Foto bij Kattenwoordenboek

De wildernis in is dus volledig vanuit katten geschreven. Maar katten kunnen natuurlijk niet praten zoals wij en een boek zonder dialogen zou erg saai zijn. Daarom hebben de katten in dit boek een meer katachtige manier van praten. In De wildernis in wordt deze taal erg geloofwaardig neergezet. De katten hebben bijna overal hun eigen woorden voor. Zo zijn mensen tweebeners, auto’s zijn monsters en een autoweg wordt een donderpad genoemd. Zelfs de seizoenen hebben andere namen. In plaats van lente, zomer, herfst en winter zeggen de katten nieuwblad, groenblad, bladval en bladkaal. De vier schrijfsters hebben hier goed over na gedacht en het heel realistisch op papier gezet...

Tweebeners - Mensen
Monsters - Auto's
Boometer: Buldozer
Donderpad - Autoweg
Tweebeennest: Huis
Tweebeenpad: Wandelpad
Nieuwblad - Lente
Groenblad - Zomer
Bladval - Herfst
Bladkaal - Winter
Een halve maan: 2 weken
Een kwart maan: 1 week
Een maan: Een maand (4 weken)
Zonhoog: Middag
Eenling: Een kat die niet in een Clan leeft en ook niet bij mensen, en heeft geen territorium.
Withoest: Lichte verkoudheid; kan groenhoest to gevolg hebben.
Groenhoest: Een soort griep die vooral voor zwakkere katten, zoals kittens en oudsten, gevaarlijk kan zijn; kan zwarthoest tot gevolg hebben.
Zwarthoest: Ernstige ziekte; weinig kans om te overleven
Grote Vergadering: Een bijeenkomst van de vier Clans onder een wapenstilstand, wordt elke maand gehouden.
Kraaienplaats: Vuilnisbelt
Kraaienvoer: Rot voedsel
Maanhoog: Om middernacht
Muizenbrein: Scheldwoord; dom, denkt niet goed na
Poesiepoes: Huiskat
Rechtloper: Mens, wordt gebruikt door Snorre en andere Eenlingen
Staartlenge: Lengte van een kattenstaart
Zilverpels: De melkweg (sterren)
Zinkende-zon-plaats: De zee

Reageer (7)

  • NinoCat

    lol

    9 jaar geleden
  • Muislicht

    @zandkit

    Ik heb een nieuw hoofdstuk aangemaakt met alle woorden die ik kon vinden.
    Als ik er meer heb gevonden zal ik ze zeker plaatsen! (flower)

    9 jaar geleden
  • Scara

    @Stropels
    Dat is technisch gezien niet iets dat vernoemd is naar een van onze mensen woorden, maar jij zou een hoofdstuk mogen maken over Warrior Cats Scheldwoorden.

    9 jaar geleden
  • FroIIo

    En de 'scheldwoorden'? Als muizenbrein enz.

    9 jaar geleden
  • Muislicht

    Oke, thxx

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen