Het zoeken had niet lang geduurd want op hetzelfde moment sloegen een soldaat en een oudere jager een weg in. Liliane besloot ze te volgen. Onderweg kreeg ze vaak het gevoel dat de oude jager wist dat ze daar was. De jager had een zilverwitte baard met hier en daar nog een streepje grijs. Op een van de momenten dat hij zich ogenschijnlijk op zijn gemak zich had omgedraaid had ze ook een glimp goud rond zijn hals gezien. Eerst had ze gedacht dat de jager zich inderdaad gewoon eens uitstrekte als hij zich omdraaide. Alleen deed. hij dat een beetje te vaak om toeval te zijn. Daardoor besloot Liliane iets voorzichtiger te zijn en liep ze wat trager. Uiteindelijk waren ze bij een hutje aangekomen. Er zat een jager op het terras en aan zijn houding kon Liliane zien dat hij wist dat er iets mis was. De jongere jager stond langzaam recht en snelde naar de soldaat en de oudere jager. Liliana had gezien hoe de jager letterlijk instort toen hij het nieuws hoorde. Geschokt had het meisje toe gekeken hoe de jager schreeuwend Een pijl op de roos wat verder afschoot. Verschrikt was ze achteruit gesprongen en een seconde had ze gedacht dat de oudere jager haar had gezien. Haar ogen waren rood geweest want zij was de oorzaak van die woede van de jager. Door haar was de witte koerierster dood. Het was beter als zij gewoon gestorven was niemand keek toch naar haar om. Al huilend en denken was ze de jagers uit het oog geraakt. Ze had daar ongeveer een uur gezeten. Toen ze merkte dat de jager en de soldaat weg waren. Ze sprong recht en liep het padje richting het dorp af. Ze verschoot zich een ongeluk toen er plots een pijl voor haar voeten eindigde.

Reageer (1)

  • dayxdreamer

    Will mag het dan zo erg vinden dat Alyss dood is, hij gaat je echt geen kwaad doen. Geen zorgen meisje

    snel verder

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen