Foto bij W65

“Kom binnen, meisjes”, zei Faragonda kalm. Bloom en Tecna liepen het kantoor in. “Wat brengt jullie hier zo vroeg?”
“Ik kon niet slapen”, mompelde Bloom. Faragonda keek haar aan.
“Dat begrijp ik, maar slaap is belangrijk.”
“Het lukt gewoon niet. Iedereen vindt mij een monster.”
“Wij niet”, zei Faragonda. “Iedereen die je kent weet dat jij geen monster bent.” Faragonda zuchtte. “Neem je liever een paar dagen vrijaf van de cursus? Ik weet dat Saladin dingen gepland had die redelijk speciaal voor je zouden zijn, maar misschien kunnen we wel iets regelen.” Bloom schudde aarzelend haar hoofd.
“Het maakt niet uit, de meisjes hier zijn even bang van me als de jongens op Red Fountain.”
“Goed dan”, zei Faragonda. “Maar laat het weten als je een paar dagen rust nodig hebt Bloom. En ik wil dat je de rest van de week probeert goed te slapen. Als dat niet lukt, kunnen we een slaapdrankje overwegen want je hebt die rust echt nodig.”
“Goed”, mompelde Bloom.
“Heb jij nog nieuws, Tecna?”, vroeg Faragonda, na Bloom even bestudeerd te hebben.
“Mijn ouders hebben een artikel doorgestuurd over dat interview. Het is blijkbaar al uitgezonden op tv, ze proberen een kopie te vinden en die door te sturen, zodat we precies weten…”
“Goed”, zei Faragonda tevreden. “Fijn dat je het hen zo snel gevraagd hebt.” Tecna glimlachte. “Mag ik het artikel even lezen?”

“Dus ze zeggen dat Bloom levensgevaarlijk is en dat niemand haar bewaakt, dat iedereen die door Lichtrots is aangeduid aan zijn plicht verzaakt”, verzuchtte Faragonda, in een bondige samenvatting van het artikel.
“Het spijt me”, mompelde Tecna. “Ik had sommige dingen misschien beter anders verwoord of…”
“Geeft niet”, fluisterde Bloom.
“Tecna, ik ben er zeker van dat je sowieso dingen anders gezegd zou hebben als je had geweten dat het een journaliste was”, zei Faragonda. “Ze heeft misbruik van je gemaakt, zij moet zich eerder excuseren dan jij.”
“Ik had er gewoon niets over moeten zeggen”, zei Tecna zacht.
“Ik, ik denk, ik denk dat ik hetzelfde gedaan zou hebben als, als het omgekeerd was”, zei Bloom. Faragonda knikte.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen