Foto bij Season 5 Proloog

Bij deze de proloog van Season 5!
Enjoy

Fabian

Het was stil in het donkere bos van district 7, en als ik stil bedoel, bedoel ik ook echt muisstil.
Het enige wat te horen was, was de wind die door de bladeren van de bomen blies.
We stonden met z’n allen in een grote kring rondom het graf van Maltras, wat gemaakt was door de smids van district 6.
Het stond middenin het district, gehuld tussen de reusachtige bomen van het district.
Sandra stond voor de opening van het graf, met Sarah en mij aan haar zijde.
Een stukje verderop stonden Liam en Vera naast de rolstoel waar Melodie in zat.
Voor de rest was de meeste ruimte opgevuld met vuurstrijders die met tranen in hun ogen naar hun nieuwe vuurkoningin keken.
Sandra draaide zich om en zuchtte diep.
‘Terwijl de leiders van de districten samen met vuurstrijders en Nivada aan het vechten zijn tegen de ijswachters in district 11, 12, 13 en 14, nemen wij hier afscheid van onze grote leider en mijn vader.
In deze donkere dagen zetten we grote vraagtekens bij de toekomst, maar ik kan jullie één ding beloven. Ik zal er alles aan doen om jullie veilig te houden, om jullie te leiden in deze oorlog, om de laatste districten in handen te krijgen en te behouden. En om daarna dwars door het ijsrijk, richting Faldatror te trekken om voor eens en voor altijd af te rekenen met de koninklijke ijsfamilie. Want ik zal mijn vader wreken, al is dat het laatste wat ik doe’.
Ik gebaarde naar de smids van 6 en met z’n zessen liepen ze richting het stalen graf waar Maltras in lag.
Met alle kracht die ze in zich hadden, trokken ze de stalen deur dicht en bogen eervol naar hun vuurkoningin.
Ik wilde net een hand op Sandra’s schouder leggen toen onze aandacht getrokken werd door voetstappen die op gedroogde bladeren liepen.
Ik draaide me om en zag dat ons leger met te neergeslagen blikken op ons af kwam.
Sandra liep direct op hun af en het leger stond een paar meter voor ons stil.
‘Wat is er gebeurd?’ vroeg ik toen Nivada een stap naar voren deed.
‘Ze waren met teveel’ zei ze droevig. ‘Het leken net op hol geslagen beesten die maar één doel hadden en dat was om zoveel mogelijk van ons te vermoorden’.
‘Wat is er gebeurd met de districten?’ vroeg Sandra.
‘We konden nog nét op tijd de meeste vuurstrijders evacueren naar district 10’ zei Sebastian.
‘Maar district 11 tot en met 14 hebben we niet meer kunnen redden. Ze zijn totaal verwoest en er is niets meer van over. We zijn ze kwijt’.

En hiermee is de toon gezet voor Season 5!
Op de hoofdpagina is de titel van Season 5 weergegeven met daarbij een stukje tekst.
Ook is er een recente nieuwe kaart toegevoegd aan de Visuals.
Tot volgende week allemaal (ik ga lekker een weekje naar Terschelling voor school) (doeg)

Reageer (2)

  • katl1

    Snel verder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    9 jaar geleden
  • Basim

    Veel plezier op Terschelling!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen