Foto bij Season 5 Chapter 1

Jahoor daar ben ik weer :)
Na een geweldige week in Terschelling, bruis ik weer van de inspiratie.
Bij deze het eerste hoofdstukje van seizoen 5!
Enjoy!

Onbekend

Ze denken dat ik dood ben, maar dat ben ik niet.
Maar als ik alle dingen zie die op dit moment aan de gang zijn op de planeet, dan had ik liever gewild dat ik niet gered was door de waarzegster.
Cornelius’ City was een grote puinhoop sinds Nivada, Fabian en de wolvenjongen alles hadden blootgesteld aan de inwoners.
Cornelius was veranderd in een dictator en alles en iedereen moest zich aanpassen aan zijn wensen.
Dagelijks probeerde mensen te ontsnappen.
Als je geluk had, lukte je poging en ontkwam je aan de macht van Cornelius.
Als je pech had, werd je betrapt en vervolgens tot de dood veroordeeld.
Eigenlijk zou ik dat gewoon het liefste willen, betrapt worden bij een ontsnappingspoging om dan vervolgens alles en iedereen te mogen vergeten.
Maar dat kon ik Margaery niet aan doen.
Ze had mij in haar glazen bol vermoord zien worden door een Bokkenrijder en was vervolgens mij gaan zoeken om mij weer tot leven te brengen.
De reden is voor mij tot de dag van vandaag nog steeds onduidelijk, maar zonder haar had ik niet geweten wat er allemaal af aan het spelen was op de planeet.
Ik had de gehele situatie mogen aanschouwen vanuit haar magische glazen bol.
Er waren eigenlijk slechts twee personen waarvan ik steken in mijn maag kreeg.
De een miste ik ontzettend, de ander mocht voor mijn ogen dood vallen.
De een was een vuurstrijder geworden, de ander een ijskoningin.
De een was zwanger en de ander ook.
De een was mijn zusje en de ander ook.
De een heette Melodie en de ander Tanja.
Mijn naam is Lilly en hoe krijg ik in godsnaam ooit mijn familie weer terug bij elkaar.

Fabian

De vuurstrijders waren vergaan, verloren of zo voelde het in ieder geval.
Na de ondergang van district 11 tot en met 14, waren alle leiders terug gegaan naar hun eigen district, zodat ze daar aanwezig zouden zijn als ze werden aangevallen.
Ik was samen met vuurkoningin Sandra, Sarah, Sebastian, Gaby, Vera, Liam, Nivada, Sergio en Ferdinand terug gegaan naar district 5, aangezien we daar het beste beschermd konden worden.
We hadden beter naar district 7 kunnen gaan, maar dat was te voor de hand liggend tegenover de ijswachters.
Ik stond voor het raam in het bovenste kamertje van het paleis van Gaby, wat uitzicht had over een groot gebied.
Naast mij stond de vuurkoningin, die vol zorgen naar de ijswachters stond te staren die tussen de districten door paradeerden.
‘Ik had nu dood moeten zijn’ zei Sandra plotseling naast me.
Ik keek haar aan en zuchtte diep.
‘Ze wilde gewoon in één klap de hele koninklijke vuurfamilie uitroeien’ zei ze.
‘Maar dat is ze niet gelukt’ zei ik. ‘Het is echt te afgrijselijk voor woorden dat we Maltras nu moeten missen, maar hij heeft ons een prachtige dochter achtergelaten. Een koningin waarvoor ik zou sterven’.
‘Dat is lief van je’ zei Sandra. ‘Maar kijk naar de vuurstrijders. Al hun hoop en moed is in één klap weggevaagd. Ze zijn verloren en hebben absoluut geen vertrouwen meer in de toekomst nu we binnen één dag 4 districten kwijt zijn. De districten zijn niet zomaar overgenomen, maar ze zijn echt vernietigd, weggevaagd. We zijn honderden, zo niet duizend vuurstrijders kwijtgeraakt’.
‘Sandra, jij moet ze hun hoop weer terug geven’ zei ik.
‘Ik weet niet hoe’ zei de vuurkoningin.
‘Wees de leider die ze nu moeten missen. Ben er voor hen, laat zien dat je voor hen door het vuur gaat. En ik weet dan zeker dat ze je zullen volgen en dat ze je dan bij staan, geloof me’.
‘Ik ben gewoon bang Fabian’ zei ze. ‘Bang om te falen’.
‘Sandra, als er iemand is geweest die iedereen erdoorheen heeft gesleept, dan ben jij het wel. Zonder jou hadden we district 5 en 8 niet eens in handen gehad. Jij bent een geweldige vuurkoningin en ik weet zeker dat je dat ook altijd zal blijven’.
‘Maar ik kan het niet alleen’ zei ze. ‘Ik heb zowel jou als Nivada nodig om de mensen weer aan het vechten te krijgen’.
‘Dan is hier het plan’ zei ik. ‘Eerst de vuurstrijders hun hoop terug geven, daarna de 4 overgebleven districten en daarna het ijsrijk aanvallen’.

Tanja

‘En hierbij hef ik het glas op onze geweldige overwinning’ zei Christopher triomfantelijk terwijl hij zijn glas omhoog hield.
‘Ik moet toegeven, ik ben onder de indruk’ zei Margriet. ‘Én de vuurkoning is dood én 4 districten zijn verdwenen als sneeuw voor de horizon’.
‘Ik heb nooit aan je getwijfeld’ zei ik terwijl ik mijn man een kus op zijn wang gaf.
‘Een koning en broer om trots op te zijn’ zei Amira.
‘Beetje jammer dat het me wel een litteken op mijn gezicht heeft gekost’ zei Juliette.
‘Je bent nog steeds mijn beeldschone zus’ zei Christopher.
Op dat moment kwamen Johno en Rogier binnen gelopen.
‘Mannen’ zei Christopher direct. ‘Wat ben ik ongelofelijk trots op jullie. Jullie hebben het vuurleger overtroffen en 4 districten weten te vernietigen. Schuif een stoel aan en drink samen met ons op ons succes’.
‘Met alle plezier, majesteit’ zei Rogier.
‘Hoe zit het met de beveiliging van districten 1 tot en met 4?’ vroeg Margriet.
‘Dat wordt perfect geregeld door uw kinderen’ zei Johno. ‘Maar er is niet veel beveiliging nodig. Geen enkele vuurstrijder begint nu nog een opstand. Nog even en we hebben alle districten weer netjes terug in handen’.

Reageer (3)

  • QueenOfEmerald

    Bij de zin 'Ze had mij in haar glazen bol vermoord zien worden door een Bokkenrijder en was vervolgens mij gaan zoeken om mij weer tot leven te brengen.' had ik direct door dat het over Lily ging en zeker toen ze zei/dacht 'De een miste ik ontzettend, de ander mocht voor mijn ogen dood vallen.' Was ze daar trouwens al toen Fabian daar was? Ik zou blij moeten zijn dat ze terug leeft maar ik te veel boeken gelezen waarbij het erger is om te leven dan om dood te zijn. En waarom is ze terug gebracht? Is zij of de waarzegster de Frozen Princess? (Dat lijkt me opeens heel logisch.) oeps mijn reactie is een beetje lang gewordenxD

    9 jaar geleden
  • zoekwoord

    Hoe was de vakantie?!?

    9 jaar geleden
  • katl1

    Snel verder!!!!!!!!!!!!!!!!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen