebeuren en misschien ook wel dat iemand zou sterven, maar dit... op deze manier...
    ALS DE BLIKSEM VERDER JIJ! OF IK TROUW MET EEN VUURSTRIJDER, RAAK ZWANGER, EN KOM JE MET VUUR BESTOKEN TOT HET VOLGENDE HOOFDSTUK/SEIZOEN ER IS

    9 jaar geleden
  • Itsuki

    O.O
    Wow dat was onverwacht

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen