Foto bij Cute Little Owl Manicure

Wat heb je nodig?
- Blauwe nagellak
- Striping tape (of je kan zelf stukjes plakband knippen)
- Paarse nagellak
- Stempel en template
- Base- en topcoat

Hoe ga je te werk?
Om je nagels te beschermen begin je met een basecoat. Wanneer deze droog is, leg je 2 lagen van de blauwe lak. Je laat deze heel goed drogen want je gaat meerdere bewerkingen uitvoeren waardoor je manicure verwoest kan worden indien je het niet goed hebt laten drogen. Wannneer deze heel goed droog zijn, neem je stukjes striping tape (of heel dun geknipte stukjes plakband) en maak je twee kruisende lijnen op je duim en ringvinger. Daarover doe je een goede laag paarse lak. Wanneer de paarse lak nog nat is, haal je de lijnen er al af. Indien je hele lopende lak hebt, moet je de lak even langer de tijd geven om te drogen. Maar je lak mag niet te droog zijn want dan ga je stukjes lak mee terug nemen en ziet je manicure er niet meer uit. Je mag echter ook niet te snel zijn want dan kan het zijn dat je lak in de voegen loopt en zo ziet je manicure er ook niet uit zoals je wou. Dit laat je goed drogen. Ondertussen kan je op dezelfde hand verder met de uil. Ik gebruikte mijn stempelkit om de uil erop te zetten. Ook bij het stempelen moet je zien dat je basislaag goed droog is, want anders smeer je de basislaag uit en dan krijg je mislukte stukjes basislaag. Bij het stempelen zelf moet je zien dat je snel handelt zodat de lak niet te droog is om over te zetten. Wanneer je ene hand goed droog is, kan je aan de andere beginnen. Wanneer beide handen goed droog zijn, dan werk je af met een topcoat om je manicure zolang mogelijk mee te laten gaan en te beschermen.



Wat vind ik er zelf van?
Ik vind het een heel leuk design! Voor mij straalt het jeugd en levendig uit, terwijl het niet kinderachtig overkomt. Dus perfect voor de student!



Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie dit op je nagels willen?
Als je het zelf zouden uitproberen, mag je het me altijd eens laten zien!

Reageer (1)

  • HiIson

    Wat mooi, maar dat zou ik nóóit zelf kunnen.

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen