Foto bij Season 5 Chapter 3

Hier is hoofdstukje 3!
enjoy!

Tanja

‘Wie is hier verantwoordelijk voor!’ riep Margriet uit.
Ze draaide zich om en keek kwaad naar de wachters.
‘Hebben jullie dan helemaal niets gezien?’
‘Nee, majesteit’ zei een van de wachters. ‘Wij hebben geen idee hoe dit er komt’.
‘Wat hebben we aan wachters als ze hun taken niet goed volbrengen!’ riep Christopher. ‘Breng die twee naar de kelders en zorg voor twee fatsoenlijke wachters voor mijn zaal’.
Johno knikte en beende direct weg.
Ik hoorde achter me de wachters nog om genade smeken, maar ik werd teveel afgeleid door de sierlijke woorden die op de muur geschreven stonden.
‘Maak je niet te druk broertje’ zei Juliette. ‘Waarschijnlijk is het gewoon een streek van de vuurstrijders om jou van slag te maken’.
‘Ja dat snap ik zelf ook wel’ zei Christopher geïrriteerd. ‘Maar dit is wel echt ontzettend kinderachtig van ze’.
‘Zorg dat het weggehaald wordt’.
Ik keek om me heen en ik zag dat er geen wachters om ons heen stonden.
‘Uuhm, je hebt zojuist je wachters in de kelders laten gooien’ zei ik. ‘Er is niemand die je hoort’.
‘Het maakt me niet uit wie het doet, als het maar gedaan wordt! En ik wil 24-7 bewaking in en rondom het paleis. Ik wil dit soort geintjes niet nog een keer meemaken’.

Fabian


‘Fabian!’
Ik deed mijn ogen open en keek recht in het gezicht van de opperster.
‘Fabian!’ was het enige wat ze uitbracht.
De blik op haar gezicht stond nog steeds hetzelfde als toen ik haar in mijn visioen bij de waarzegster had gezien.
‘FABIAN!’
Ik zat recht overeind in bed en keek Vera aan.
‘Ik was eventjes weggevallen vrees ik’ zei ik terwijl ik om me heen keek.
De afgelopen dagen waren zo hectisch geweest dat ik amper geslapen had.
‘Fabian, district 5 wordt aangevallen door de ijswachters’ zei Vera in paniek.
‘Wat!’ riep ik en ik sprong van mijn bed af.
Ik rende de gangen door samen met Vera en kwam vervolgens buiten uit waar de vuurstrijders hevig aan het vechten waren met de ijswachters.
‘Ze wisten dat jij in dit district zou zitten’ zei Gaby achter me die naast Sandra en Sarah stond.
‘Jullie moeten onmiddellijk vertrekken naar district 7 om vervolgens district 2 over te nemen. Conrad is onderweg met zijn leger vanuit 8 en hij kan hier ieder moment zijn. Neem het leger van district 7 en 9 mee om 2 te veroveren. Ik weet zeker dat jullie het redden’.
Gaby draaide zich om en ging ten aanval.
‘Waar is de rest?’ vroeg ik.
‘Die staan al buiten het district op ons te wachten’ zei Sandra. ‘Laten we gaan!’
Sandra draaide zich om en creëerde een grote vuurbol om ons heen samen met Sarah waarmee we dwars door de ijswachters heen renden.
Toen we buiten het district kwamen stonden Liam, Nivada, Ferdinand, Sebastian en Sergio met zijn wolven al op ons te wachten.
‘Daar zijn ze!’ riep Nivada.
‘Oké, snel naar district 7 waar we hopelijk veilig zijn’ zei Sandra.
En met z’n allen renden we richting de hoge bomen die we in de verte al konden zien.

Toen we aankwamen in district 7 stonden Melodie en Jersey al op ons te wachten.
‘Melodie!’ riep Vera blij en ze rende samen met Liam op haar nichtje af.
‘Wat fijn om jullie eindelijk weer is te zien’ zei Melodie blij.
‘Hoe gaat het met je?’ vroeg ik.
‘Ik voel me weer helemaal de oude’ zei ze. ‘Eigenlijk voel ik me weer als nieuw’.
Ze opende haar hand en een kleine vlam wakkerde in haar hand.
‘Echt te gek’ zei Liam.
‘Is het ernstig?’ vroeg Jersey aan Sandra.
‘Ze waren met best veel’ zei Sandra. ‘Maar ik weet zeker dat Gaby en Conrad het aankunnen. Is Tyler al ingelicht?’
‘Ja, hij en zijn leger staan al klaar’ zei Jersey.
‘Mooi, dan kunnen we district vertrekken’ zei Sandra. ‘Roep je leger bijeen’.
‘Dat is al gebeurd’ zei hij lachend en hij deed een stap opzij.
Een paar meter verderop stond het gehele leger van 7 al in de positie om te vertrekken.
‘Laten we dan ervoor gaan’ zei Sandra. ‘Fabian, wanneer we in het district zijn is het aan jou om de leidster te zoeken’.
‘Komt in orde’ zei ik. ‘Dan stel ik voor dat we vertrekken’.
Het leger van 7 kwam in beweging en ik liep samen met de rest voorop, omringd door de wolven van Sergio.

Reageer (1)

  • katl1

    Snel verder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen