Foto bij Season 5 Chapter 4

Bij deze hoofdstukje 4!
Ik probeer zoveel mogelijk te schrijven maar ik heb het ook erg druk met school.
Wanneer ik een nieuw hoofdstuk heb, activeer ik het direct.
En onthoud goed, aan het einde van dit seizoen zijn veel vragen van jullie beantwoord :P
Enjoy

Fabian

We kwamen al vrij snel aan bij de rand van district 9 waar Tyler met zijn leger al stond te wachten.
‘We gaan het zwaar krijgen’ zei hij direct toen wij kwamen aanlopen.
‘Honderden, zo niet duizenden ijswachters bezetten het klassieke district 2. Het is wel duidelijk dat ze niet zomaar van plan zijn om de laatste districten uit handen te geven’.
‘Ook wij hebben een groot leger’ zei Sandra. ‘Het is jammer dat we de legers van district 5, 6 en 8 moeten missen, maar die zijn druk aan het vechten voor het behoud ervan. Het leger van district 10 tot en met 14 durven we niet weg te halen van district 10. We zijn te bang dat ook 10 daardoor vernietigd zal worden. We zullen het dus met deze twee legers moeten doen’.
‘Gelukkig zijn het wel de sterkste legers’ zei Jersey.
‘En we hebben mijn leger ook altijd nog’ zei Sergio.
‘Is iedereen er klaar voor?’ vroeg Sandra.
Iedereen gaf een kreet en ik keek richting de klassieke tempels die in de verte te zien waren.
Inmiddels waren we al opgemerkt door de ijswachters en de eerste wolven van Sergio kwamen in beweging, gevolgd door de vuurstrijders van 7 en 9.
‘Fabian, je zoekt naar een bruinharige elegante jongedame’ zei Sandra. ‘Haal haar over om haar district weer aan het vechten te krijgen’.
En met die woorden ging ook onze vuurkoningin ten aanval.
Ik vloog de lucht in, op zoek naar de leidster van district 2, tussen de vechtende massa.

Van bovenaf herkende ik al direct Chelsy en Cheddar die de bescherming van het district op zich hadden genomen.
Ik zag dat Sandra en Nivada er samen op af doken, dus daar maakte ik me dan ook geen zorgen over.
Ik vloog zo laag mogelijk over het district om zoveel mogelijk inwoners van district 2 te ontdekken.
Hier en daar werden er aanvallen op mij gedaan, die ik makkelijk ontweek.
Plotseling zag ik een groepje mannen en vrouwen verscholen zitten onder een reusachtige tempel.
Ik begon lager te vliegen en kwam uiteindelijk voor de vuurstrijders neer.
Het viel me direct op dat ze allemaal witte kleding aan hadden, waarbij de vrouwen in lange jurken liepen.
De mannen hadden of een toga aan of liepen in een ontbloot bovenlijf.
‘De gevallen ster?’ vroeg een van de vrouwen.
‘Klopt, mijn naam is Fabian en samen met vuurkoningin Sandra ben ik hier om dit district vrij te vechten’.
‘Het is dus waar dat wij onze vuurkoning verloren zijn?’ vroeg een jongen somber.
‘Helaas wel’ zei ik droevig. ‘Maar hij heeft ons een prachtige dochter achter gelaten die het stokje perfect heeft overgenomen van haar vader. Ik moet echt dringend jullie leidster spreken. Weten jullie waar ze is?’
Het bleef lang stil in de groep en de vuurstrijders keken elkaar twijfelachtig aan.
‘Ik weet niet of je het wilt weten’ zei de voorste vrouw.
‘Ik wil erg graag weten waar ze is’ zei ik.
‘Ze is niet hier’ zei de vrouw. ‘Ze is een paar dagen geleden meegenomen door de ijswachters. Sommige van ons zijn erachter aangegaan om te kijken waar ze haar heen brachten. Ze konden het ons nog nét op tijd vertellen voordat de ijswachters erachter kwamen en ze direct om het leven brachten’.
‘Waar is ze?’ vroeg ik nogmaals.
‘Ze zit gevangen in de kelders, achter het paleis van Margriet in het zuiden’.
Ik staarde de vuurstrijders aan en sloeg mijn ogen neer.
‘Wat vreselijk voor jullie’ zei ik daarna. ‘Ik zal er alles aan doen om jullie je leidster zo snel mogelijk terug te geven, maar dan heb ik nu wel jullie hulp nodig. Vecht samen met mij tegen de ijswachters. Jullie verdienen je vrijheid’.
‘Wij zijn geen vechters’ zei een van de mannen. ‘Wij zijn strategen’.
‘En sinds wanneer vechten strategen niet meer?’ vroeg ik.
Iedereen bleef stil en keek elkaar aan.
‘Oké’ zei een van de vrouwen na een lange stilte. ‘Maar alleen als jij ons beloofd om Eveline te bevrijden uit de kelders’.
‘Beloofd’ zei ik.
De vuurstrijders kwamen allemaal van hun schuilplaatsen vandaan en tot mijn grote verbazing was de groep groter dan ik had verwacht.
‘We zitten hier met meer dan duizend man’ zei de vrouw. ‘Wanneer de rest ons ziet vechten, zullen ze allemaal mee vechten’.
De groep kwam in beweging en de ijswachters draaiden zich verschrikt om.
Ik zag direct dat de vuurstrijders van 2 perfect getraind waren om te vechten, want ze ontweken de ijsstralen van de ijswachters met gemak.
Sandra kwam naar me toe gerend en keek mij vragend aan.
‘Waar is Eveline?’ vroeg ze.
‘Niet hier’ zei ik. ‘Ze is gevangen genomen door de ijswachters en zit opgesloten in de kelders van het paleis van Margriet’.
‘Shit’ zei Sandra. ‘Dan kan ik ook wel raden waar de leiders van 3 en 4 zitten’.
‘Sandra, help!’ riep Nivada ineens.
Ik sprong de lucht in en zag dat Chelsy sterrenstof over het gezicht van Nivada strooide, wat gevolgd ging met een schelle kreet.
Ik dook op Chelsy af en trok haar mee de lucht in waardoor ze het zakje met sterrenstof liet vallen.
‘Jij gaat leren vliegen’ zei ik en met één beweging lanceerde ik haar het district uit.
Sandra creëerde een vuurbol om Cheddar heen en ook hij werd honderden meters de lucht in geschoten.
Steeds meer ijswachters legde het loodje en ook steeds meer vuurstrijders van district 2 kwamen in actie.
Ik rende naar Nivada toe en knielde bij haar neer.
‘Geen zorgen’ zei ik tegen haar toen ze me paniekerig aan keek.
‘District 2 is in onze handen’.

District 2 is toegevoegd aan de Visuals

Reageer (2)

  • QueenOfEmerald

    Hoeveel sterren zijn er moeten sterven voor al dat sterrenstof? :(
    Is district 2 gebaseerd op een Griekse of Romeinse stad? Het doet me er in ieder geval aan denken.
    Ja, ik ben er weer met m'n vragen. xD

    9 jaar geleden
  • katl1

    Snel verder!!!!!!!!!!!!!!!!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen