Foto bij Season 5 Chapter 2

En bij deze hoofdstukje 2 :D
Ik heb het erg druk, maar ik probeer steeds om de 2 à 3 dagen een hoofdstukje te activeren.
Enjoy!

Fabian

Het was de eerste vergadering zonder vuurkoning Maltras.
Alle leiders van de districten waren aanwezig, inclusief Vera, Liam, Melodie, Nivada, Sergio en ik.
We zaten nog steeds in district 5, wat voor ons gevoel het veiligste district was.
Het was omringd door vuurdistricten en element-loze dorpen.
‘We zijn hier bijeen gekomen om onze plannen voor de toekomst te bespreken’ begon Sandra.
‘Hoe zwaar deze tijden voor ons ook zijn, we zijn samen met mijn vader een missie begonnen en die zullen we nu gaan afmaken. Er zitten nog steeds vier districten in complete chaos en waarschijnlijk zijn daar de omstandigheden nu erger geworden. We zullen er alles aan moeten doen om de mensen weer hoop te geven en het lijkt me een mooi begin om daarbij een vers nieuw district bij te betrekken. Dus welk district gaat het worden? 2, 3 of 4?’
Ik bekeek de kaart waar nu districten 11 en 14 vanaf gehaald waren. Het zag er vreemd uit, die lege plekken in het noorden.
‘Ik stel voor district 2’ zei Sarah. ‘Het is omringd door onze eigen districten en het ligt er van het ijsrijk vandaan’.
‘Ja, maar we hebben een nieuw leger nodig en die gaan we niet vinden in 2’ zei Tyler. ‘Geloof me, ik ben er een aantal keer geweest, aangezien 9 er dichtbij ligt, maar de mensen daar zijn meer van de strategie en niet van het vechten’.
‘Strategie zou anders goed van pas komen’ zei Vera.
Het bleef even stil en ik dacht na.
‘We hebben meer mankracht nodig om uiteindelijk district 1 over te nemen’ zei ik. ‘Maar om mankracht te krijgen hebben we wel strategie nodig. Ik stel toch voor om eerst 2 over te nemen en daarna pas 3 en 4’.
‘Haha, district 4. Ik kijk nu al uit naar Ingrid’ zei Marcus lachend.
‘Wat is daar zo grappig aan?’ vroeg Liam.
‘District 4 is nogal een apart district’ zei Sandra. ‘Ze worden ook wel de hippies genoemd en hun leidster is een beetje zweverig, maar krijg er geen ruzie mee want vechten kan ze als de beste’.

Op dat moment sprong het beeldscherm aan en weerklonken er trompetten door de luidsprekers.
De vier verwoeste districten verschenen in beeld, gevolgd door de hele koninklijke ijsfamilie.
‘Beste inwoners van Adrastea’ klonk de stem van Christopher.
‘Zeer recent heeft het ijsvolk een geweldige stap dichterbij de overwinning gezet. Zowel de vuurkoning als de vier noordelijke districten zijn vergaan, net zoals de hoop van de vuurstrijders. IJswachters marcheren over de gehele planeet, terwijl de vuurstrijders terug gedoken zitten in hun districten. Maar de hoop is nog niet verloren voor degene die nog geen partij gekozen hebben. Sluit je aan bij het ijsvolk en ik garandeer jullie een veilige omgeving en een leger wat voor de klaar staat ten alle tijden. Of sluit je aan bij de vuurstrijders, die zojuist al hun hoop en moed verloren zijn door het verliezen van hun o zo grote leider. De keuze is aan jullie, maar ik denk dat de keuze vrij makkelijk is’.
Het beeld ging op zwart en ik keek naar Sandra.
‘Dank je wel, ijskoning’ zei ze lachend. ‘Bij deze heb je alle hoop, moed en woede teruggegeven aan de vuurstrijders’.

Tanja

‘Geweldig’ pracht Johno uit. ‘Erg overtuigend’.
We kwamen omhoog van onze stoelen en liepen naar de tafel wat vol stond met eten en drinken.
‘Deze promo zal ik vaak gaan herhalen over de hele planeet en ik weet zeker dat alle twijfelaars zich bij ons aansluiten’.
‘Laten we toosten op ons succes’ zei Christopher lachend en hij hief zijn glas.
Ik liet het glas champagne staan en wreef over mijn buik.
‘Voor jou is er natuurlijk een vers geperst sapje’ zei Amira glimlachend terwijl ze mij een glas aanbood.
‘Niet te geloven dat je al zo goed kunt zien dat ik zwanger ben’ zei ik grinnikend.
‘Laten we dit geweldige feestje doorzetten in de koninklijke zaal’ zei Margriet.
Iedereen stemde voor en samen liepen we richting de grote zaal.

Toen we bij de grote zaal aankwamen, zag ik meteen dat er iets niet klopte.
Onze tronen waren aan de kant geschoven en ik sierlijke letters stonden verschillende zinnen geschreven.
Pas toen ik dichterbij kwam, kon ik lezen wat er stond en naast me hoorde ik dat Christopher zijn glas op de grond liet vallen.
Langzaam schoven mijn ogen over de volgende woorden.

Feest jij maar, lach jij maar, jouw ondergang komt nog wel.
Jouw hele leven zit vol met leugens waar jij helemaal niets vanaf weet.
Want ik heb een leuk nieuwtje voor je.

JIJ BENT NIET DE ECHTE EIGENAAR VAN DE TROON.

Jouw grootste vijand loopt op de planeet rond, zonder dat iemand het ook maar weet.
Dus daarom een leuk raadseltje voor je.
Wie zou de echte eigenaar van de troon zijn, en misschien spannender nog, wie ben ik?

Mijn schuilnaam is The Frozen Princess

Reageer (3)

  • QueenOfEmerald

    Ik vermoed nog steeds dat die waarzegster de Frozen Princess is. Dit is trouwens een leuke verrassende verandering, ik denk dat Christopher nu ofwel dat compleet negeert en an niemand iets laat merken ofwel heel druk bezig gaat zijn met zoeken wie de Frozen Prinsess is en of ze de waarheid heeft.
    De echte troonopvolgster, is dat dan de geheime, oudere zus van de valse ijkoning.
    Geduld, Dubhe, geduld. Dan zullen al je vragen beantwoord worden (hopelijk)

    9 jaar geleden
  • katl1

    Huh? Ik dacht (hoopte) dat het Tanja was...
    Ow, misschien die zus van hen?
    Maar dan nog, waarom zou die dan wel recht hebben op de troon?
    Raadsels, raadsels
    SNEL VERDER

    9 jaar geleden
  • zoekwoord

    Uhm, nee, zou niet weten wie het zou kunnen zijn...

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen